Το S 1000 RR με τον τετρακύλινδρο σε σειρά κινητήρα 1000 ccm.

Με βάρος μόλις 59,8 kg, ο κινητήρας είναι από τους πιο ελαφριούς στην κατηγορία 1000 των τετρακύλινδρων κινητήρων στην αγορά. Όπως σε όλες τις μοτοσικλέτες BMW, αυτός ο μηχανισμός μετάδοσης ισχύος βασίζεται σε έναν εκλεπτυσμένο συνολικό σχεδιασμό και σε μια συμπαγή διάταξη όλων των βοηθητικών μονάδων καθώς και του ενσωματωμένου κιβωτίου έξι ταχυτήτων με πολύδισκο συμπλέκτη.

Έχοντας αποστολή να δημιουργήσουν έναν καθαρόαιμο σπορ κινητήρα, οι μηχανικοί μας δημιούργησαν έναν ιδιαίτερα συμπαγή κινητήρα με ιδανική συγκέντρωση μάζας γύρω από το συνολικό κέντρο βάρος της μοτοσικλέτας. Παρά τη μεγάλη διάμετρο κυλίνδρων με 80 mm, το πλάτος της κατασκευής στο ύψος του στροφαλοφόρου είναι μόλις 463 mm. Με 558 mm, έχει επίσης πολύ χαμηλό ύψος κατασκευής.

+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Ο κατακόρυφος άξονας των κυλίνδρων έχει κλίση προς τα εμπρός κατά 32 μοίρες. Αυτό συνεπάγεται ιδανικό κέντρο βάρους και μπροστινή κατανομή βάρους οχήματος που είναι σημαντική για τις μεγάλες αγωνιστικές μοτοσικλέτες supersport για αίσθημα οδήγησης ακριβείας και για την μεγαλύτερη δυνατή ανάδραση του μπροστινού τμήματος.
Ο στροφαλοφόρος του κινητήρα της S 1000 RR είναι σφυρηλατημένος από ένα κομμάτι βαμμένου χάλυβα και έχει τον παραδοσιακό στρόφαλο 180 μοιρών για ομοιόμορφα διαστήματα ανάφλεξης. Οι μπιέλες στα πλευστά ρουλεμάν είναι κατασκευασμένες από βαμμένο χάλυβα για ιδιαίτερα ελαφρά σφυρηλατημένα μέρη. Με μήκος 103 mm επιτρέπουν χαμηλό, συμπαγές ύψος κατασκευής του μηχανισμού μετάδοσης ισχύος που είναι ευεργετικό για το κέντρο βάρους με περιορισμένες πλευρικές δυνάμεις στα πιστόνια και έναν ακόμη πιο αθόρυβο κινητήρα. Δύο οπές λίπανσης στο επάνω άνοιγμα της μπιέλας σε γωνία 45 μοιρών προς τον κατακόρυφο άξονα της μπιέλας εξασφαλίζουν την τροφοδοσία με λάδι του ρουλεμάν του πείρου πιστονιού. Οι διωστήρες χωρίζονται οριζόντια με χρήση της δοκιμασμένης τεχνολογίας ρηγμάτωσης και συνεπώς επιτρέπουν την προσαρμογή ακριβείας κατά τη συναρμολόγηση χωρίς να χρειάζεται πρόσθετο κεντράρισμα.
Σφυρηλατημένα, ελαφριά και κοντά πιστόνια με διάμετρο 80 mm για λειτουργία σε κυλίνδρους με επίστρωση Nikasil. Εξοπλίζονται με δύο στενά ελατήρια εμβόλων που έχουν βελτιωθεί ως προς τη δύναμη τριβής και με ένα τριμερές ελατήριο λαδιού.
