Δικύλινδρος κινητήρας μπόξερ 1200 ccm (αερόψυκτος/υδρόψυκτος) στην BMW R 1200 GS.

Ο προηγούμενος κυβισμός κινητήρα στα 1.170cc διατηρήθηκε, καθώς και η σχέση μεταξύ διαμέτρου και διαδρομής 101 προς 73 χιλιοστά. Όπως και με το προηγούμενο μοντέλο, οι εκκεντροφόροι είναι διατεταγμένοι οριζόντια. Ενώ στο παρελθόν απαιτούντο εκκεντροφόροι συνδυασμού εισαγωγής/εξαγωγής, η αλλαγή στη διεύθυνση ροής από οριζόντια σε κάθετα οδήγησε σε ξεχωριστούς εκκεντροφόρους εισαγωγής και εξαγωγής.

Αυτοί οι δύο εκκεντροφόροι κινούνται, όπως και πριν, από την καδένα που γυρίζει πίσω από τους κυλίνδρους (στη δεξιά πλευρά του κινητήρα μέσω αντικραδασμικού άξονα και στα αριστερά μέσω του στροφαλοφόρου). Η καδένα χρονισμού κινεί έναν ενδιάμεσο άξονα που βρίσκεται ανάμεσα στους εκκεντροφόρους εισαγωγής και εξαγωγής, από τον οποίο η ισχύς μεταβιβάζεται στους εκκεντροφόρους μέσω ενός ζεύγους γραναζιών με παράλληλα δόντια. Μια συσκευή αποσυμπίεσης ελεγχόμενη από φυγόκεντρο δύναμη βρίσκεται σε κάθε εκκεντροφόρο εξαγωγής. Αυτό κάνει την εκκίνηση ευκολότερη. Ως αποτέλεσμα τα βάρη της μίζας και της μπαταρίας μπορούν να ελαττωθούν.

+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Ο γενικός σχεδιασμός υψηλής απόδοσης του μηχανισμού μετάδοσης ισχύος σημαίνει πως πλέον δεν χρειάζεται η ακτινική διάταξη βαλβίδων που χρησιμοποιούταν παλαιότερα. Οι τέσσερις βαλβίδες είναι διατεταγμένες σε οξείες γωνίες η μια προς την άλλη - σε 8 μοίρες στην πλευρά εισαγωγής, σε 8 και 10 μοίρες στην πλευρά εξαγωγής, επιτρέποντας ένας συμπαγές σχήμα θαλάμου καύσης, κάτι που αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για ιδανική καύση. Ο εκ νέου υπολογισμένος θάλαμος καύσης με τις βελτιώσεις στην οδήγηση και τον σχεδιασμό έδωσαν τη δυνατότητα να αυξηθεί η σχέση συμπίεσης από το 12,0:1 στο 12,5:1 σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Με τη βελτιστοποίηση της διαδικασίας καύσης και της θέσης ανάφλεξης σημαίνει πως δεν χρειάζεται πλέον έλεγχος ανάφλεξης ενώ ταυτόχρονα διατηρήθηκε η επιλογή καυσίμων ποιότητας RON 95 και παρόλα αυτά το δυναμικό ροπής μπορεί να χρησιμοποιείται πλήρως.

Η χρήση ενός συστήματος αναταραχής (αέρα σε τροφοδοσία μέσω παράκαμψης) διασφαλίζει ιδανική καύση, καθιστώντας περιττή την πολύπλοκη ανάφλεξη διπλής πυροδότησης. Ο σχεδιασμός του στροφαλοφόρου επίσης αναθεωρήθηκε πλήρως. Για μείωση του φαινομένου αναρρόφησης, η διάμετρος του κύριου ρουλεμάν μειώθηκε από τα 60 mm στα 55 χιλιοστά. Ακόμη ο στροφαλοφόρος έχει πιο λεπτά κομβία, παρόλο που αυτά έχουν αυξημένη διάμετρο από 48 σε 50 χιλιοστά, και πιο λεπτά κύρια ρουλεμάν και ρουλεμάν οδηγούς. Αυτό τον κάνει πιο ελαφρή και πιο συμπαγή συνολικά αλλά παράλληλα και πιο άκαμπτο.

+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Όπως με τον προηγούμενο κινητήρα Boxer, ένας αντικραδασμικός άξονας περιστρεφόμενος με την ταχύτητα του στροφαλοφόρου, με επανακαθορισμένες ανισόρροπες μάζες κατόρθωσε να εξαλείψει τους ανεπιθύμητους κραδασμούς στο νέο μηχανισμό μετάδοσης ισχύος. Ο αντικραδασμικός άξονας σχεδιάστηκε ως κοίλος ενδιάμεσος άξονας, με τον άξονα ζεύξης να κινείται ταυτόχρονα στο εσωτερικό. Ως αποτέλεσμα ο καινούργιος κινητήρας που έχει σημαντικά υψηλότερο επίπεδο στροφών σε όλο το φάσμα στροφών κινητήρα, λειτουργεί με σαφώς λιγότερους κραδασμούς διασφαλίζοντας μεγαλύτερη άνεση, ιδιαίτερα στις υψηλές στροφές. Ο στιβαρός βασικός χαρακτήρας που είναι τυπικός για κινητήρες Boxer παρόλα αυτά διατηρήθηκε.
Οι διάμετροι της κεφαλής βαλβίδων επίσης επανακαθορίστηκαν ώστε να επιτρέψουν υψηλότερη ισχύ και ροπή. Η κάθε μία είναι τώρα 1,0 χιλιοστό μεγαλύτερη και είναι 40 mm στην πλευρά εισαγωγής και 34 χιλιοστά στην πλευρά εξαγωγής. Στα 5,5 χιλιοστά η διάμετρος του στελέχους των βαλβίδων παράμεινε η ίδια. Το αυξημένο επίπεδο στροφών μαζί με το ιδανικά καθορισμένο φαινόμενο αναρρόφησης σημαίνουν πως ταυτόχρονα απαιτούνται σημαντικά κοντύτερα ελατήρια βαλβίδων.
+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

περισσοτερη αναλυση

spinner