Departed.
Η ομάδα της Custom Works ZON από την Ιαπωνία έχει αποσπάσει ήδη πλήθος βραβείων για τις Custom μοτοσικλέτες της. Με την "Departed" ο Yuichi Yoshizawa και ο Yoshikazu Ueda προκαλούν και πάλι αίσθηση. Επίκεντρο της μοτοσικλέτας είναι το πρωτότυπο ενός τελείως νέου κινητήρα boxer.
προφιλ
Departed
Custom Works ZON
Yuichi Yoshizawa, Yoshikazu Ueda
2018
Land Racer
Εντυπωσιακό Land Racer
Εντυπωσιακό Land Racer
Αυτήν τη φορά τα πράγματα εξελίχθηκαν διαφορετικά. Συνήθως οι Customizer εργάζονται πάνω σε μια υπάρχουσα μοτοσικλέτα και της δίνουν ξεχωριστή εμφάνιση. Στη συνέχεια ο πελάτης ανυπομονεί για τη σύγκριση του πριν και του μετά. Και ενθουσιάζεται. Σε αυτό το έργο όμως, ο Customizer Yuichi Yoshizawa δουλεύει χωρίς βάση. Έχει ωστόσο λάβει την καρδιά του έργου του – το πρωτότυπο ενός τελείως νέου κινητήρα boxer. Η αποστολή του: Να κατασκευάσει μια μοναδική μοτοσικλέτα για τον κινητήρα.
Yuichi Yoshizawa
Custom Works ZON
Έντονη παρουσία, μεγάλη πρόκληση.
Όταν φτάνει ο κινητήρας στην Custom Works ZON [CR1] ο Yuichi μένει έκπληκτος. Την έντονη παρουσία του κινητήρα boxer δεν την υπολόγιζε καθόλου ο Ιάπωνας Customizer. Τόσο η εξωτερική γεωμετρία όσο και τα ορατά στοιχεία θυμίζουν τους κινητήρες boxer που κατασκεύαζε η BMW Motorrad μέχρι τα τέλη του 1960. Οι επιχρωμιωμένοι σωλήνες προστατεύουν τα ωστήρια που βρίσκονται πάνω από τους κυλίνδρους. Καθώς οι απέναντι και προεξέχοντες κύλινδροι αποτελούν χαρακτηριστικό στοιχείο του κινητήρα boxer, ο σχεδιασμός του πλαισίου και του σώματος είναι γι' αυτόν μια ιδιαίτερη αποστολή. Δέχεται την πρόκληση και πιάνει δουλειά. Ο Yuichi φαντάζεται την αίσθηση να οδηγεί κανείς με αυτόν τον κινητήρα και τέρμα το γκάζι. Και τότε του έρχεται μια ιδέα: Να δημιουργήσει ένα Land Racer.
Αναχώρηση με μια έκπληξη.
Μια χρονοβόρα φάση ξεκινάει για τον Customizer και τον συνάδελφό του, Yoshikazu Ueda – από τις αρχές Αυγούστου μέχρι το τέλος Νοεμβρίου βρίσκονται στο συνεργείο, συγκολλώντας και βιδώνοντας μια μοτοσικλέτα που όμοιά της δεν υπήρξε ποτέ στο παρελθόν. Η σκέψη και μόνο αυτού του έργου τους γεμίζει περηφάνια. "Λάβαμε τον καινούργιο κινητήρα πριν από οποιονδήποτε άλλον στον κόσμο. Μας δίνεται η ευκαιρία να δημιουργήσουμε μια Custom μοτοσικλέτα που θα κινείται από αυτόν τον κινητήρα. Θα είναι έκπληξη για όλους, είναι μια φανταστική αίσθηση", λέει ο Yuichi. Λίγες μόνο ημέρες αργότερα, στις αρχές του Δεκεμβρίου, αποκαλύπτεται για πρώτη φορά η μοτοσικλέτα, στο Yokohama Hot Rod Custom Show στην Ιαπωνία. Ένα τόσο απαιτητικό έργο, μια τόσο μοναδική μοτοσικλέτα χρειάζεται και ένα ξεχωριστό όνομα: "Departed" - μια αναχώρηση με τη θετική έννοια. "Αισθάνομαι όπως στο ξεκίνημα ενός νέου ταξιδιού", λέει ο Yuichi.
Κατασκευαστική δεξιοτεχνία made in Japan.
Κατασκευαστική δεξιοτεχνία made in Japan.
Η υπογραφή της ZON είναι ξεκάθαρη: κλασικός σχεδιασμός, σύγχρονες τεχνικές παραγωγής και δεξιοτεχνία στην κατασκευή των λεπτομερειών – όλα με την υψηλότερη ιαπωνική ποιότητα. Η πολύ χαμηλή σιλουέτα της μοτοσικλέτας θυμίζει τις μοτοσικλέτας των ρεκόρ του Ernst Henne στα τέλη του 1920 και του 1930. Ο Customizer βρίσκει ιδιαίτερα επιτυχημένη τη γραμμή που σχηματίζει η μοτοσικλέτα από την αρχή του ρεζερβουάρ μέχρι το τέλος της σέλας. Οι μεγάλοι τροχοί – 21 ίντσες εμπρός, 26 ίντσες πίσω – είναι αλουμινένιοι φρεζαριστοί και εξοπλισμένοι με σχετικά στενά ελαστικά, αντίστοιχα το ψαλίδι πίσω τροχού και το τραπεζοειδές πηρούνι μπροστινού τροχού είναι φρεζαρισμένα από μασίφ υλικό και στερεώνονται με ενισχυμένη ανάρτηση στο σωληνοειδές πλαίσιο. Ο κινητήρας είναι αναρτημένος σε μια περίτεχνα κατασκευασμένη κατασκευή πλαισίου. Το ρεζερβουάρ καυσίμου, η βάση της σέλας καθώς και η μπροστινή επένδυση είναι μεταλλικές κατασκευές στο χέρι.
