εξυπνη κληση εκτακτης αναγκης (ECALL).
Σε ατύχημα με μοτοσικλέτα κάθε λεπτό μετρά. Με σκοπό να βοηθήσει ταχύτατα τους άμεσα εμπλεκόμενους, η BMW Motorrad έχει αναπτύξει την "έξυπνη κλήση έκτακτης ανάγκης" (ECALL) ως προαιρετικό αξεσουάρ. Η "έξυπνη κλήση έκτακτης ανάγκης" επικοινωνεί αυτόματα με το τηλεφωνικό κέντρο της BMW σε περίπτωση ατυχήματος για να ενεργοποιηθεί η αλυσίδα διάσωσης όσο το δυνατόν γρηγορότερα και – αν είναι δυνατόν – να δημιουργήσει μια πρώτη επαφή με το θύμα. Επιπλέον το σύστημα ενεργοποιείται και χειροκίνητα. Η χρήση συστημάτων ECALL έχει αποδειχθεί ότι βοηθά να φτάνουν οι υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης πιο γρήγορα στη θέση του ατυχήματος.
Η BMW Motorrad είναι ο πρώτος κατασκευαστής που προσφέρει αυτό το προαιρετικό εξάρτημα ως επιλογή από το εργοστάσιο.
Με αυτόματη ή χειροκίνητη ενεργοποίηση, η "έξυπνη κλήση έκτακτης ανάγκης" στέλνει τις συντεταγμένες του οχήματος απευθείας στο τηλεφωνικό κέντρο, που συνδέει τον οδηγό με το τοπικό κέντρο συντονισμού διάσωσης. Με τη βοήθεια αυτών των δεδομένων, μπορεί να προσδιοριστεί και η κατεύθυνση του ταξιδιού, εκτός από τη θέση ατυχήματος, έτσι ώστε ακόμη και δύσκολοι σε εντοπισμό προορισμοί να προσεγγίζονται γρήγορα από τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης - μια καινοτομία στο χώρο της μοτοσικλέτας.
Μόλις το τηλεφωνικό κέντρο ενημερωθεί, προσπαθεί να έρθει σε επαφή με το θύμα. Καμία άλλη πληροφορία δεν απαιτείται από τον καλούντα για να ενεργοποιηθεί η αλυσίδα διάσωσης. Μοναδικό όπως και η BMW: η επικοινωνία και η υποστήριξη του θύματος γίνεται από τον πελάτη στη γλώσσα που θα επιλέξει. Έτσι, τα πρώτα σημαντικά ερωτήματα μπορούν να διευκρινιστούν ακόμη και πριν την άφιξη των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης.
Οι συνέπειες της σύγκρουσης και η κατάσταση της μοτοσικλέτας μεταδίδονται μέσω αισθητήρων της μοτοσικλέτας, έτσι ώστε τα ατυχήματα να μπορούν να αναγνωριστούν αξιόπιστα και να διαφοροποιούνται από τυπικές καταστάσεις οδήγησης μοτοσικλέτας. Ο οδηγός μπορεί να αναγνωρίσει εάν έχει ενεργοποιηθεί κλήση έκτακτης ανάγκης μέσω του εικονιδίου στο ηλεκτρονικό ταμπλό και από το ηχητικό σήμα. Δεν χρειάζεται σύστημα επικοινωνίας στο κράνος για τη φωνητική επικοινωνία με το τηλεφωνικό κέντρο, επειδή υπάρχει σταθερό ηχείο και μικρόφωνο στο όχημα τοποθετημένα στη δεξιά πλευρά του τιμονιού.