Μια φορα οδηγος αγωνων, παντα οδηγος αγωνων.

Ο παγκόσμιος πρωταθλητής αγώνων ταχύτητας speedway Karl Maier και η R nineT Scrambler στο Wheels and Waves.

Ο Karl Maier δεν είχε συμμετάσχει σε αγώνες εδώ και 20 χρόνια. Τότε, ο τέσσερις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής αγώνων ταχύτητας speedway εμφανίστηκε στον αγώνα flat track του Wheels and Waves. Με τη δική του R nineT Scrambler, την οποία είχε τροποποιήσει ο ίδιος, και γρήγορα έγινε σαφές στους ανταγωνιστές του: δεν είχε ξεχάσει τίποτε. Με το πολύχρωμο αγωνιστικό του κοστούμι, της δεκαετίας του '80, γεμάτο με λογότυπα χορηγών και την βαυαρέζικη κουκούλα του, όλα τα μάτια ήταν επάνω στον Karl Maier. Όταν δε εμφάνισε την ολοκαίνουργη R nineT Scrambler στο πάντοκ των αναβατών, ένα πλήθος κόσμου μαζεύτηκε γύρο από το πασίγνωστο αυτό πρόσωπο του χώρου των αγώνων speedway. "Νιώθω ότι είμαι ο John Travolta του Wheels and Waves. Είναι τρελό ότι με ξέρουν όλοι", λέει ο Karl και χαμογελά με καμάρι στον κόσμο.

Ο Gaudi με τη Scrambler

Νέο έδαφος.

Στη μακρόχρονη πορεία του ως οδηγός αγώνων speedway, ο Karl είχε ήδη ζήσει πολλά, αλλά αυτό το πολύχρωμο σκηνικό σε ιπποδρομιακή πίστα στο San Sebastián, στην Ισπανία, είναι γι' αυτόν νέα εμπειρία. Ένα πλήθος από αμερικανικές flat tracker και παλιομοδίτικες βρετανικές μοτοσικλέτες ανωμάλου δρόμου συναντούν εδώ τα τελευταία μοντέλα Scrambler.
Στον αγώνα flat track El Rollo, υπάρχουν λίγες μόνο αγωνιστικές κατηγορίες. Αυτές οργανώθηκαν από τον Gary Inman γνωστό και ως εκδότη του περιοδικού Sideburn και οργανωτή του αγώνα Dirt Quake μαζί με τους οργανωτές της εκδήλωσης Wheels and Waves. Οι οδηγοί έρχονται από όλο τον κόσμο, μερικοί με μικρή εμπειρία σε flat track, αλλά όλοι με την επιθυμία να είναι οι ταχύτεροι. Ο ήλιος έλαμπε και οι συνθήκες ήταν ιδανικές και για τους οδηγούς και για τους θεατές.
+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Το νούμερο 48, όπως πάντα.

Ο Karl προσάρμοσε μόνος του την ολοκαίνουργη R nineT Scrambler στο εργαστήριό του στο Neufinsing, κοντά στο Erding. Την ξαναέβαψε και τη διακόσμησε με βαυαρικά διαμάντια. "Στην πραγματικότητα δεν άλλαξα και πολλά, αντικατέστησα μόνο το δεξιό μαρσπιέ με ένα στήριγμα που συνήθιζα να χρησιμοποιώ στον αγώνα," εξηγεί. Η Scrambler, με το 48 τον παλαιό αγωνιστικό του αριθμό, ήταν κατά τα άλλα σχετικά συμβατική.
Το 48 αναφέρεται στους τίτλους του: τέσσερις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, οκτώ φορές πρωταθλητής Γερμανίας. Αυτή η ιδιαίτερη μοτοσικλέτα είναι ένας υπέροχος τρόπος για διασκέδαση σε ανώμαλο δρόμο. Όμως υπήρχε ένα μικρό θέμα στον τεχνικό έλεγχο, επειδή τα ελαστικά Metzeler Karoo 3 με έγκριση δρόμου που φορούσε είχαν πολύ άγριο προφίλ για τους διοργανωτές. Μετά από συζητήσεις όσον αφορά στο περιεχόμενο της τεχνικής προκήρυξης, τελικά την ενέκριναν για την εκκίνηση.
+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Μεταξύ των αγωνιζόμενων ήταν οι αναγνωρισμένοι μεγάλοι της βρετανικής DTRA, ένας flat track χώρος με πολύ λίγους οπαδούς στη Γερμανία, μετά βίας μερικούς οδηγούς, που προσφέρει μικρές ευκαιρίες εκπαίδευσης. Στην Ευρώπη, οι οδηγοί flat track δεν είναι ιδιαίτερα καλοδεχούμενοι σε επαγγελματικές πίστες, όπου συνήθως κυριαρχεί ο πιο δημοφιλής αγώνας speedway.

