Κυνηγι θησαυρου σε ενα γκαραζ.

Ο Sebastian Gutsch και η γοητεία της κλασικής μοτοσικλέτας.

Ο Sebastian Gutsch αναπαλαιώνει παλαιές μοτοσικλέτες BMW εδώ και δεκαετίες. Οι μοτοσικλέτες του είναι κάτι περισσότερο από όμορφες. Ο δικηγόρος από το Μόναχο οδηγεί επίσης τις δημιουργίες του σε αγώνες ιστορικών μοτοσικλετών και ήταν ένας από τους πρώτους που οδήγησαν την R 5 Hommage στο Concorso d'Eleganza Villa d'Este, τον διαγωνισμό κομψότητας για κλασικά αυτοκίνητα. Σε τελική ανάλυση, ο γνήσιος κινητήρας που έχει τοποθετηθεί στη μοτοσικλέτα προέρχεται από τη δική του συλλογή. Μόνο ένα από τα πολλά σπάνια ευρήματα και τις ιστορίες από το γκαράζ του.

Πάθος για μοτοσικλέτες γεννημένο σε κατάστημα ποδηλάτων.

Ο Sebastian Gutsch έχει ταλέντο με τα παλιά μηχανικά εξαρτήματα.

Πάθος για μοτοσικλέτες γεννημένο σε κατάστημα ποδηλάτων.

Το μουσείο στο κέντρο BMW Welt στο Μονάχο παρουσιάζει εμβληματικά μοντέλα από την 93 ετών ιστορία της BMW Motorrad. Πολλές από αυτές τις μοτοσικλέτες αναπαλαιώθηκαν από τον Sebastian Gutsch. Μετά την εργασία του, ο 50-χρονος δικηγόρος φορά τις φόρμες του και εξαφανίζεται στο εργαστήριό του. Είναι ένα πραγματικό θησαυροφυλάκιο ανταλλακτικών BMW και ο Gutsch είναι ειδικός στην αναπαλαίωση παλαιών μοτοσικλετών BMW. Το πάθος του για τις παλαιές μοτοσικλέτες ξεκίνησε για πρώτη φορά όταν επισκέφθηκε ένα κατάστημα ποδηλάτων που ανήκε σε έναν ηλικιωμένο. Ο Gutsch ήταν τότε μόλις 14 ετών. Παραδόξως πάρα πολύ νέος για να ενδιαφέρεται για παλιά μηχανικά εξαρτήματα. "Εντυπωσιάζομαι πως όλα αυτά τα εξαρτήματα ταιριάζουν μεταξύ τους. Υπάρχει κάτι μαγικό στο να βγάλεις ένα σαράβαλο έξω από την αποθήκη και να του δώσεις ξανά ζωή," λέει ο Gutsch.

+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Το πρώτο παιδί με πραγματική μοτοσικλέτα.

Ο Sebastian Gutsch στο αγαπημένο του μέρος: στο εργαστήριο.

Το πρώτο παιδί με πραγματική μοτοσικλέτα.

Κάθε μέρα μετά το σχολείο κατευθύνονταν στο εργαστήριο του ηλικιωμένου και διασκέδαζε δουλεύοντας στα μοτοποδήλατά του. Εκτός από τα ποδήλατα, ο ηλικιωμένος είχε μια μεγάλη συλλογή από παλιές μοτοσικλέτες. "Ήταν σαν παππούς μου. Με δίδαξε πολλά πράγματα, ακόμη και συγκόλληση." Ο Gutsch αγόρασε εκεί την πρώτη μοτοσικλέτα του. Ήταν στην πραγματικότητα περισσότερο μια ανταλλαγή. Αντάλλαξε με τον εικονικό παππού του δύο μοτοποδήλατα για ένα δίχρονο Rabeneick. Ήταν απίστευτα υπερήφανος που ήταν το πρώτο παιδί στο σχολείο του με πραγματική μοτοσικλέτα. Δεν τον ενοχλούσε ότι η έξι ίππων και 150 cc μοτοσικλέτα ήταν πιο αργή από τα μοτοποδήλατα που οδηγούσαν οι συμμαθητές του. Είχε ήδη κολλήσει το μικρόβιο της μοτοσικλέτας.