Ο λεπτός σχεδιασμός του θαλάμου καύσης, της βάσης εμβόλου και του σχήματος βαλβίδων υποστηρίζει μια ευνοϊκή διαδικασία θερμοδυναμικής καύσης και επιτρέπει ένα βελτιωμένο περίγραμμα βάσης εμβόλου ως προς το βάρος. Το έμβολο, μαζί με πείρους και ελατήρια ζυγίζει μόλις 253 g. Για απαγωγή θερμότητας, οι θερμικά υψηλά φορτισμένες βάσεις εμβόλων ψύχονται στον στροφαλοθάλαμο μέσω ακροφυσίων λαδιού. Αυτό διασφαλίζει την αξιόπιστη λειτουργία ακόμη και υπό ακραίες συνθήκες και αυξάνει τη διάρκεια ζωής τους.
Ο οριζόντιος στροφαλοθάλαμος κυλίνδρων, που χωρίζεται σε δύο μέρη στο ύψος του κέντρου του στροφαλοθάλαμου, είναι κατασκευασμένος από κράμα αλουμινίου υψηλής ελαστικότητας. Το επάνω συμπαγές τμήμα ψυχρού κράματος σχηματίζει έναν υψηλά άκαμπτο δεσμό από τους τέσσερις κυλίνδρους και την κάτω έδρα του ρουλεμάν στροφαλοθάλαμου. Ακόμη το κάτω ήμισυ του περιβλήματος συγκρατεί το ελαφρύ και συμπαγές κιβώτιο έξι ταχυτήτων. Το μπλοκ κυλίνδρων με υδροχιτώνιο έχει αυτό που είναι γνωστό ως κλειστή κατασκευή για μέγιστη ακαμψία.
Η ικανότητα απόδοσης, τα χαρακτηριστικά απόδοσης, η αποτελεσματικότητα καύσης και η κατανάλωση καυσίμου ουσιαστικά καθορίζονται από την κυλινδροκεφαλή και τον μηχανισμό των βαλβίδων. Ο σχεδιασμός της τετραβάλβιδης κυλινδροκεφαλής έγινε με τέλεια γεωμετρία καναλιών, μειωμένες διαστάσεις, ιδανική θερμοδυναμική συμπεριφορά και στόχο την καλύτερη απόδοση. Η περιορισμένη γωνία βαλβίδων συνεπάγεται τέλειες ίσιες θύρες εισαγωγής και συμπαγή θάλαμο καύσης για συμπίεση υψηλού βαθμού και ιδανική απόδοση.
+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Ο τετρακύλινδρος κινητήρας μετάδοσης ισχύος τεσσάρων κυλίνδρων είναι εξοπλισμένος με έλεγχο ωστηρίων έκκεντρων με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής για ιδανική απόδοση ισχύος και ισχύ μέγιστων στροφών ενώ ταυτόχρονα πληροί τα κριτήρια για ακαμψία, ελάχιστες κινούμενες μάζες και διατομές ιδανικού χρόνου στις βαλβίδες. Προσφέρει τον τέλειο συνδυασμό μέγιστης ακαμψίας και ελάχιστου βάρους για εξαρτήματα του μηχανισμού βαλβίδων με ταυτόχρονα σχεδιασμό κυλινδροκεφαλής υψηλής συνεκτικότητας.
Το διάκενο βαλβίδων ρυθμίζεται με πολύ μικρά, ελαφριά ρυθμιστικά πλακάκια στις έδρες των ελατηρίων. Στην πλευρά εισαγωγής οι έδρες ελατηρίων κατασκευάστηκαν από ελαφρύ αλουμίνιο υψηλής απόδοσης. Οι κινούμενες μάζες του μηχανισμού βαλβίδων είναι λιγότερες από εκείνες με παρόμοια λύση ωστηρίου κάδου. Οι μικρές ταλαντούμενες μάζες επιτρέπουν υψηλή ταχύτητα βαλβίδων για πλήρη προφίλ έκκεντρων και υψηλές διατομές ανοίγματος βαλβίδων.