+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Η προέλευση και η καρδιά των αγώνων flat track είναι στις ΗΠΑ, όπου έγιναν δημοφιλείς και προσιτοί στα τέλη της δεκαετίας του '50. Η γενικότερη αναγέννηση της μοτοσικλέτας τα τελευταία λίγα χρόνια οδήγησε σε πολλούς ερασιτεχνικούς αγώνες ταχύτητας χωρίς ιδιαίτερους κανονισμούς και άλλαξε επίσης λίγο την εμφάνισή τους. Το El Rollo ήταν το φυσικό επόμενο βήμα για τη δημιουργία ενός αγώνα flat track στην ηπειρωτική Ευρώπη δίπλα στο φεστιβάλ Wheels & Waves.

+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Ο πρώτος γύρος έδειξε ότι ο Karl δεν είχε χάσει καμιά από τις ικανότητές του σε αυτά τα 20 χρόνια. Παρόλο που το αργιλικό χώμα της Ισπανίας είναι εντελώς διαφορετικό από τις κλασικές πίστες speedway, οδηγούσε την Scrambler σαν επαγγελματίας. Μπορούσες να αισθανθείς το αίσθημα που έφερε ο Karl στην πίστα με τα 110 άλογα, ολισθαίνοντας στις στροφές με πολύ λίγο αέρα στα ελαστικά – σε μια προσπάθεια να πετύχει όσο περισσότερη πρόσφυση ήταν δυνατό. Με 220 κιλά βάρος χωρίς αναβάτη, η μοτοσικλέτα δεν ήταν και η πιο εύκολη να ελεγχθεί. Επιπλέον πρέπει να ληφθεί υπόψη το γεγονός ότι αυτοί ήταν οι πρώτοι του γύροι, χωρίς προπόνηση, σε Scrambler.
Αλλά δεν θα μπορούσε να είναι ο μεγάλος Maier Karl αν δεν είχε τη μηχανή και ολόκληρη την κατάσταση υπό πλήρη έλεγχο. Ο τέσσερις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, οκτώ φορές πρωταθλητής Γερμανίας και πέντε φορές φιναλίστ στο παγκόσμιο πρωτάθλημα speedway είναι ζωντανός μύθος. Είναι και οδηγός αγώνων και χαρισματικός αφηγητής που μπορεί να μαγεύει οποιονδήποτε με τον απροσποίητο και γοητευτικό τρόπο του. Οι αγωνιζόμενοι στο El Rollo γνώριζαν για τον 59χρονο Βαυαρό, και θεωρούσαν τιμή τους να ανταγωνιστούν και να χάσουν από αυτόν, όπως παραδέχθηκε με σεβασμό κάποιος αγωνιζόμενος.
+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
«
Νιώθω ότι είμαι ο John Travolta του Wheels and Waves. Είναι απίστευτο που με ξέρουν!
»

Karl Maier

Ακριβώς εκεί.

Ο Karl Maier με τον επικεφαλής σχεδιαστή της BMW Motorrad Edgar Heinrich.

Ακριβώς εκεί.

Το προηγούμενο σλόγκαν του "ήρθα, είδα, κυριάρχησα" μπορεί να μην βγήκε εντελώς αληθινό. Όμως, ο Karl Maier οδήγησε μαζί με τους πρώτους όλη τη διαδρομή, μέχρι τον τελικό όπου κατέλαβε την πέμπτη θέση. Θα ξανάρθει την επόμενη χρονιά; "Φυσικά," είπε ζωηρά πριν προσθέσει, "χρειάζεται μόνο να οδηγήσω λίγο πιο γρήγορα από όσο οδήγησα σήμερα και θα νικήσω και εδώ."

+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Και ολα γυριζουν γυρω απο τη μοτοσικλετα.

Περισσότερες ιστορίες που μπορεί να σε ενδιαφέρουν.
Κατάλληλες μοτοσικλέτες.