+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
«
Υπάρχει κάτι μαγικό στο να βγάλεις ένα σαράβαλο έξω από την αποθήκη και να του δώσεις ξανά ζωή.
»

Sebastian Gutsch

Μην το πετάς. Επιδιόρθωσέ το.

Πριν από καιρό, ο Gutsch επένδυσε τις οικονομίες του στην πρώτη του BMW. Η R 25/3 του 1954 είχε την τριπλή ισχύ από την Rabeneick. Αλλά όμως δεν ήταν πολύ πιο γρήγορα, πράγμα που τον ενόχλησε. Αφιέρωσε ολόκληρο τον ελεύθερο χρόνο του στη μοτοσικλέτα. Ποτέ δεν αισθάνθηκε ότι ήταν χάσιμο χρόνου γι' αυτόν. "Είναι πολύ πιο ικανοποιητικό να αναβιώσεις μια μοτοσικλέτα μόνος σου παρά απλά να αγοράζεις μια καινούργια. Οι παλιά μοτοσικλέτες μπορούν να διαρκούν σχεδόν για πάντα. Εάν μια μοτοσικλέτα είναι μόνο 13 ίππων, στα εξαρτήματά της δεν ασκείται πολύ μεγάλη πίεση," λέει.
Ο Gutsch έμαθε για όλες τις μοτοσικλέτες BMW που έχουν κατασκευαστεί μέχρι σήμερα, όταν είδε ένα αφιέρωμα στο περιοδικό "Motorrad" για τον εορτασμό της 50ής επετείου της BMW Motorrad. Ιδιαίτερα του άρεσαν οι R 5 του 1936 και η σπορ R 68 του 1952. Αλλά ήταν σχεδόν αδύνατο να τις βρει. Είχαν κατασκευαστεί μόνο 1.400 R 68. Ο Gutsch βρήκε τελικά μία R 51/3 του 1936 στην Ελβετία. Την αναπαλαίωσε και παρουσίασε τα αποτελέσματα στη BMW. Το έργο του ήταν εντυπωσιακό και προσφέρθηκε αμέσως στον Gutsch δυνατότητα μερικής απασχόλησης στο τμήμα παλαιών μοτοσικλετών της BMW. Ήταν ένα όνειρο που έγινε πραγματικότητα για το νεαρό φοιτητή.
+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Έχοντας ολόκληρη τη μοτοσικλέτα στο μυαλό του.

Η πρώτη αναπαλαίωση του για την BMW Motorrad ήταν μια 1937 R 5, η οποία εξακολουθεί να εκτίθεται στο Μουσείο της BMW. "Ήταν φανταστικό," λέει ο Gutsch φέρνοντας στοργικά τη μοτοσικλέτα στη μνήμη του. "Θα πρέπει να έχεις ολόκληρη τη μοτοσικλέτα στο μυαλό σου στη διάρκεια μιας αναπαλαίωσης. Πρέπει να ξέρεις ακριβώς πώς θα πρέπει να δείχνει και πώς συνεργάζονται τα επιμέρους εξαρτήματα μεταξύ τους. Όταν αναπαλαιώνω έναν κινητήρα γνωρίζω και την τελευταία βίδα. Είναι εκπληκτικό συναίσθημα όταν η εικόνα στο μυαλό σου μετατρέπεται σε πραγματικό κινητήρα που ακούγεται και λειτουργεί καλά."
Ο Sebastian Gutsch από τότε έχει ξαναζωντανέψει πάρα πολλές μοτοσικλέτες. Μερικές φορές γίνεται γρήγορα. Μερικές φορές χρειάζεται χρόνια πριν τα αποτελέσματα να είναι ικανοποιητικά. Η BMW Welt έχει στη βιτρίνα της πολλές κλασικές μοτοσικλέτες, όπως η αψεγάδιαστη R 51, την οποία έχει επίσης αναπαλαιώσει ο Gutsch. Αλλά αυτές οι κλασικές BMW σε καμιά περίπτωση δεν είναι εκθεσιακά κομμάτια. Πολλές μοτοσικλέτες από τη συλλογή ακόμα κυκλοφορούν, ακόμα δε συμμετέχουν και σε αγώνες. Γιατί τελικά γι' αυτό τις ξαναζωντάνεψαν.
+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Ο Sebastian Gutsch οδηγεί τις μοτοσικλέτες του σε αγώνες ιστορικών μοτοσικλετών όπως στο Goodwood Revival ή στο Isle of Man.

