Αυτό το κατασκευαστικό πρότυπο έχει ως αποτέλεσμα συγκεκριμένα πλεονεκτήματα αναφορικά με τη ζυγοστάθμιση αλλά και με τα χαρακτηριστικά στρέψης. Και επίσης η συμπαγής, ελαφριά κατασκευή, δεν χρειάζεται πλέον το πρόσθετο λάδι κιβωτίου ταχυτήτων που προηγούμενα ήταν απαραίτητο για τη λίπανση μαζί με το κιβώτιο ταχυτήτων. Όπως και προηγούμενα, στα γρανάζια χρησιμοποιούνται ελικοειδή δόντια υψηλής αντοχής για ήπια σύμπλεξη, αθόρυβη περιστροφή και μεγαλύτερη ομαλότητα. Και επίσης όπως προηγούμενα, οι άξονες του κιβωτίου ταχυτήτων έχουν αντιτριβικά ρουλεμάν στο νέο μηχανισμό ενώ τα (ελεύθερα) γρανάζια ταχυτήτων περιστρέφονται σε βελονοειδή ρουλεμάν για μικρότερη τριβή. Τα γρανάζια και συνεπώς οι ταχύτητες επιλέγονται μέσω ενός ταμπούρου από ατσάλι τοποθετημένου σε σφαιρικά ρουλεμάν, τριών ενανθρακωμένων φουρκετών επιλογής με χρωμιωμένα άκρα και μέσω δαχτυλιδιών ολίσθησης για σύνδεση τριβής των ζευγών γραναζιών.
Ο κινητήρας που χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στην R 1200 GS και είναι ο πρώτος σειριακός κινητήρας Boxer της BMW Motorrad, έχει συμπλέκτη πολλαπλών δίσκων σε λουτρό λαδιού με οχτώ δίσκους τριβής στη θέση του προηγούμενου ξηρού συμπλέκτη μονού δίσκου. Τα πλεονεκτήματα αυτής της λύσης είναι τόσο η μικρότερη ροπή αδρανείας λόγω της σημαντικά μικρότερης εξωτερικής διαμέτρου των 147 χιλιοστών (R 1200 GS προηγούμενα: 180 mm) όσο και ένας πιο συμπαγής σχεδιασμός συνολικά. Για πρώτη φορά σε έναν δικύλινδρο κινητήρα μπόξερ, το σύστημα συμπλέκτη έχει εξοπλιστεί με μηχανισμό αποτροπής της αναπήδησης. Με αυτό, στον πίσω τροχό μεταβιβάζεται λιγότερη ροπή πέδησης σε υπέρβαση έτσι ώστε η μοτοσικλέτα να παραμένει ακόμη πιο σταθερή και ασφαλής κατά το φρενάρισμα.
+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

περισσοτερη αναλυση