Η μοτοσικλέτα με περισσότερες λεπτομέρειες.
Custom Works ZON
Φορέας πηρουνιού C.W.Z., αμορτισέρ Manitou, φρένο μπροστινού τροχού από την Kustom Tech, ζάντα μπροστινού τροχού (2,15 x 21 ίντσες) από τη Satsuma Cycle Works (σχεδιασμός από την C.W.Z.)
Ψαλίδι από την C.W.Z., ανάρτηση από την ZF Sachs, φρένο πίσω τροχού από την Kustom Tech, ζάντα πίσω τροχού (3,5 x 26 ίντσες) από την Satsuma Cycle Works (σχεδιασμός από την C.W.Z.)
Κατασκευάζεται στο χέρι από την C.W.Z. και σε κάθε κύλινδρο υπάρχει ένας κοντός σωλήνας εξάτμισης (δεν συνδέονται μεταξύ τους)
Ρεζερβουάρ καυσίμου και βάση σέλας από την C.W.Z, σέλα από την kuureiyonsoku
Konan Bankin, σχέδια από Mr. G
Ανάφλεξη από την Silent Hektik, καρμπιρατέρ από την Dellorto (PHM 40)
Η ΠΑΙΔΙΚΗ ΧΑΡΑ ΤΟΤΕ ΚΑΙ ΤΩΡΑ
Ο Yuichi Yoshizawa είναι ερωτευμένος με τις μοτοσικλέτες από μικρό παιδί: "Από μικρός πήγαινα πάντα στο κατάστημα μοτοσικλετών της γειτονιάς. Ήταν η δική μου παιδική χαρά", λέει. Αφού τελείωσε το σχολείο ο Yuichi έκανε διάφορες δουλειές. Δεν ήταν όμως ευχαριστημένος. "Σταδιακά μεγάλωνε μέσα μου η ιδέα να κάνω κάτι που μου άρεσε. Τότε άνοιξα το δικό μου κατάστημα με τον Ueda - τον συμμαθητή μου από το σχολείο."
Εξέταση από κάθε γωνία.
Οι δύο τους εξετάζουν διεξοδικά από κάθε γωνία μια μοτοσικλέτα πριν ξεκινήσουν να δουλεύουν και της δώσουν μια μοναδική εμφάνιση. Η μετασκευή ξεκινάει στο μυαλό. Ο Customizer αποφασίζει πρώτα το μέγεθος των τροχών. "Αυτό είναι πολύ σημαντικό για να καθοριστεί ο βασικός χαρακτήρας της μοτοσικλέτας", λέει ο Yuichi. Ακολουθεί το πλαίσιο και στο τέλος η εξωτερική διαμόρφωση με όλα τα βασικά στοιχεία του σώματος. Το τεράστιο πλεονέκτημα της Custom Works ZON: Η ομάδα δημιουργεί το σχέδιο και κατασκευάζει μόνη της σχεδόν όλα τα εξαρτήματα. "Το σημαντικότερο είναι ότι όλα τα εξαρτήματα πρέπει να λειτουργούν άψογα. Οι μοτοσικλέτες μας χαρακτηρίζονται από άριστο σχεδιασμό και εξαιρετική λειτουργικότητα". Η αρχή αυτή ισχύει φυσικά και για το "Departed", ακόμα και αν η διαδικασία εξελίχθηκε διαφορετικά.Η έκπληξη ήταν μεγάλη.
Δήλωση αποποίησης ευθυνών
Τα εικονιζόμενα οχήματα ενδέχεται να είναι τροποποιημένα και εξοπλισμένα με εξαρτήματα τρίτων προμηθευτών ή με εξαρτήματα ιδιοκατασκευής, τα οποία δεν κατασκευάζονται, δεν διακινούνται και δεν ελέγχονται από την BMW. Η BMW δεν αναλαμβάνει καμία ευθύνη για τις μετατροπές (συμπεριλαμβανομένης της τοποθέτησης, των χαρακτηριστικών και της χρήσης των εικονιζόμενων εξαρτημάτων). ΠΡΟΣΟΧΗ: Από τη μετατροπή των εργοστασιακών οχημάτων (συμπεριλαμβανομένης της τοποθέτησης και χρήσης ξένων εξαρτημάτων και εξαρτημάτων ιδιοκατασκευής) ενδέχεται να επηρεαστούν τα οδηγικά χαρακτηριστικά! Η οδήγηση των τροποποιημένων οχημάτων μας πραγματοποιείται με δική σας ευθύνη.