Δέκα χρόνια εργασία σε μια μοτοσικλέτα.

Η αγαπημένη του ήταν η R 51 RS, μια αγωνιστική μοτοσικλέτα από την οποία είχαν κατασκευαστει μόνο 17. Ανήκε στον Ούγγρο Πρωταθλητή Endre Kozma, ο οποίος εργάστηκε στην BMW/Puch στη Βουδαπέστη και έτρεξε με τη μοτοσικλέτα σε αγώνες στο τέλος της δεκαετίας του '30. Η R 51 RS πωλήθηκε σε αγοραστή στην Αργεντινή μετά από θανατηφόρο ατύχημα του Kozma, σε δοκιμή με μοτοσικλέτα πελάτη. Η μοτοσικλέτα ήταν σε κακή κατάσταση μετά από χρόνια αγώνων εκεί. Ένας Γερμανός εισαγωγέας έφερε τελικά τη μοτοσικλέτα πίσω στη Γερμανία. Ο Gutsch είδε τη διαφήμιση για την πώληση στην εφημερίδα και έπεισε την BMW να αγοράσει τη μοτοσικλέτα.
Ένας κύλινδρος ήταν σπασμένος και το μισό περίβλημα του κινητήρα έλειπε. Αλλά ο Gutsch ήταν βέβαιος ότι όλη η προσπάθεια άξιζε. "Χρειάστηκαν δέκα χρόνια για να τελειώσει η μοτοσικλέτα," λέει. "Όταν τελικά τελείωσε, την πήρα μαζί μου σε μια πίστα αγώνων στην Ουγγαρία. Ένας ηλικιωμένος κύριος είδε τη μοτοσικλέτα και δεν μπορούσε να πιστέψει στα μάτια του. Δεν καταλάβαινα λέξη από όσα μου έλεγε. Αλλά κάποιος μου μετέφρασε, εξηγώντας ότι ο άνθρωπος αυτός είχε πλύνει και γυαλίσει αυτή τη μοτοσικλέτα ως νεαρός μαθητευόμενος. Ήταν το 1939, όταν δούλευε στην BMW/Puch στη Βουδαπέστη. Ήταν τόσο ωραίο να τους βλέπεις να ξανασυναντιούνται," λέει ο Gutsch.
+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
«
Θα πρέπει να έχεις ολόκληρη τη μοτοσικλέτα στο μυαλό σου στη διάρκεια μιας αναπαλαίωσης. Πρέπει να ξέρεις ακριβώς πώς θα πρέπει να δείχνει και πώς συνεργάζονται τα επιμέρους εξαρτήματα μεταξύ τους.
»

Sebastian Gutsch

Το σκουπίδι για κάποιον...

Ο Sebastian Gutsch σε κυνήγι θησαυρού.

Το σκουπίδι για κάποιον...

Όταν ψάχνεις για παλιές μοτοσικλέτες BMW είναι σαν κυνήγι θησαυρού: ποτέ δεν ξέρεις τι υπάρχει ακόμα εκεί έξω για να ανακαλυφθεί, τυλιγμένο σε παλιές κουβέρτες, ξεχασμένο σε μια σκονισμένη γωνιά ενός βρώμικου γκαράζ. Ο Sebastian Gutsch δεν εγκατέλειπε ποτέ την ελπίδα ότι κάποια μέρα θα βρει μια αγωνιστική μοτοσικλέτα του 1935. Μια εποχή, όπου οι αναβάτες της BMW κέρδιζαν κάθε μετάλλιο που μπορούσε να κερδηθεί. Ο Gutsch υποψιάζεται ότι οι μοτοσικλέτες έπεσαν θύμα της επιθυμίας για φήμη και δόξα και καταστράφηκαν ολοσχερώς στους δύσκολες αγώνες εκείνης της εποχής.

+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

...είναι χρυσός για κάποιον άλλο.

