Εξακυλινδρος σε σειρα κινητηρας 1600cc.
Για πάνω από επτά δεκαετίες, οι εξακύλινδροι σε σειρά κινητήρες έχουν γίνει συνώνυμο της συναρπαστικής τεχνολογίας κινητήρων στη BMW. Μέχρι τώρα αυτό ήταν ένα θέμα μόνο για αυτοκίνητα. Με την BMW K 1600 GT και την BMW K 1600 GTL, δύο ιδιαίτερα ξεχωριστές μοτοσικλέτες touring που χρησιμοποιούν εξακύλινδρο βενζινοκινητήρα για πρώτη φορά. Η καρδιά της μηχανής αντιπροσωπεύει δυναμική οδήγηση, ιδανικά ομαλή λειτουργία, ανώτερη τελική ισχύ και ροπή, υψηλού επιπέδου πρόσφυση και ασύγκριτο ήχο για συγκλονιστική εμπειρία, έτσι όπως δεν μπορεί να προσφέρει καμία άλλη μοτοσικλέτα.
Αυτός ο κινητήρας των 1.649 cc, μια νέα εξέλιξη της BMW, παρέχει 118 kW / 160 PS σε περίπου 7.750 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή περίπου 175 Nm σε περίπου 5.250 σ.α.λ. Από τις 1.500 σ.α.λ. και πάνω διατίθεται ήδη πάνω από το 70% της μέγιστης ροπής. Αυτό επιτρέπει άνετα ταξίδια καθώς και εξαιρετική σπορ οδήγηση.
Ο σε σειρά εξακύλινδρος κινητήρας ζυγίζει μόνο 102,6 κιλά, μαζί με τον εναλλάκτη, το σύστημα εισαγωγής, τον συμπλέκτη και το κιβώτιο ταχυτήτων. Ο σταθερά ελαφρύς σχεδιασμός, για παράδειγμα χάρη στους κοίλους εκκεντροφόρους, τον καθιστά τον πιο ελαφρύ εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα που διατίθεται για μοτοσικλέτες παραγωγής. Και το πλάτος του με 555 χιλιοστά είναι 100 mm λιγότερο από την πλέον συμπαγή σειρά παραγωγής εξακύλινδρων σε σειρά κινητήρων για μοτοσικλέτες που ήταν παλαιότερα διαθέσιμοι. Το μικρό του πλάτος κατασκευής διατηρήθηκε κυρίως χάρη στην ελαφρά υποτετραγωνική σχέση διαδρομής/διαμέτρου με 67,5 προς 72 χιλιοστά (0,938) με σχετικά μακριά διαδρομή και πολύ μικρές αποστάσεις ανάμεσα στους άξονες κυλίνδρων (77 χιλιοστά). Επιπλέον, όλα τα ηλεκτρικά υποσυστήματα είναι τοποθετημένα πίσω από το στροφαλοφόρο άξονα στο διαθέσιμο ελεύθερο χώρο πάνω από το κιβώτιο ταχυτήτων.
Όπως με τους σύγχρονους τετρακύλινδρους κινητήρες της BMW, ο κινητήρας έχει κλίση προς τα εμπρός κατά 55 μοίρες. Αυτό συνεπάγεται χαμηλό κέντρο βάρους και ισόρροπη κατανομή βάρους. Το ενσωματωμένο σύστημα λίπανσης ξηρού κάρτερ το οποίο καθιστά περιττό το συμβατικό κάρτερ λαδιού με δοχείο λαδιού, επιτρέπει χαμηλότερη θέση εγκατάστασης. Αυτή η κλίση δημιουργεί επίσης χώρο για ένα αεροδυναμικό σύστημα εισαγωγής απευθείας πάνω από τον κινητήρα.
Η αποτελεσματική καύση, οι χαμηλές στροφές με υψηλή επιτάχυνση και ελάχιστη τριβή έχουν ως αποτέλεσμα έναν εξακύλινδρο κινητήρα με εξαιρετικά υψηλό βαθμό απόδοσης και έτσι μια ανάλογα χαμηλή σύγχρονη κατανάλωση. Έχοντας στο μυαλό αυτές τις δυνατότητες απόδοσης, ο κινητήρας επιτυγχάνει απίστευτες τιμές σε αυτόν τον τομέα με επίπεδα που συγκρίνονται με τετρακύλινδρες μοτοσικλέτες.