Hutchy – αργoς ομιλητης, ταχυτατος αναβατης

Συνάντηση με ένα Βρετανό οδηγό αγώνων που θέλει να αφήνει τα κατορθώματά του να μιλούν μόνα τους...

Ο αγώνας ταχύτητας Tourist Trophy (TT) στο Νησί Μαν το 2016 ήταν αξιοσημείωτος και για έναν ακόμη λόγο. Χιλιάδες θεατές απόλαυσαν τον ήλιο, τον καθαρό ενθουσιασμό για τον αγώνα ταχύτητας σε δρόμο και, ως ειδική έκπληξη για τους φίλους των μοτοσικλετών BMW, παγκόσμιας κλάσης οδηγοί να περνούν τη γραμμή τερματισμού σε ρεκόρ χρόνους και ταχύτητες με τις μοτοσικλέτες τους BMW S 1000 RR. Ένας από αυτούς είναι ο λιγομίλητος Ian Hutchinson.

Ian Hutchinson, ο οδηγος αγωνων

Ο Ian Hutchinson έχει ανεβεί στο βάθρο των νικητών πολλές φορές. Ο 36-χρονος Βρετανός με το ψευδώνυμο "η σφαίρα από το Bingley" έχει 14 νίκες στον αγώνα Tourist Trophy στο νησί του Μαν. Έχει επίσης μετάλλια από νίκες σε αγώνες ταχύτητας σε δρόμο στο Ulster Grand Prix και στο Macau Grand Prix. Και επίσης συμμετέχει "ευκαιριακά" και σε αγώνες μικρής διαδρομής, αυτή τη χρονιά με Tyco BMW Motorrad. Δεν χρειάζεται να ειπωθεί, ότι ο Hutchy έχει εξίσου επιτυχίες στην πίστα όπως και σε αγώνα σε δρόμο, και έχει τα μετάλλια να το αποδείξει.

Έτσι είναι εύκολο να καταλάβει κανείς γιατί αυτός ο λιγομίλητος άντρας από τη Βόρεια Αγγλία είναι για πολλούς Βρετανούς ένας αληθινός ήρωας αγώνων. Οι νίκες είναι το στιλ του...

+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Στον αγώνα αυτής της χρονιάς στο North West 200 της Ιρλανδίας, ο Hutchy νίκησε στον πρώτο αγώνα Superstock Race με ένα σχεδόν εμπορικό Tyco BMW Motorrad S 1000 RR και ήρθε δεύτερος στον αγώνα Superbike. Η απόδοσή του έφερε αμέσως μια εντελώς νέα ομάδα θαυμαστών.

Ο Hutchy κέρδισε πραγματικά τους φίλους της BMW Motorrad τον περασμένο Ιούνιο, όταν κατέρριψε τα ρεκόρ νέου γύρου και ταχύτητας με την DoubleR, νικώντας στον αγώνα Superstock και λαμβάνοντας την δεύτερη θέση στην κατηγορία Superbike. Ο αυξανόμενος αριθμός των θαυμαστών του στη Βρετανία παρακολουθούσε με ενθουσιασμό καθώς αγωνίζονταν για την κορυφή στο βρετανικό πρωτάθλημα British Pirelli National Superstock 1000 Championship: Αγκάλιασε τη δεύτερη θέση στην πίστα του Snetterton στις 10 Ιουλίου μετά την πρώτη νίκη του στη σειρά αυτού του έτους.

+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Και με τους δύο τροχούς στον αέρα, εστιάζοντας στην επόμενη στροφή.

