Ο τετρακύλινδρος κινητήρας μετάδοσης ισχύος τεσσάρων κυλίνδρων είναι εξοπλισμένος με έλεγχο ωστηρίων έκκεντρων με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής για ιδανική απόδοση ισχύος και ισχύ μέγιστων στροφών ενώ ταυτόχρονα πληροί τα κριτήρια για ακαμψία, ελάχιστες κινούμενες μάζες και διατομές ιδανικού χρόνου στις βαλβίδες. Προσφέρει τον τέλειο συνδυασμό μέγιστης ακαμψίας και ελάχιστου βάρους για εξαρτήματα του μηχανισμού βαλβίδων με ταυτόχρονα σχεδιασμό κυλινδροκεφαλής υψηλής συνεκτικότητας.
Το διάκενο βαλβίδων ρυθμίζεται με πολύ μικρά, ελαφριά ρυθμιστικά πλακάκια στις έδρες των ελατηρίων. Στην πλευρά εισαγωγής οι έδρες ελατηρίων κατασκευάστηκαν από ελαφρύ αλουμίνιο υψηλής απόδοσης. Οι κινούμενες μάζες του μηχανισμού βαλβίδων είναι λιγότερες από εκείνες με παρόμοια λύση ωστηρίου κάδου. Οι μικρές ταλαντούμενες μάζες επιτρέπουν υψηλή ταχύτητα βαλβίδων για πλήρη προφίλ έκκεντρων και υψηλές διατομές ανοίγματος βαλβίδων.
Το όριο στροφών για αυτήν την εργοστασιακή μοτοσικλέτα είναι οι 14.200 σ.α.λ., αν και σύμφωνα με την καθαρά μηχανική ανοχή υπάρχει περιθώριο προς τα πάνω. Η μεγάλη διάμετρος κυλίνδρων με 80 mm επιτρέπει τη χρήση των μεγαλύτερων δυνατών και συνεπώς των πλέον φιλικών στην απόδοση διαμέτρων της κεφαλής βαλβίδων. Οι διάμετροι της κεφαλής βαλβίδων στην πλευρά εισαγωγής είναι 33,5 mm, και στην πλευρά εξαγωγής 27,2 mm, ιδιαίτερα εντυπωσιακό καθώς αυτό είναι το μεγαλύτερο εφικτό στην κατηγορία supersport 1000.
Για το σύστημα λίπανσης, ο κινητήρας χρησιμοποιεί λίπανση υγρού κάρτερ με αντλία λαδιού Eaton, μια δοκιμασμένη λύση για αυτόν τον τομέα. Αντί για εναλλάκτη θερμότητας χρησιμοποιείται ένα ξεχωριστό ψυγείο λαδιού για την ψύξη του λαδιού, που είναι ενσωματωμένο στο κάτω τμήμα του φέρινγκ κάτω από το ψυγείο νερού για υποβοήθηση της αεροδυναμικής. Η χρήση ενός ψυγείου λαδιού προστατεύει την ανεπιθύμητη πρόσθετη θερμική συμπίεση του ψυκτικού υγρού, επιτρέποντας με αυτόν τον τρόπο τη χρήση μικρότερου και ελαφρύτερου ψυγείου νερού και άρα λιγότερου ψυκτικού υγρού.
Ο στόχος εδώ ήταν ένα μικρότερο πλάτος κατασκευής, μια συμπαγής και κυρίως μια ελαφριά κατασκευή καθώς επίσης και η διάταξη των ηλεκτρικών υπομονάδων και των μηχανισμών τους. Για παράδειγμα, το δυναμό εναλλασσομένου ρεύματος είναι τοποθετημένο στο αριστερό κάρτερ στροφαλοφόρου και είναι εξοπλισμένο με μόνιμο μαγνήτη. Παράγει ισχύ 434 W στις 6.000 σ.α.λ. και είναι σχεδιασμένο για μέγιστο στις 16.000 σ.α.λ. Η μίζα έχει δυνατότητα απόδοσης 800 W, ζυγίζει 1.050 g και είναι τοποθετημένη στο αριστερό κάτω μισό του στροφαλοθάλαμου πίσω από τους κυλίνδρους. Συνδέεται μέσω μονόφορου τροχού και έχει μειωτική δράση με σχέση 1:24.61 στο αριστερό εξωτερικό αντίβαρο στροφαλοφόρου, που είναι σχεδιασμένο ως παράλληλο γρανάζι. Για μείωση του βάρους, το κάλυμμα αριστερής πλευράς για εναλλάκτη και μίζα κατασκευάζεται από ελαφρύ μαγνήσιο.
Ο ψεκασμός καυσίμου λειτουργεί τελείως διαδοχικά, δηλαδή το καύσιμο ψεκάζεται ξεχωριστά στον αγωγό εισαγωγής σύμφωνα με τον χρόνο εισαγωγής του αντίστοιχου κυλίνδρου. Για βελτίωση της καμπύλης ροπής, ο κινητήρας είναι εξοπλισμένος με προηγμένης τεχνολογίας πολλαπλή εισαγωγής. Ανάλογα με τις στροφές, το μήκος του αυλού εισαγωγής ελέγχεται από τον χαρακτηριστικό χάρτη και ποικίλει σε δύο βαθμίδες μέσω βοηθητικού μοτέρ που είναι στερεωμένο στον σιγαστήρα εισαγωγής. Η κατάλληλη ποσότητα καυσίμου προστίθεται μέσω τεσσάρων μπεκ έγχυσης, τοποθετημένων στη ράγα πεταλούδων και πάνω από τον σωλήνα εισαγωγής ώστε να επιτυγχάνεται η ιδανική πλήρωση. Τα μπεκ ενεργοποιούνται ξεχωριστά ή μαζί ανάλογα με τις απαιτήσεις στροφών και ισχύος.