Κυνηγι θησαυρου σε ενα γκαραζ.
Ο Sebastian Gutsch αναπαλαιώνει παλαιές μοτοσικλέτες BMW εδώ και δεκαετίες. Οι μοτοσικλέτες του είναι κάτι περισσότερο από όμορφες. Ο δικηγόρος από το Μόναχο οδηγεί επίσης τις δημιουργίες του σε αγώνες ιστορικών μοτοσικλετών και ήταν ένας από τους πρώτους που οδήγησαν την R 5 Hommage στο Concorso d'Eleganza Villa d'Este, τον διαγωνισμό κομψότητας για κλασικά αυτοκίνητα. Σε τελική ανάλυση, ο γνήσιος κινητήρας που έχει τοποθετηθεί στη μοτοσικλέτα προέρχεται από τη δική του συλλογή. Μόνο ένα από τα πολλά σπάνια ευρήματα και τις ιστορίες από το γκαράζ του.
Πάθος για μοτοσικλέτες γεννημένο σε κατάστημα ποδηλάτων.
Πάθος για μοτοσικλέτες γεννημένο σε κατάστημα ποδηλάτων.
Το μουσείο στο κέντρο BMW Welt στο Μονάχο παρουσιάζει εμβληματικά μοντέλα από την 93 ετών ιστορία της BMW Motorrad. Πολλές από αυτές τις μοτοσικλέτες αναπαλαιώθηκαν από τον Sebastian Gutsch. Μετά την εργασία του, ο 50-χρονος δικηγόρος φορά τις φόρμες του και εξαφανίζεται στο εργαστήριό του. Είναι ένα πραγματικό θησαυροφυλάκιο ανταλλακτικών BMW και ο Gutsch είναι ειδικός στην αναπαλαίωση παλαιών μοτοσικλετών BMW. Το πάθος του για τις παλαιές μοτοσικλέτες ξεκίνησε για πρώτη φορά όταν επισκέφθηκε ένα κατάστημα ποδηλάτων που ανήκε σε έναν ηλικιωμένο. Ο Gutsch ήταν τότε μόλις 14 ετών. Παραδόξως πάρα πολύ νέος για να ενδιαφέρεται για παλιά μηχανικά εξαρτήματα. "Εντυπωσιάζομαι πως όλα αυτά τα εξαρτήματα ταιριάζουν μεταξύ τους. Υπάρχει κάτι μαγικό στο να βγάλεις ένα σαράβαλο έξω από την αποθήκη και να του δώσεις ξανά ζωή," λέει ο Gutsch.
Το πρώτο παιδί με πραγματική μοτοσικλέτα.
Το πρώτο παιδί με πραγματική μοτοσικλέτα.
Κάθε μέρα μετά το σχολείο κατευθύνονταν στο εργαστήριο του ηλικιωμένου και διασκέδαζε δουλεύοντας στα μοτοποδήλατά του. Εκτός από τα ποδήλατα, ο ηλικιωμένος είχε μια μεγάλη συλλογή από παλιές μοτοσικλέτες. "Ήταν σαν παππούς μου. Με δίδαξε πολλά πράγματα, ακόμη και συγκόλληση." Ο Gutsch αγόρασε εκεί την πρώτη μοτοσικλέτα του. Ήταν στην πραγματικότητα περισσότερο μια ανταλλαγή. Αντάλλαξε με τον εικονικό παππού του δύο μοτοποδήλατα για ένα δίχρονο Rabeneick. Ήταν απίστευτα υπερήφανος που ήταν το πρώτο παιδί στο σχολείο του με πραγματική μοτοσικλέτα. Δεν τον ενοχλούσε ότι η έξι ίππων και 150 cc μοτοσικλέτα ήταν πιο αργή από τα μοτοποδήλατα που οδηγούσαν οι συμμαθητές του. Είχε ήδη κολλήσει το μικρόβιο της μοτοσικλέτας.
Sebastian Gutsch
Μην το πετάς. Επιδιόρθωσέ το.
Έχοντας ολόκληρη τη μοτοσικλέτα στο μυαλό του.
Δέκα χρόνια εργασία σε μια μοτοσικλέτα.
Sebastian Gutsch
Το σκουπίδι για κάποιον...
Το σκουπίδι για κάποιον...
Όταν ψάχνεις για παλιές μοτοσικλέτες BMW είναι σαν κυνήγι θησαυρού: ποτέ δεν ξέρεις τι υπάρχει ακόμα εκεί έξω για να ανακαλυφθεί, τυλιγμένο σε παλιές κουβέρτες, ξεχασμένο σε μια σκονισμένη γωνιά ενός βρώμικου γκαράζ. Ο Sebastian Gutsch δεν εγκατέλειπε ποτέ την ελπίδα ότι κάποια μέρα θα βρει μια αγωνιστική μοτοσικλέτα του 1935. Μια εποχή, όπου οι αναβάτες της BMW κέρδιζαν κάθε μετάλλιο που μπορούσε να κερδηθεί. Ο Gutsch υποψιάζεται ότι οι μοτοσικλέτες έπεσαν θύμα της επιθυμίας για φήμη και δόξα και καταστράφηκαν ολοσχερώς στους δύσκολες αγώνες εκείνης της εποχής.
...είναι χρυσός για κάποιον άλλο.
...είναι χρυσός για κάποιον άλλο.
Τελικά ο Gutsch βρήκε μία R 5 και μία R 68. Είναι βέβαιος ότι η δική του R 5 είναι η αυθεντική αγωνιστική μοτοσικλέτα που οδηγούσε ο Endre Kozma όταν κατέκτησε το Ουγγρικό πρωτάθλημα. Βρήκε την R 68 από ένα φίλο που την είδε στην Ελλάδα. Ήταν σε άθλια κατάσταση. Αλλά ήταν προς πώληση. Ο Gutsch ξεκίνησε αμέσως για την Ελλάδα με το παλαιό του Ford Transit. Όταν τελικά είδε με τα μάτια του τη μοτοσικλέτα, ήξερε ότι είχε ανακαλύψει χρυσό. Ο ίδιος τώρα οδηγεί τη μοτοσικλέτα σε όλη την Ευρώπη, πηγαίνοντας για κάμπινγκ με φίλους. Τελικά ο Sebastian Gutsch έχει μόνο παλιές μοτοσικλέτες; Πράγματι, η μόνη σύγχρονη μοτοσικλέτα στη συλλογή του είναι μια R 80 G/S. Αλλά ακόμα και αυτή θεωρείται από πολλούς παλιά.