Duolever
Μεγιστη ακριβεια οδηγησης και διευθυνσης.
Η εμπρόσθια ανάρτηση Duolever της BMW Motorrad συνδυάζει τη μέγιστη δυνατή άνεση οδήγησης και την ευαίσθητη αντίδραση με την εξαιρετική σταθερότητα διεύθυνσης. Οι μηχανικοί της BMW Motorrad βάσισαν την δημιουργία τους σε σχέδιο προστατευμένο με ευρεσιτεχνία του Βρετανού εφευρέτη Norman Hossak. Στη δεκαετία του '80 ήταν υπεύθυνος για την εμπρόσθια ανάρτηση με διπλό ημι-υστερούντα βραχίονα σε μερικά μοντέλα BMW.
Με όρους κινητικής η εμπρόσθια ανάρτηση Duolever αποτελείται από μοχλικό τεσσάρων βραχιόνων από τους οποίους δύο ημι-υστερούντες βραχίονες από σφυρήλατο χάλυβα είναι στερεωμένοι στο πλαίσιο με ρουλεμάν. Αυτοί οδηγούν τα εξαιρετικά άκαμπτα καλάμια που είναι κατασκευασμένα από χυτό αλουμίνιο και οπτικά μοιάζουν με συμβατικό πιρούνι. Ένα κεντρικό αμορτισέρ με ελατήριο, που είναι συνδεδεμένο επάνω στους κάτω ημι-υστερούντες βραχίονες και στηρίζεται στο πλαίσιο, εκτελεί ανάρτηση και απόσβεση.
Μία τραπεζοειδούς σχήματος ψαλιδωτή άρθρωση, που μεταφέρεται στο λαιμό του τιμονιού και στα καλάμια, είναι συνδεδεμένη με τη μπάρα του τιμονιού. Αυτή μεταδίδει την κίνηση οδήγησης. Σε αντίθεση με τα τηλεσκοπικά πιρούνια, στην κατασκευή του Duolever δεν χρησιμοποιούνται καλάμια και μπουκάλες. Την ίδια στιγμή διαχωρίζει τις δύο λειτουργίες της οδήγησης και της απόσβεσης μεταξύ τους ακόμη περισσότερο από ότι η δοκιμασμένη Telelever. Αυτός ο διαχωρισμός των λειτουργιών οδήγησης και της απόσβεσης έχει ως αποτέλεσμα για τους αναβάτες την μέγιστη άνεση και πρόσφυση στο δρόμο, επιτρέποντάς τους να εισχωρήσουν υπό μία έννοια σε εντελώς νέο κόσμο.
Το πλεονέκτημα αυτής της εμπρόσθιας ανάρτησης, που αυτή τη στιγμή είναι ότι πιο καινοτόμο στην αγορά μοτοσικλέτας, είναι η εμφανής αντίστασή της σε στρέψη. Ενώ τα καλάμια και οι μπουκάλες ενός συμβατικού τηλεσκοπικού πιρουνιού παρουσιάζουν ελαστικότητες σε στρέψη και κάμψη κατά την λειτουργία συμπίεσης/αποφόρτισης των ελατηρίων και του συστήματος διεύθυνσης, η εμπρόσθια ανάρτηση Duolever της BMW Motorrad δεν έχει τέτοια αρνητικά αποτελέσματα. Οι δύο ημι-υστερούντες βραχίονες απορροφούν τις δυνάμεις που δημιουργούνται κατά την συμπίεση και αποφόρτιση, διατηρώντας τα καλάμια σταθερά. Με αυτό τον τρόπο αποτρέπεται κάθε στρέψη και η εμπρόσθια ανάρτηση είναι πολύ ακριβής. Κατά συνέπεια οι χειρισμοί οδήγησης του αναβάτη εκτελούνται άμεσα και η αντίδραση από τον εμπρόσθιο τροχό είναι σαφής σε όλες τις συνθήκες του δρόμου.
Η στοχευμένη διάταξη του κατά μήκος εδράνου οδήγησης επιτυγχάνει επίσης με κινητικό έλεγχο την ανάσχεση βύθισης όπως και η Telelever πριν από αυτήν. Ενώ το συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι συμπιέζεται ισχυρά σε ξαφνικό φρενάρισμα ή γίνεται άκαμπτο, με τη Duolever, η αρκετά μικρή διαδρομή του ελατηρίου παραμένει ομοιόμορφη σε αυτές τις καταστάσεις έτσι ώστε ο αναβάτης μπορεί να φρενάρει με μεγάλη καθυστέρηση και όμως να διατηρεί την κατευθυντικότητα σε στροφές.
Ήταν επίσης δυνατό να εφαρμοστεί η αποφυγή διεύθυνσης του εμπρόσθιου τροχού επάνω από ανώμαλες επιφάνειες στην Duolever, έτσι είναι παρόμοια στη συμπεριφορά με το τηλεσκοπικό πιρούνι. Συνδυασμένο με τις χαμηλότερες μη αναρτημένες μάζες και τις μικρές δυνάμεις που μπορεί να προκαλέσουν πτώση, έχει σαν αποτέλεσμα εξαιρετικά ευαίσθητα και άνετα χαρακτηριστικά απόκρισης.
Η εμπρόσθια ανάρτηση Duolever της BMW Motorrad συνδυάζει χαρακτηριστικά που προηγουμένως ήταν ασύμβατα, δηλαδή σταθερότητα διεύθυνσης σε υψηλή ταχύτητα, ευέλικτο χειρισμό, ακριβή αίσθηση τιμονιού και άριστη κατευθυντικότητα στο φρενάρισμα σε όλο το εύρος ταχυτήτων.
+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