Το σύστημα paralever, το οποίο συνδυάζει τις λειτουργίες της πίσω ανάρτησης και της μετάδοσης ισχύος, εξαλείφει σε μεγάλο βαθμό τις δυνάμεις που δημιουργούνται από το μηχανισμό του άξονα καρντάν, που διαφορετικά οδηγεί σε ακαμψία της ανάρτησης κατά την επιτάχυνση. Αυτή η προς τα πάνω ροπή αντιμετωπίζεται αποτελεσματικά - δεδομένου πως ένα συμβατικό ψαλίδι θα χρειαζόταν για αυτό ένα μήκος πάνω από 1,4 m. Ουσιαστικά αυτό αποτελεί μια ράβδο ροπής τύπου παραλληλόγραμμου ανάμεσα στο γρανάζι πίσω άξονα και το πλαίσιο.
Με το paralever στους σύγχρονους κινητήρες μπόξερ και τύπου K, η ράβδος συνδέεται μέσω συνδέσμου πάνω από το ψαλίδι. Ένα πλεονέκτημα αυτού του σχεδιασμού είναι η σαφώς μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος στην περιοχή του πίσω τροχού.
Το κέλυφος ελαφρού κράματος του γραναζιού πίσω τροχού συνδέεται μέσω ενός συνδέσμου με το μονόμπρατσο ψαλίδι paralever, το οποίο είναι πάλι χυτό από ελαφρύ κράμα. Αυτός ο πλευστός βραχίονας στηρίζει τον άξονα καρντάν. Ένας πρόσθετος σταυρός καρντάν στο σημείο στρέψης αυτού του συνδέσμου μεταφέρει ισχύ στο γρανάζι του πίσω τροχού, το κέλυφος του οποίου στηρίζεται στο πλαίσιο μέσω μπροστινού συνδέσμου. Ο άξονας καρντάν συνδέεται παρόμοια με τον άξονα εξόδου του κιβωτίου ταχυτήτων μέσω σταυρού.
Το σύστημα κίνησης paralever είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να μην συμβαίνουν μεταβολές μήκους, που σημαίνει πως δεν απαιτείται κομμάτι μετατόπισης. Για μεγαλύτερη άνεση στον άξονα καρντάν είναι ενσωματωμένος ένας αποσβεστήρας στρεπτικών κραδασμών. Στο σημείο στρέψης στο πλαίσιο - τόσο στο πλαίσιο ελαφρού κράματος με τα μοντέλα K όσο και στο χαλύβδινο πλαίσιο των κινητήρων Boxer, το ψαλίδι paralever εδράζεται σε ρυθμιζόμενα κωνικά ρουλεμάν που δεν χρειάζονται συντήρηση. Ανάλογα με τον τύπο της μοτοσικλέτας το κωνικό γρανάζι στον πίσω άξονα μεταφέρει τη ροπή με κατάλληλο τρόπο. Το μεγαλύτερο κωνικό γρανάζι - η γνωστή κορώνα - εδράζεται σε αυλακωτό σφαιρικό ρουλεμάν στο εσωτερικό και το εξωτερικό σε έναν πυρήνα κύλισης. Ολόκληρο το σύστημα μετάδοσης κίνησης στηρίζεται στο πλαίσιο μέσω κεντρικής ράβδου ανάρτησης η οποία βαστάζεται από τον βραχίονα paralever. Το σύστημα μετάδοσης κίνησης δεν χρειάζεται συντήρηση σε όλες τις μοτοσικλέτες BMW, σε κινητήρες Boxer και σε τετρακύλινδρες τύπου K. Οι αναγραφόμενες αλλαγές λαδιού πραγματοποιούνται μόνο ως μέρος των ελέγχων.
Μαζί με τον βελτιωμένο σχεδιασμό του ψαλιδιού ως προς το βάρος και την μεγάλη οπή των 50 mm στον σωλήνα άξονα του περιβλήματος, αυτό συνεπάγεται μια σημαντική μείωση σε μη αναρτημένες μάζες στον πίσω τροχό. Το πλαίσιο επομένως αντιδρά γρήγορα και ευαίσθητα σε μη επιπεδότητα. Η οπή στο σωλήνα άξονα διασφαλίζει επίσης αποτελεσματική απαγωγή της θερμότητας από το κέλυφος του πίσω άξονα.
+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

περισσοτερη αναλυση