Το Concept R 18 έρχεται δυναμικά.
Η παγκόσμια πρεμιέρα που περίμενε με ανυπομονησία ο κόσμος των custom μοτοσικλετών – το custom concept BMW Motorrad, με νέο, πρωτότυπο, δικύλινδρο επίπεδο κινητήρα – ήρθε με τις υψηλότερες προδιαγραφές. Με την απλή ονομασία «Concept R 18», αυτή η καθαρή, απλή, αυθεντική μοτοσικλέτα σου δίνει μόνο μια ιδέα από όσα έρχονται στον κλάδο cruiser.
Το concept cruiser κλέβει την παράσταση στο Concorso.
Το concept cruiser κλέβει την παράσταση στο Concorso.
Έχει γίνει παράδοση για την BMW Motorrad να παρουσιάζει εντυπωσιακές μελέτες σχεδιασμού στην Ιταλία κάθε Μάιο, στην εκδήλωση Concorso d’Eleganza Villa d’Este, στις όχθες της λίμνης Κόμο. Οι επισκέπτες στον κορυφαίο «διαγωνισμό ομορφιάς» ιστορικών αυτοκινήτων και μοτοσικλετών έχουν θαυμάσει εξαιρετικά δίτροχα δείγματα του σχεδιαστικού τμήματος της BMW Motorrad τα τελευταία χρόνια. Μεταξύ αυτών, το αφιέρωμα του Concept Ninety στην αυθεντική R 90 S, η εξακύλινδρη «bagger» Concept 101 και η R 5 Hommage – ένας φόρος τιμής στο αυθεντικό και εμβληματικό μοντέλο του 1936.
Οι λάτρεις του εξελισσόμενου κλάδου cruiser είδαν με μεγάλο ενδιαφέρον δύο εντυπωσιακές custom μοτοσικλέτες να αποκαλύπτονται από κορυφαίους κατασκευαστές σε Ιαπωνία και ΗΠΑ, που περιελάμβαναν πρωτότυπα του μεγάλου κινητήρα boxer της BMW Motorrad. Οι κατασκευαστές – CUSTOM WORKS ZON και Revival Cycles – είχαν το ελεύθερο για να προσφέρουν τις δικές τους ερμηνείες για την εμφάνιση μιας υψηλών προδιαγραφών custom μοτοσικλέτας boxer. Τα εντυπωσιακά αποτελέσματα στα μοντέλα «Departed» και «Birdcage» που προσέφεραν, έκαναν τους λάτρεις του χώρου να αναρωτηθούν: πώς θα δείχνει και πώς θα ακούγεται μια αυθεντική, «φτιαγμένη στο χέρι» BMW Motorrad μοτοσικλέτα;
Edgar Heinrich
Επικεφαλής Σχεδιασμού BMW Motorrad
Η αναμονή έφτασε στο τέλος της και κρίνοντας από τις ενθουσιώδεις αντιδράσεις των επισκεπτών που την είδαν (και την άκουσαν!) να αποκαλύπτεται στην 90ή εκδήλωση «Concorso», η Concept R 18 θα κερδίσει τις καρδιές πολλών θαυμαστών παγκοσμίως, για τους οποίους η παράδοση και η ιστορία είναι σημαντικοί παράγοντες, ακόμη και στη σύγχρονη εκδοχή μιας cruiser. Εξίσου εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι η BMW Motorrad θα παρουσιάσει μια σειρά παραγωγής μοτοσικλετών cruiser με τη μοτοσικλέτα «big boxer» εντός του 2020. Αν αυτές μοιάζουν και έχουν την απόδοση της Concept R 18, τότε οι λάτρεις των custom μοτοσικλετών έχουν πολλά να περιμένουν.
Edgar Heinrich
Επικεφαλής Σχεδιασμού BMW Motorrad
Απλή και μοναδική όπως το στυλ BMW Motorrad.
Απλή και μοναδική όπως το στυλ BMW Motorrad.
