ABS partial integral (μερικως αυτοματο).
Φρεναρισμα - τοσο ευκολο και ασφαλες οσο ποτε.
Η σωστή τεχνολογία πέδησης είναι ουσιαστικής σημασίας για τους μοτοσικλετιστές από δύο απόψεις, επειδή μόνο η αξιόπιστη τεχνολογία του συστήματος πέδησης σε συνδυασμό με τις ικανότητες του οδηγού μπορεί να αντιμετωπίσει κρίσιμες περιστάσεις οδήγησης. Σε επικίνδυνες καταστάσεις που εμφανίζονται ξαφνικά ακόμη και οι έμπειροι μοτοσικλετιστές τείνουν να φρενάρουν ισχυρότερα τον μπροστινό τροχό ή να αναγκάζουν τον πίσω τροχό να μπλοκάρει. Έτσι ένα μοντέρνο σύστημα αντιεμπλοκής κατά την πέδηση (ABS) αποτελεί μέρος του εξοπλισμού ασφαλείας σε κάθε μοτοσικλέτα υψηλής ποιότητας. Αυτός είναι ο λόγος που η BMW Motorrad, ο πρώτος κατασκευαστής που έκανε κάτι τέτοιο, τοποθετεί το ABS σε κάθε μοντέλο της.
Ανεξάρτητα από το αν είσαι αρχάριος ή έμπειρος οδηγός, το ABS κάνει το φρενάρισμα ευκολότερο και ασφαλέστερο σε υγρό οδόστρωμα, σε περιπτώσεις κινδύνου, όταν οδηγείς με συνεπιβάτη και όταν μεταφέρεις αποσκευές – βασικά σε κάθε κατάσταση. Αυτό παρέχει στον οδηγό την ιδανική απόσταση ακινητοποίησης κάθε στιγμή χωρίς κίνδυνο πτώσης λόγω εμπλοκής των τροχών.
Ανάλογα με τον τύπο της μοτοσικλέτας, χρησιμοποιούνται διάφορα συστήματα φρένων ABS: ABS ή ABS με μερικά ενσωματωμένη λειτουργία. Και τα δύο συστήματα μέσω ηλεκτρονικά ελεγχόμενου υδραυλικού συστήματος προστατεύουν τους τροχούς από εμπλοκή κατά το φρενάρισμα σε περίπτωση κινδύνου. Για να γίνει αυτό αισθητήρες τροχών μετρούν την ταχύτητα με την οποία περιστρέφονται ο μπροστινός και ο πίσω τροχός και έτσι μπορεί να διαπιστωθεί αμέσως εάν κάποιος τροχός έχει μπλοκάρει. Οι αισθητήρες προωθούν τον μετρημένο παλμό σε έναν επεξεργαστή ο οποίος ενεργοποιεί έναν διαμορφωτή πίεσης στο κύκλωμα υδραυλικού φρένου στον μπροστινό ή τον πίσω τροχό. Ο ενεργοποιημένος διαμορφωτής πίεσης μειώνει την πίεση φρένου σε κλάσματα του δευτερολέπτου και μετά την αυξάνει και πάλι. Αυτό διασφαλίζει πως πάντα στο σύστημα φρένων του αντίστοιχου τροχού στο εύρος ελέγχου του ABS υπάρχει διαθέσιμη ακριβώς η απαιτούμενη πίεση φρένου ώστε να σταματήσει ο τροχός πριν φτάσει στο όριο εμπλοκής.
Το ενσωματωμένο Integral ABS της BMW Motorrad δουλεύει με σερβομηχανισμό έκδοσης I-ABS I. Μια ηλεκτρικά κινούμενη υδραυλική αντλία υποβοηθάει την πίεση φρένου όταν ενεργοποιείται από τη μανέτα φρένου και τον κύλινδρο. Για μοντέλα που κατασκευάστηκαν από το 2007, τοποθετείται ένα νέο πιο αναλυτικά ρυθμιζόμενο σύστημα το οποίο δουλεύει χωρίς σερβομηχανισμό φρένου (I-ABS II). Σε συστήματα φρένων μερικής ενσωμάτωσης η μανέτα φρένου στο τιμόνι ενεργοποιεί τα φρένα και στους δύο τροχούς ενώ το πεντάλ φρένου ενεργεί μόνο στο φρένο πίσω τροχού. Τα συστήματα ABS αποτελούν καθαρό όφελος στην ασφάλεια κατά τη σύγκριση με συμβατικά συστήματα φρένων όπως συχνά περιγράφεται στις δοκιμές μοτοσικλετιστών.
Τα ηλεκτρονικά ελέγχου και τα υδραυλικά του σερβομηχανισμού του φρένου και του συστήματος αντιεμπλοκής τοποθετούνται μέσα στον κεντρικό διαμορφωτή πίεσης του ενσωματωμένου φρένου. Ένα σύνολο τριών επεξεργαστών διασφαλίζει το υψηλότερο δυνατό επίπεδο ασφάλειας του συστήματος. Δύο μικροελεγκτές ελέγχουν το σύστημα ελέγχου παράλληλα ενώ ένας τρίτος παρακολουθεί τη διαδικασία. Κάθε φορά που στρέφετε το κλειδί εκκίνησης το σύστημα εκτελεί έναν αυτοέλεγχο, κατά τη διάρκεια του οποίου ο δείκτης αναβοσβήνει στο καντράν. Απενεργοποιούνται αυτόματα μόλις οι αισθητήρες πίεσης διαβιβάσουν ένα αντίστοιχο σήμα και το σύστημα λειτουργεί χωρίς σφάλματα.
Για χρήση σε ανώμαλους δρόμους, το ABS της BMW Motorrad μπορεί σε κάποια μοντέλα να απενεργοποιείται απλώς με το πάτημα του κουμπιού ABS στη διάρκεια του αυτόματου ελέγχου.
+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