Πως ο Hutchy εγινε οδηγος αγωνων με διψα για τη νικη

Πολλοί οδηγοί αγώνων άρχισαν να οδηγούν μοτοσικλέτα επειδή οι γονείς τους ήταν λάτρεις των μοτοσικλετιστών. Αυτή δεν είναι η περίπτωση του Ian Hutchinson. Γνώρισε τις μοτοσικλέτες από φίλους. Είχαν όλοι μοτοσικλέτες off-road και ο Hutchy ήθελε να είναι στην παρέα τους.
"Οι γονείς μου λένε ότι πάντα ήθελα μια μοτοσικλέτα. Αλλά παρά τη συνεχή μου μουρμούρα ποτέ δεν μου πήραν. Μετά, όταν ήμουν 14 ή 15 ετών άλλαξα σχολείο.
Στο νέο μου σχολείο συνάντησα ένα παιδί που ήταν πρωταθλητής Βρετανίας νέων στο trial. Και τότε ήξερα ότι ήθελα μια μοτοσικλέτα trial. Κάποια στιγμή οι γονείς μου εκπλήρωσαν το όνειρό μου."
Ο νεαρός Hutchinson αγωνίστηκε στο trial μέχρι τα 16, μετά ήρθε η ώρα να βγει στον κόσμο και να κερδίσει τα προς το ζην. Έλαβε επαγγελματική εκπαίδευση ως μηχανικός στην εταιρεία Colin Appleyard Motorcycles.
+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
«
Όταν έγινα 17 πήρα το δίπλωμα οδήγησης μοτοσικλέτας και αγόρασα μια μοτοσικλέτα δρόμου. Από τότε άρχισα να οργώνω τους δρόμους.
»

Ian Hutchinson

Και κολλησα το μικροβιο των αγωνων

Η πρώτη μοτοσικλέτα του Hutchy ήταν μια Yamaha TZR250R SP. Ήταν η μοτοσικλέτα που πήρε μαζί του το 1997 όταν για πρώτη φορά διέσχισε το Ιρλανδικό Πέλαγος για το νησί του Μαν. Ήταν η πρώτη φορά που αυτός και οι φίλοι του γνώριζαν την αίγλη και τον ενθουσιασμό του αγώνα TT στο νησί του Μαν και είχαν απόλυτα γοητευτεί. Τότε, ο Hutchinson δεν διέφερε από άλλους εκκολαπτόμενους φανατικούς της μοτοσικλέτας. Το μόνο που είχε σημασία ήταν οι σούζες και οι υψηλές ταχύτητες. Αυτά έκανε μέχρι τα 21.
"Όταν έγινα 21, είχα τέσσερα χρόνια εμπειρία οδήγησης μοτοσικλετών δρόμου. Τότε άρχισα να συναγωνίζομαι σε πίστες με μερικούς φίλους. Πολύ γρήγορα καταλάβαμε ότι οι αγώνες club ήταν η πιο οικονομική επιλογή. Πουλήσαμε τις μοτοσικλέτες δρόμου, αγοράσαμε φθηνές αγωνιστικές 600 cc club και ξεκινήσαμε. Δεν είχαμε ιδέα τι κάναμε αλλά αφού εγώ ήμουν μηχανικός, νομίζαμε ότι είχαμε κάποια τύχη. Και πράγματι τα πήγαμε πολύ καλά." Ο Hutchinson είχε κολλήσει το μικρόβιο για καλά...
"Μετά από ένα χρόνο αγώνων club, πήγα και συνεργάστηκα με την Hobbsport Racing. Μετατρέπαμε μοτοσικλέτες σε αγωνιστικές και πουσάραμε τους κινητήρες τους. Ένας πελάτης μας έφερε μια Yamaha R1 την οποία μετατρέψαμε σε αγωνιστική. Το αποτέλεσμα ήταν μια απόλυτα φανταστική μοτοσικλέτα. Ο πελάτης με ρώτησε αν ήθελα να συμμετάσχω με τη μοτοσικλέτα σε αγώνες. Δεν μπορούσα να αρνηθώ την προσφορά.
+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Τμήμα αυτογράφων για θαυμαστές.
"Στη δεύτερη χρονιά των αγώνων, τότε ήμουν 22, αγωνίστηκα στο πρωτάθλημα MRO για μια χρονιά. Στην αρχή της περιόδου δυσκολευόμουν να ανταποκριθώ, αλλά στο τέλος ήμουν στο βάθρο των νικητών."
Ένα σχεδόν άγνωστο γεγονός: ο Ian Hutchinson ήταν στενός φίλος του David "DJ" Jefferies, που φαίνονταν ότι θα γίνει μύθος των αγώνων ταχύτητας, αλλά είχε θανατηφόρο ατύχημα κατά τη διάρκεια δοκιμών για τους αγώνες ΤΤ του 2003. "Ο DJ νίκησε σε τρεις αγώνες για τη Suzuki στο ΤΤ το 2002," λέει ο Hutchy. "Του έδιναν μια GSX-R1000 για κάθε αγώνα που κέρδιζε. Μου έδωσε μία από αυτές για να αγωνιστώ στο Βρετανικό Πρωτάθλημα Superstock."
Το 2003, ο Hutchinson ανέβηκε σε υψηλότερο επίπεδο αγωνιζόμενος με μοτοσικλέτα δρόμου 600 cc στον αγώνα νεοεισερχομένων Manx TT (μια πιο χαλαρή εκδήλωση TT, που συχνά είναι ο βατήρας για τη συμμετοχή στο TT στο νησί του Μαν). Το επόμενο έτος (2004), ο Hutchinson αγωνίστηκε για πρώτη φορά στην πιο σημαντική εκδήλωση: στο Νησί Μαν TT.
+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
«
Η εμπειρία μου σε ανώμαλο δρόμο σίγουρα με βοήθησε να μάθω ότι χρειάζεται για να οδηγώ πολύ γρήγορα κάτω από τέτοιες συνθήκες.
»