Θαυμάζοντας την Concept R 18 είναι ξεκάθαρη η επιθυμία των σχεδιαστών να δημιουργήσουν μια γνήσια, καθαρή, χειροποίητη, custom μοτοσικλέτα για την οποία άντλησαν έμπνευση από το παρελθόν της εταιρείας. Αναμφίβολα, οι ταλαντούχοι δημιουργοί – πολλοί από τους οποίους «φτιάχνουν» μοτοσικλέτες στον ελεύθερο χρόνο τους – ανταποκρίθηκαν στις υποσχέσεις που έδωσε η αρχική αποκάλυψη της R 5 Hommage το 2016, 80 ακριβώς χρόνια μετά το ντεμπούτο της θρυλικής σπορ boxer. Σε αυτό το επίπεδο χρειάζεται ένας μεγάλος κινητήρας, οπότε αν η μονάδα 500cc της αρχικής R 5 δεν ανταποκρίνεται (σύμφωνα με τα σύγχρονα πρότυπα), ο μεγαλύτερος κινητήρας boxer μοτοσικλέτας όλων των εποχών σίγουρα τα καταφέρνει.
Michael Eder
Επικεφαλης Σχεδιασμού BMW Motorrad
Μόνο τα βασικά.
Μόνο τα βασικά.
Αποτελώντας προφανώς μια γέφυρα ανάμεσα σε μια παραδοσιακή «κλασική» μοτοσικλέτα και την επερχόμενη μοτοσικλέτα της σειράς παραγωγής, η Concept R 18 διαθέτει παρουσία, ύφος και πολλές υποσχέσεις σε ίσες ποσότητες. Σίγουρα το επίκεντρο είναι ο τεράστιος κινητήρας boxer, ακόμη μεγαλύτερος σε μέγεθος από την έκδοση των 500cc που χρησιμοποιήθηκε στην εκθεσιακή μοτοσικλέτα και σχεδιασμένη για να κάνει εντύπωση. Οι έντονου χαρακτήρα ακτινωτοί τροχοί (21” μπροστά και 19” πίσω) επιλέχθηκαν για να ταιριάζουν στις μεγάλες αναλογίες και η συνολική εμφάνιση της τελευταίας εκθεσιακής μοτοσικλέτας αποπνέει ύφος και παρουσία. Το τροποποιημένο μπροστινό άκρο και η εξάτμιση fishtail συμβάλλουν στην custom, χειροποίητη αίσθηση.
Χαμηλή και μακριά, απλή και διακριτική, η Concept R 18 είναι μια πανέμορφη μοτοσικλέτα, με καλύμματα κυλίνδρου από γυαλισμένο αλουμίνιο, διακριτική χρωματική επεξεργασία του κινητήρα, πιρούνια και ρεζερβουάρ teardrop και περιοχές λεπτών ριγών με χρυσοκίτρινο εφέ στο βάθος της βαφής. Στη μοτοσικλέτα χρησιμοποιούνται μόνο τρεις επεξεργασίες μεταλλικών επιφανειών: αμμοβολή, βαφή ή γυάλισμα, για να διαθέτει μια καθαρή, γνήσια παρουσία. Τα εμβληματικά ελαστικά Metzeler RILLE διαθέτουν προσαρμοσμένο μοτίβο πέλματος και ειδική χρωματική επεξεργασία στα τοιχώματα. Όσοι γνωρίζουν τις μοτοσικλέτες BMW από τη δεκαετία του ’50, θα αναγνωρίσουν τη σέλα τύπου Pagusa, με ανάγλυφο λογότυπο και περιοχή με δουλεμένο στο χέρι δέρμα.
Μια γνήσια οδηγική εμπειρία που τρέφει την ψυχή.
Μια γνήσια οδηγική εμπειρία που τρέφει την ψυχή.
Οδήγηση ελεύθερου άξονα, πίσω ανάρτηση cantilever, διπλό καρμπιρατέρ Solex από αυτοκίνητο BMW 2002, προβολέας LED με έμπνευση από την Bosch της δεκαετίας του 1950 τοποθετημένος ανάμεσα στα πόδια των πιρουνιών, κρυμμένο switchgear και η λίστα συνεχίζεται. Μια κοντινή ματιά στην Concept R 18 (όπως δηλώνει περήφανα η πλακέτα του κινητήρα της) επιφυλάσσει πολλές εκπλήξεις. Σίγουρα πρόκειται για τη συνέχεια μιας ιστορίας που ξεκίνησε με την R 5 Hommage, αλλά το πιο εντυπωσιακό είναι το πού μας κατευθύνει τώρα η ιστορία: όχι σε έναν δρόμο υψηλής τεχνολογίας, αλλά σε μια πιο ξεχωριστή, αυθεντική και, τολμούμε να πούμε, συναισθηματική κατεύθυνση. Μήπως ήρθε η ώρα να χαμηλώσεις στροφές και να θαυμάσεις τη θέα;