Δικυλινδρος σε σειρα κινητηρας 800cc.
Ο υψηλής ροπής δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας με κυβισμό 798 κυβικά εκατοστά είναι ο ίδιος σε όλα τα μοντέλα της σειράς F. Η υψηλή ροπή του με διάγραμμα όπως στον κινητήρα Boxer αντικριστών κυλίνδρων, ο μοναδικός ήχος και η παρορμητική ώθηση με κάθε περιστροφή συνδυάζει τη ζωντάνια του ενός κυλίνδρου με την ασυγκράτητη δύναμη των δύο. Πέρα από την επίτευξη ισορροπίας μεταξύ ισχυρής ροπής και δυναμικής συμπεριφοράς ο νέος δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας αποδεικνύει πως η απολαυστική οδήγηση, δεν συνοδεύεται απαραίτητα και από υψηλή κατανάλωση.
Η BMW F 800 R με κινητήρα δύο παράλληλων κυλίνδρων 800cc.
Στον δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα, η γωνία έδρασης των κομβίων του στροφαλοφόρου είναι μηδέν μοίρες. Ως αποτέλεσμα ο κινητήρας που είναι τοποθετημένος με κατεύθυνση προς την διεύθυνση οδήγησης, δουλεύει με ομοιόμορφη διαδοχή ανάφλεξης όπου ένας κύκλος ισχύος λαμβάνει χώρα με κάθε περιστροφή του στροφαλοφόρου. Αυτό δημιουργεί έναν ιδιαίτερο ήχο, παρόμοιο με των κινητήρων μπόξερ οι οποίοι επίσης λειτουργούν με χρόνο ανάφλεξης 360 μοιρών. Συγκεκριμένα πάντως η ομοιόμορφη διαδοχή ανάφλεξης ευνοεί την ισορροπημένη εξαγωγή αερίων, δημιουργόντας υψηλή απόδοση ροπής και αρμονικά χαρακτηριστικά. Συνεπώς έτσι εκπληρούνται οι βασικές προϋποθέσεις για δυναμική οδήγηση.
Οι αναπόφευκτοι κραδασμοί σε δικύλινδρους κινητήρες, εξουδετερώνονται χρησιμοποιώντας έναν προηγούμενα μοναδικό μηχανισμό ζυγοστάθμισης. Αντί για συμβατικούς άξονες με ζυγοστάθμιση ή για αντικραδασμικούς άξονες, οι δυνάμεις από τις ταλαντούμενες μάζες αντισταθμίζονται μέσω ενός συστήματος σύνδεσης που οδηγείται κεντρικά στον στροφαλοφόρο με καθορισμένη διάταξη αντίβαρων: ένας έκκεντρος άξονας αντίθετος προς το κομβίο στροφαλοφόρου στηρίζει την αντικραδασμική μπιέλα. Αυτή η μπιέλα συνδέεται σε ένα ταλαντούμενο βραχίονα ζυγοστάθμισης.
Ο τρόπος κίνησης έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε η αντικραδασμική μπιέλα να κινείται πάνω κάτω στην αντίθετη κατεύθυνση ως προς τις δύο μπιέλες του κινητήρα. Χάρη στον τρόπο σχεδιασμού, με σχετικά μακρύ κοκοράκι, η κεφαλή της μπιέλας κινείται σε μια σχεδόν άμεση καμπυλωτή τροχιά. Οι μάζες στην κεφαλή της μπιέλας και στο κοκοράκι έχουν επιλεγεί έτσι ώστε κατά την ταλάντωσή τους να αντισταθμίζουν τους κραδασμούς που παράγονται από μπιέλες και έμβολα σε κάθε θέση του στροφαλοφόρου. Αυτό σημαίνει ότι κραδασμοί πρώτης και δεύτερης τάξης εξαλείφονται σχεδόν πλήρως με αποτέλεσμα την πολιτισμένη λειτουργία του κινητήρα. Ένα ακόμη σημαντικό πλεονέκτημα αυτού του κομψού σχεδιασμού είναι ο χαμηλός θόρυβος, αφού δεν παράγονται οι συνήθεις θόρυβοι από γρανάζια και αλυσίδες.
Επίσης το κύκλωμα λαδιού παρουσιάζει ξεχωριστά τεχνικά γνωρίσματα ξεπερνώντας τα συμβατικά πρότυπα της κατηγορίας. Για να ελαχιστοποιηθούν οι απώλειες λόγω νοθευμένων ουσιών η σειρά κινητήρων F 800 χρησιμοποιεί ένα σύστημα λίπανσης ημι-ξηρού κάρτερ. Το λιπαντικό που φεύγει από το κύριο ρουλεμάν του στροφαλοφόρου τρέχει μέσα στον άξονα του αντικραδασμικού μηχανισμού. Εκεί μια αντλία λαδιού τραβάει το λιπαντικό και το διανέμει στο κιβώτιο ταχυτήτων μέσω μπεκ λαδιού. Το λάδι που στραγγίζει από το κιβώτιο ταχυτήτων μέσα από ανοίγματα στο κάρτερ, συγκεντρώνεται μαζί με το λάδι από την κυλινδροκεφαλή μέσω του άξονα αλυσίδας, στον υπάρχοντα ελεύθερο χώρο στο κάρτερ γύρω από τον άξονα μπιέλας. Συνεπώς αυτός ο ελεύθερος χώρος χρησιμεύει ως ενσωματωμένο δοχείο λαδιού. Όλες οι θέσεις ρουλεμάν τροφοδοτούνται από αυτό το δοχείο μέσω μιας δεύτερης αντλίας.