Ian Hutchinson

Μια μακρια ακουσια διακοπη.

Η καριέρα του Hutchinson πήρε απρόοπτη ατυχή στροφή το 2010. Έπεσε ενώ οδηγούσε σε βρεγμένη πίστα σε αγώνα για το Βρετανικό πρωτάθλημα Supersport Championship. Ο Hutchinson στη συνέχεια χτυπήθηκε από άλλο οδηγό και υπέστη ανοιχτό κάταγμα στο αριστερό του πόδι. Αφού ανάρρωσε, έσπασε το ίδιο πόδι σε σύγκρουση το 2012. Αλλά, όπως παραδέχεται ο Hutchinson, αυτό θα μπορούσε να συμβεί οποιαδήποτε άλλη στιγμή εξ αιτίας μιας μόλυνσης στο πόδι του.
30 εγχειρίσεις, πολλαπλές μεταμοσχεύσεις δέρματος και ο χειρότερος πόνος που θα μπορούσε κανείς να φανταστεί δεν ήταν ικανά να κρατήσουν τον Hutchinson μακριά και να τον εμποδίσουν να αγωνιστεί ξανά. Ο Hutchinson επέστρεψε με θεαματικό τρόπο. Αλλά τι τον κάνει να έχει τόση εμμονή και το κίνητρο να θέλει να γυρίσει πίσω στη μοτοσικλέτα του;
"Είναι κυρίως ο βαθμός επιτυχίας που είχα καταφέρει. Μου άρεσε απλά να είμαι επιτυχημένος. Η ζωή μου στους αγώνες ήταν συναρπαστική. Δεν άντεχα να περιμένω μέχρι τον επόμενο αγώνα και να διεκδικήσω μια ακόμη νίκη. Και το αίσθημα να νικάς στο Tourist Trophy...όλα αυτά μου αφαιρέθηκαν σε μια στιγμή. Αλλά δεν μπορούσα να αποδεχθώ ότι θα περνούσα τα υπόλοιπα 40 χρόνια της ζωής μου χωρίς να ζήσω ποτέ ξανά αυτό το αίσθημα. Υπήρχε για μένα μόνο ένας δρόμος: να ξανασταθώ στα πόδια μου και να συνεχίσω.
+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Η συνδεση με την BMW Motorrad