Η Hommage και η αρχική: δυο γενιές R 5 δίπλα δίπλα.

...είναι χρυσός για κάποιον άλλο.

Τελικά ο Gutsch βρήκε μία R 5 και μία R 68. Είναι βέβαιος ότι η δική του R 5 είναι η αυθεντική αγωνιστική μοτοσικλέτα που οδηγούσε ο Endre Kozma όταν κατέκτησε το Ουγγρικό πρωτάθλημα. Βρήκε την R 68 από ένα φίλο που την είδε στην Ελλάδα. Ήταν σε άθλια κατάσταση. Αλλά ήταν προς πώληση. Ο Gutsch ξεκίνησε αμέσως για την Ελλάδα με το παλαιό του Ford Transit. Όταν τελικά είδε με τα μάτια του τη μοτοσικλέτα, ήξερε ότι είχε ανακαλύψει χρυσό. Ο ίδιος τώρα οδηγεί τη μοτοσικλέτα σε όλη την Ευρώπη, πηγαίνοντας για κάμπινγκ με φίλους. Τελικά ο Sebastian Gutsch έχει μόνο παλιές μοτοσικλέτες; Πράγματι, η μόνη σύγχρονη μοτοσικλέτα στη συλλογή του είναι μια R 80 G/S. Αλλά ακόμα και αυτή θεωρείται από πολλούς παλιά.

+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Ένα στοπ πόρτας για την R 5 Hommage.

Οι τροποποιημένες μοτοσικλέτες BMW ξεφυτρώνουν παντού τώρα, γεγονός που καθιστά όλο και πιο δύσκολο να βρείτε μοτοσικλέτες στην αρχική τους έκδοση χωρίς να έχουν τροποποιηθεί. Ο Sebastian Gutsch είναι βέβαιος: ο καθένας με μια 2-βάλβιδη flat-twin κάπου στο γκαράζ του θα είναι μία ημέρα περιζήτητος. Και αυτός ήταν επίσης περιζήτητος, όταν η BMW Motorrad χρειάστηκε βοήθεια για το σχεδιασμό της ολοκαίνουργης R 5 Hommage. Η μοτοσικλέτα φόρος τιμής, η οποία αποκαλύφτηκε στο Concorso d'Eleganza Villa d'Este το 2016, έπρεπε να είναι ακριβές αντίγραφο του αρχικού μοντέλου του 1936. Για το έργο ήταν απαραίτητα γνήσια εξαρτήματα.
Ο Gutsch οδηγεί σε αγώνες υψηλού κύρους όπως το Goodwood Revival ή σε αγώνες ιστορικών μοτοσικλετών στο Isle of Man, έτσι δεν είναι έκπληξη ότι ο ίδιος διαθέτει μεγάλη συλλογή από παλιά εξαρτήματα. Επομένως, δεν αποτελεί έκπληξη ότι βρήκε σημαντικά μέρη για τον κινητήρα του R 5 Hommage σε κυνήγι θησαυρού στο γκαράζ του. "Πραγματικά δεν θα ήθελα να μετατρέπω σε ανταλλακτικά μια γνήσια R 5 για μια μοτοσικλέτα επίδειξης. Έτσι ήταν ακόμα πιο συναρπαστικό όταν είχα την ιδέα να χρησιμοποιήσω κάποια παλιά κομμάτια εξαρτήματα που χρησιμοποιούσα μόνο ως στοπ πόρτας στο γκαράζ μου. Χρησιμοποιήσαμε επίσης εξαρτήματα του φίλου μου Josef Heft, τα οποία είναι κατασκευασμένα ειδικά για αγωνιστικές μοτοσικλέτες, και το αποτέλεσμα ήταν μια πραγματικά εντυπωσιακή μοτοσικλέτα. Είχα πραγματικά κάποια από αυτά που αποκαλώ "προσφορές στο Θεό της ταχύτητας" που βρίσκεται ολόγυρα στο εργαστήριό μου. "
+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Ο ενθουσιασμός ανεβαίνω: το παρθενικό του ταξίδι με την R 5 Hommage.
Περισσότερες ιστορίες που μπορεί να σε ενδιαφέρουν.
Κατάλληλες μοτοσικλέτες.