Η βασική αρχή του συστήματος στήριξης αυχένα BMW Motorrad είναι απλή – να στηρίζει το κεφάλι κατά την πρόσκρουση αποτρέποντας να βρεθεί σε επικίνδυνη, ακραία κλίση. Ο ειδικός σχεδιασμός του συστήματος στήριξης αυχένα της BMW Motorrad αυτό το επιτυγχάνει με τέσσερις τρόπους: με υλικό απορρόφησης τραντάγματος στην επιφάνεια και με επιφάνειες στήριξης του σώματος, υψηλή ευκαμψία των μεμονωμένων εξαρτημάτων, ελεγχόμενη συστολή ενός συστήματος κινούμενων τμημάτων οι επιφάνειες των οποίων έχουν αντίσταση τριβής, και έτσι διαχέουν ενέργεια σε ελεγχόμενα ανοίγματα κατά τη διάρκεια ακραίων προσκρούσεων για την απορρόφηση ενεργείας από το σύστημα.
Η μεγάλη αποτελεσματικότητα του συστήματος οφείλεται στο γεγονός ότι οι διατάξεις των δυνάμεων, που είναι συνήθεις σε ατυχήματα και προκαλούν τραυματισμούς, οδηγούνται κατευθείαν από το κεφάλι στο επάνω μέρος του σώματος. Έτσι δεν ασκούνται ισχυρές πιέσεις στους σπονδύλους της αυχενικής μοίρας.
Χάρη στη χρήση υψηλής ποιότητας και πολύ ελαφρών υλικών όπως κάρμπον και Kevlar, το σύστημα στήριξης αυχένα είναι ελαφρύ και έτσι πολύ άνετο να το φορά κάποιος. Η ελευθερία κίνησης της κεφαλής περιορίζεται ελαφρά σε όλες τις κατευθύνσεις, για προστασία από επικίνδυνη υπερέκταση. Όμως, όλοι οι απαραίτητοι άξονες κίνησης και οι γωνίες θέασης που χρειάζονται στην οδήγηση και την αίσθηση της μοτοσικλέτας παραμένουν ανεπηρέαστα. Ο αναβάτης γρήγορα εξοικειώνεται και δεν ενοχλείται όταν οδηγεί. Ακόμη και σε μεγάλες διαδρομές και υψηλές ταχύτητες ή κατά τη διάρκεια σκληρής, έντονης οδήγησης σε ανώμαλο δρόμο, μόλις που αισθάνεστε το σύστημα στήριξης αυχένα της BMW Motorrad που κάθεται ελαφρά σαν πούπουλο στους ώμους.
Το σύστημα στήριξης αυχένα της BMW Motorrad μπορεί να φορεθεί επάνω ή κάτω από τυπικά μπουφάν μοτοσικλέτας. Είναι φτιαγμένο από δύο τμήματα, ένα εμπρός και ένα πίσω που συνδέονται με δύο κουμπώματα. Αυτά τα γερά και εύκολα στη χρήση κουμπώματα έχουν σκοπό να ανοίγει γρήγορα το σύστημα από αριστερά ή από δεξιά. Το κούμπωμα ανοίγει εύκολα με το ένα χέρι.