Το 2016, ο Hutchinson άλλαζε ομάδες και μοτοσικλέτες. "Ήταν πιθανότατα η λογικότερη απόφαση για μένα αφού είχα αγωνιστεί ενάντια στην BMW την προηγούμενη χρονιά. Ήξερα ότι αυτή η μοτοσικλέτα ήταν καλή, και γι' αυτό είχα τα μάτια μου στη μηχανή της BMW. Ήταν μια δύσκολη απόφαση που στην πραγματικότητα δεν ήταν και τόσο δύσκολη. Πρέπει να σκεφτείς πολύ πριν αλλάξεις από μια μοτοσικλέτα που ξέρεις πολύ καλά σε κάποια με την οποία δεν είσαι πολύ εξοικειωμένος.
"Η S 1000 RR είναι μια καλή μοτοσικλέτα. Όλοι οδηγούμε αυτή τη μοτοσικλέτα, αλλά πως συμπεριφέρεται και πως μπορείς να πάρεις από αυτήν το μέγιστο εξαρτάται πάρα πολύ από τον κάθε οδηγό. Ο κινητήρας αποδίδει την ισχύ του πολύ απαλά και ομοιόμορφα. Επίσης είναι πολύ άνετη για τον αναβάτη σε αγώνες μεγάλων αποστάσεων όπως είναι το ΤΤ, και αυτό μπορεί να κάνει μεγάλη διαφορά.
+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Κάνοντας τη μεταξύ τους γνωριμία.

Ο Hutchy και η BMW RR του.

Κάνοντας τη μεταξύ τους γνωριμία.

Πριν ακόμη ανεβεί στη RR για πρώτη φορά, ο Ian Hutchinson γνώριζε ότι αυτοί που οδηγούν μοτοσικλέτες BMW έχουν με τη μάρκα μια σχέση πάθους. Έγινε αληθινά πιστός όταν παραβρέθηκε στην εκδήλωση BMW Motorrad Days στο Garmisch-Partenkirchen. Το τριήμερο φεστιβάλ για τους φίλους της BMW Motorrad είναι ένα από τα καλύτερα γεγονότα του έτους για τους μοτοσικλετιστές. Ο Hutchinson ήταν εντυπωσιασμένος με την ατμόσφαιρα που δημιουργείται όταν 35.000 άνθρωποι μαζεύονται για να μοιραστούν τον ενθουσιασμό και το πάθος τους.

+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Ο Ian υπογράφει σε αφίσες του BMW Motorrad Days στο Garmisch-Partenkirchen.

"Αυτοί που κατασκευάζουν αυτές τις μοτοσικλέτες κάνουν κάτι περισσότερο από απλά τη δουλειά τους, αυτές οι μοτοσικλέτες είναι κάτι περισσότερο από οχήματα. Γι' αυτούς πρόκειται για κάτι πολύ μεγαλύτερο. Δεν ήμουν προετοιμασμένος για την υποδοχή που είχα όταν με ανακοίνωσαν στο περίπτερο των πάρτι. Ήταν μια απίστευτη υποδοχή. Επίσης είχα χρόνο να περιτριγυρίσω στο φεστιβάλ, και είδα μερικές καταπληκτικές τροποποιημένες μοτοσικλέτες. Αναπτύσσω σταδιακά πραγματική τρυφερότητα για κατασκευές τροποποίησης. Είναι απίστευτο πόση πολλή δουλειά κρύβουν μέσα τους πολλές από αυτές."

+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Ο Hutchy προσπερνώντας τους αντιπάλους στο NW200.

Με το δεύτερο μισό της αγωνιστικής περιόδου του 2016 να πλησιάζει, ο Hutchy απολαμβάνει την απόσυρσή του από τα φώτα της δημοσιότητας για αλλαγή και εστιάζει στην κατασκευή της επέκτασης στο σπίτι του. Αυτός ο λιγομίλητος άνδρας που επιλέγει προσεκτικά τα λόγια του ένιωσε πολύ μεγαλύτερο πόνο από τους περισσότερους ανθρώπους, όμως ακόμη έχει ακλόνητη επιθυμία να νικά. Έτσι δεν προκαλεί έκπληξη που λέγεται ότι "τα σιγανά ποτάμια να φοβάσαι". Αυτό πιθανότατα ισχύει για τον Hutchinson περισσότερο από κάθε άλλον στο δρόμο και την πίστα αγώνων.

+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Περισσότερες ιστορίες που μπορεί να σε ενδιαφέρουν.
Κατάλληλες μοτοσικλέτες.