Δικυλινδρος κινητηρας boxer 1200cc.
Οι δικύλινδροι κινητήρες boxer εντυπωσιάζουν με το χαρακτήρα τους και ενσαρκώνουν την BMW με έναν τρόπο που είναι αξιοθαύμαστος για πάνω από 8 δεκαετίες – ανωτερότητα, υψηλή απόδοση και αντοχή. Η τρέχουσα γενιά είναι ακόμη πιο ισχυρή, πιο ελαφριά, πιο καλλιεργημένη και διασφαλίζει ακόμη πιο χαμηλή κατανάλωση. Με την ψύξη αέρα/λαδιού και την τετραβάλβιδη τεχνολογία, ο τεχνικός σχεδιασμός του νέου δικύλινδρου κινητήρα Boxer με διπλό εκκεντροφόρο επικεφαλής είναι παρόμοιος με εκείνον των παραδοσιακών δικύλινδρων κινητήρων της BMW Motorrad – και παρόλα αυτά αποτελεί μια εντελώς νέα εξέλιξη.
Η BMW R nineT Scrambler με δικύλινδρο κινητήρα μπόξερ 1200cc.
Σχεδιασμένος για μεγαλύτερες ταχύτητες, ο νέος κινητήρας boxer έχει δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής με αλυσοκίνηση (DOHC) για κάθε κύλινδρο, με βαλβίδες που ενεργοποιούνται από ζύγωθρα υψηλής ταχύτητας με ράουλα. Η ακτινική διάταξη των τεσσάρων βαλβίδων επιτρέπει τον σχεδιασμό ενός ιδιαίτερα συμπαγή θαλάμου καύσης. Όπως και με το προηγούμενο μοντέλο, το μείγμα αναφλέγεται από δύο μπουζί. Η προηγούμενη σχέση συμπίεσης 12.0:1 επίσης διατηρήθηκε ενώ ο έλεγχος προανάφλεξης επιτρέπει τη χρήση βενζίνης Super (plus) με 95-98 RON. Η ονομαστική ικανότητα επιβάρυνσης καθορίστηκε με βενζίνη 98 RON.
Η οριζόντια διάταξη των εκκεντροφόρων στην κατεύθυνση της πορείας στο νέο δικύλινδρο κινητήρα Boxer συνεπάγεται δύο ειδικά τεχνικά χαρακτηριστικά. Κάθε εκκεντροφόρος ελέγχει μία βαλβίδα εισαγωγής ή εξαγωγής και τα έκκεντρα είναι κωνικά λόγω της ακτινικής διάταξης των βαλβίδων. Οι χρόνοι ελέγχου εισαγωγής και εξαγωγής των δύο εκκεντροφόρων έχουν βελτιστοποιηθεί για ιδιαίτερα ενεργητική απελευθέρωση ισχύος στη χαμηλή και στη μεσαία περιοχή στροφών και με ταυτόχρονα μεγαλύτερη υψηλόστροφη ισχύ.
Σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, οι διάμετροι της κεφαλής των βαλβίδων έχουν μεγαλώσει στην πλευρά εισαγωγής από τα 36 στα 39 χιλιοστά και στην πλευρά εξαγωγής από τα 31 στα 33 χιλιοστά. Η ανοχή των βαλβίδων αντισταθμίστηκε με τη χρήση ελαφρά ημισφαιρικών ροδελών. Το βύθισμα αυξήθηκε στην πλευρά εισαγωγής και εξαγωγής από 10,54 και 9,26 χιλιοστά προηγούμενα σε 10,8 χιλιοστά για καλύτερη απόδοση. Όλα αυτά φροντίζουν για έναν κινητήρα με ανώτερο χαρακτήρα που είναι ένα μοντέλο εξαίρετης δυναμικής και απόλυτης χαράς στροφών, κάτι που επιδεικνύει εντυπωσιακή εκκίνηση ακόμη και από τις πιο χαμηλές στροφές.