Το όριο στροφών για αυτήν την εργοστασιακή μοτοσικλέτα είναι οι 14.200 σ.α.λ., αν και σύμφωνα με την καθαρά μηχανική ανοχή υπάρχει περιθώριο προς τα πάνω. Η μεγάλη διάμετρος κυλίνδρων με 80 mm επιτρέπει τη χρήση των μεγαλύτερων δυνατών και συνεπώς των πλέον φιλικών στην απόδοση διαμέτρων της κεφαλής βαλβίδων. Οι διάμετροι της κεφαλής βαλβίδων στην πλευρά εισαγωγής είναι 33,5 mm, και στην πλευρά εξαγωγής 27,2 mm, ιδιαίτερα εντυπωσιακό καθώς αυτό είναι το μεγαλύτερο εφικτό στην κατηγορία supersport 1000.
Για το σύστημα λίπανσης, ο κινητήρας χρησιμοποιεί λίπανση υγρού κάρτερ με αντλία λαδιού Eaton, μια δοκιμασμένη λύση για αυτόν τον τομέα. Αντί για εναλλάκτη θερμότητας χρησιμοποιείται ένα ξεχωριστό ψυγείο λαδιού για την ψύξη του λαδιού, που είναι ενσωματωμένο στο κάτω τμήμα του φέρινγκ κάτω από το ψυγείο νερού για υποβοήθηση της αεροδυναμικής. Η χρήση ενός ψυγείου λαδιού προστατεύει την ανεπιθύμητη πρόσθετη θερμική συμπίεση του ψυκτικού υγρού, επιτρέποντας με αυτόν τον τρόπο τη χρήση μικρότερου και ελαφρύτερου ψυγείου νερού και άρα λιγότερου ψυκτικού υγρού.
Ο στόχος εδώ ήταν ένα μικρότερο πλάτος κατασκευής, μια συμπαγής και κυρίως μια ελαφριά κατασκευή καθώς επίσης και η διάταξη των ηλεκτρικών υπομονάδων και των μηχανισμών τους. Για παράδειγμα, το δυναμό εναλλασσομένου ρεύματος είναι τοποθετημένο στο αριστερό κάρτερ στροφαλοφόρου και είναι εξοπλισμένο με μόνιμο μαγνήτη. Παράγει ισχύ 434 W στις 6.000 σ.α.λ. και είναι σχεδιασμένο για μέγιστο στις 16.000 σ.α.λ. Η μίζα έχει δυνατότητα απόδοσης 800 W, ζυγίζει 1.050 g και είναι τοποθετημένη στο αριστερό κάτω μισό του στροφαλοθάλαμου πίσω από τους κυλίνδρους. Συνδέεται μέσω μονόφορου τροχού και έχει μειωτική δράση με σχέση 1:24.61 στο αριστερό εξωτερικό αντίβαρο στροφαλοφόρου, που είναι σχεδιασμένο ως παράλληλο γρανάζι. Για μείωση του βάρους, το κάλυμμα αριστερής πλευράς για εναλλάκτη και μίζα κατασκευάζεται από ελαφρύ μαγνήσιο.
Ο ψεκασμός καυσίμου λειτουργεί τελείως διαδοχικά, δηλαδή το καύσιμο ψεκάζεται ξεχωριστά στον αγωγό εισαγωγής σύμφωνα με τον χρόνο εισαγωγής του αντίστοιχου κυλίνδρου. Για βελτίωση της καμπύλης ροπής, ο κινητήρας είναι εξοπλισμένος με προηγμένης τεχνολογίας πολλαπλή εισαγωγής. Ανάλογα με τις στροφές, το μήκος του αυλού εισαγωγής ελέγχεται από τον χαρακτηριστικό χάρτη και ποικίλει σε δύο βαθμίδες μέσω βοηθητικού μοτέρ που είναι στερεωμένο στον σιγαστήρα εισαγωγής. Η κατάλληλη ποσότητα καυσίμου προστίθεται μέσω τεσσάρων μπεκ έγχυσης, τοποθετημένων στη ράγα πεταλούδων και πάνω από τον σωλήνα εισαγωγής ώστε να επιτυγχάνεται η ιδανική πλήρωση. Τα μπεκ ενεργοποιούνται ξεχωριστά ή μαζί ανάλογα με τις απαιτήσεις στροφών και ισχύος.
+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

περισσοτερη αναλυση