Αυλος εισαγωγης.
Νεα ψηφιακη διαχειριση κινητηρα.
Σε αντίθεση με τους προηγούμενους δικύλινδρους κινητήρες boxer της BMW Motorrad, ο αέρας στη νέα R 1200 GS ρέει κάθετα μέσα από τον κινητήρα. Αυτό σημαίνει πως ο αυλός εισαγωγής θα μπορούσε να σχεδιαστεί ανεξάρτητα από τον έλεγχο εκκεντροφόρου και πως θα μπορούσαν να επιτευχθούν τα ίδια μήκη εισαγωγής και στις δύο πλευρές των κυλίνδρων. Η κάθετη ροή επιτρέπει ιδανική ίσια θύρα εισαγωγής με εξίσου απλή οδήγηση καδένας για τον μηχανισμό εκκεντροφόρου σε σύγκριση με την προηγούμενη οριζόντια ροή κεφαλής κυλίνδρου.
Με το δικύλινδρο κινητήρα Boxer, που για πρώτη φορά χρησιμοποιείται στη νέα R 1200 GS, χρησιμοποιείται επίσης ένα νέο ψηφιακό σύστημα διαχείρισης κινητήρα BMS-X. Τα κύρια χαρακτηριστικά του είναι πλήρως σειριακός ψεκασμός καυσίμου, συμπαγής διάταξη και μικρό βάρος. Το σύστημα διαχείρισης κινητήρα με έλεγχο ροπής λαμβάνει υπόψη μια πληθώρα παραγόντων. Επιτρέπει τον εύκολο έλεγχο της μεταφοράς ροπής. Επίσης τα χαρακτηριστικά απόκρισης που μέσω των χαρακτηριστικών του ηλεκτρικού γκαζιού αντιστοιχίζονται σε διάφορους τρόπους οδήγησης μπορούν να προσαρμόζονται στο πλέον ευρύ φάσμα οριακών συνθηκών. Η βάση αυτού του τρόπου διαχείρισης είναι η ποσότητα αέρα που αναρροφάται, η οποία καθορίζεται έμμεσα μέσω της γωνίας ανοίγματος και την ταχύτητα περιστροφής. Το σύστημα ελέγχου του κινητήρα διαμορφώνει ξεχωριστά συντονισμένες τιμές για την ποσότητα και τον χρόνο ψεκασμού χρησιμοποιώντας πρόσθετες παραμέτρους κινητήρα και περιβάλλοντος (όπως η θερμοκρασία κινητήρα, η θερμοκρασία αέρα, η πίεση εξωτερικού αέρα) μαζί με χάρτες χαρακτηριστικών και λειτουργίες διόρθωσης που έχουν αποθηκευτεί.
Η προετοιμασία του μείγματος πραγματοποιείται με ηλεκτρονικό ψεκασμό καυσίμου μέσω σωμάτων πεταλούδας με πλάτος ανοίγματος 52 χιλιοστών αντί για τα προηγούμενα 50 χιλιοστά. Τα νέου σχεδιασμού σκόπιμα υψηλά στόμια εισαγωγής αέρα και ο μεγάλου μεγέθους σιγαστήρας εισαγωγής εξασφαλίζουν ιδανική τροφοδοσία ψυχρού αέρα εισαγωγής και έτσι ιδανική πλήρωση.
Οι πεταλούδες γκαζιού ενεργοποιούνται από ηλεκτρικά μοτέρ στα πλαίσια ενός συστήματος ηλεκτρικού γκαζιού (e-gas). Τα αιτήματα του οδηγού προωθούνται από τον αισθητήρα γκριπ γκαζιού στο πλήρως ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου του κινητήρα και μετατρέπονται, ανάλογα με τον επιλεγμένο τρόπο οδήγησης, σε τελικές θέσης της πεταλούδας γκαζιού που πλέον ρυθμίζεται ηλεκτρονικά.
Το ηλεκτρικό γκάζι της νέας BMW R 1200 GS βελτιώνει τη συμπεριφορά οδήγησης και βελτιστοποιεί την ομαλή λειτουργία στην περιοχή κοντά στο ρελαντί καθώς η διαχείριση κινητήρα ανιχνεύει κάθε διαφορά ανάμεσα στους δύο κυλίνδρους στο εύρος μεσαίας πίεσης και την αντισταθμίζει με επιλεκτικό έλεγχο της πεταλούδας γκαζιού. Το αποτέλεσμα είναι η δυνατότητα διαφόρων αποκρίσεων γκαζιού (μαλακά, ιδανικά, άμεσα) με τα προαιρετικά αξεσουάρ "ASC και riding modes" ανάλογα με τη σχετική περιοχή εφαρμογής. Χάρη στην πιο βελτιωμένη δυνατότητα ελέγχου, η γωνία της λαβής ελέγχου γκαζιού μπορεί να μειωθεί από τις 85 στις 70 μοίρες. Αυτή η τεχνολογία θα μπορούσε επίσης να χρησιμοποιηθεί με τα προαιρετικά αξεσουάρ ελέγχου ταχύτητας πορείας. Συνεπώς, για πρώτη φορά με μια BMW GS είναι επίσης διαθέσιμο ένα ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου πορείας ως προαιρετικό αξεσουάρ για την R 1200 GS, κάτι που για παράδειγμα κάνει τα μεγάλα ταξίδια σε αυτοκινητόδρομους ακόμη πιο άνετα.
+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