Η BMW R nineT Scrambler με δικύλινδρο κινητήρα μπόξερ 1200cc.

Σχεδιασμένος για μεγαλύτερες ταχύτητες, ο νέος κινητήρας boxer έχει δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής με αλυσοκίνηση (DOHC) για κάθε κύλινδρο, με βαλβίδες που ενεργοποιούνται από ζύγωθρα υψηλής ταχύτητας με ράουλα. Η ακτινική διάταξη των τεσσάρων βαλβίδων επιτρέπει τον σχεδιασμό ενός ιδιαίτερα συμπαγή θαλάμου καύσης. Όπως και με το προηγούμενο μοντέλο, το μείγμα αναφλέγεται από δύο μπουζί. Η προηγούμενη σχέση συμπίεσης 12.0:1 επίσης διατηρήθηκε ενώ ο έλεγχος προανάφλεξης επιτρέπει τη χρήση βενζίνης Super (plus) με 95-98 RON. Η ονομαστική ικανότητα επιβάρυνσης καθορίστηκε με βενζίνη 98 RON.

+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Η οριζόντια διάταξη των εκκεντροφόρων στην κατεύθυνση της πορείας στο νέο δικύλινδρο κινητήρα Boxer συνεπάγεται δύο ειδικά τεχνικά χαρακτηριστικά. Κάθε εκκεντροφόρος ελέγχει μία βαλβίδα εισαγωγής ή εξαγωγής και τα έκκεντρα είναι κωνικά λόγω της ακτινικής διάταξης των βαλβίδων. Οι χρόνοι ελέγχου εισαγωγής και εξαγωγής των δύο εκκεντροφόρων έχουν βελτιστοποιηθεί για ιδιαίτερα ενεργητική απελευθέρωση ισχύος στη χαμηλή και στη μεσαία περιοχή στροφών και με ταυτόχρονα μεγαλύτερη υψηλόστροφη ισχύ.

Σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, οι διάμετροι της κεφαλής των βαλβίδων έχουν μεγαλώσει στην πλευρά εισαγωγής από τα 36 στα 39 χιλιοστά και στην πλευρά εξαγωγής από τα 31 στα 33 χιλιοστά. Η ανοχή των βαλβίδων αντισταθμίστηκε με τη χρήση ελαφρά ημισφαιρικών ροδελών. Το βύθισμα αυξήθηκε στην πλευρά εισαγωγής και εξαγωγής από 10,54 και 9,26 χιλιοστά προηγούμενα σε 10,8 χιλιοστά για καλύτερη απόδοση. Όλα αυτά φροντίζουν για έναν κινητήρα με ανώτερο χαρακτήρα που είναι ένα μοντέλο εξαίρετης δυναμικής και απόλυτης χαράς στροφών, κάτι που επιδεικνύει εντυπωσιακή εκκίνηση ακόμη και από τις πιο χαμηλές στροφές.

+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Ένας άλλος σημαντικός στόχος εξέλιξης με τον καινούριο δικύλινδρο κινητήρα Boxer ήταν η επιπλέον βελτίωση της ομαλής λειτουργίας με τη χρήση ενός αντικραδασμικού άξονα. Αυτός κινεί εσωτερικά το βοηθητικό κοίλο άξονα για το μηχανισμό εκκεντροφόρων, διασφαλίζοντας με αυτόν τον τρόπο ιδανική ομαλότητα και ήπια λειτουργία ρολαρίσματος σε όλη την περιοχή των στροφών κινητήρα, χωρίς να υποβαθμίζεται ο βασικός χαρακτήρας του δικύλινδρου κινητήρα.
Η προηγούμενη αναλογία ανάμεσα στη διάμετρο και στη διαδρομή με 101 προς 73 χιλιοστά διατηρήθηκε, το ίδιο και ο κυβισμός των 1170cc. Ο στροφαλοφόρος άξονας και οι μπιέλες διατηρήθηκαν επίσης μαζί με τα ρουλεμάν τους, ενώ τα δύο πιστόνια από χυτό κράμα αλουμινίου επανασχεδιάστηκαν σύμφωνα με την αλλαγή στις συνθήκες του θαλάμου καύσης.
+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

περισσοτερη αναλυση