Carbon Racing

Πώς η HP4 RACE φέρνει την επανάσταση στις αγωνιστικές μοτοσικλέτες.

Είναι η πρώτη διαθέσιμη μοτοσικλέτα στον κόσμο που έχει πλαίσιο και ζάντες από 100% ανθρακονήματα: η HP4 RACE. 750 από αυτές κατασκευάζονται από ειδικούς στο εργοστάσιο της BMW Motorrad στο Βερολίνο. Κάθε μεμονωμένη μηχανή περικλείει το πάθος για τους λάτρεις των δίτροχων, διευρύνει τα όρια και δημιουργεί καινοτόμα ιστορία. 

"Η HP4 RACE είναι η πιο πολυτελής μοτοσικλέτα που κατασκεύασε ποτέ η BMW Motorrad", λέει ο επικεφαλής του project Christian Gonschor. Ο ενθουσιασμός στο σαλόνι αυτοκινήτου της Σαγκάης είναι αντίστοιχα πολύ μεγάλος. Εδώ, η HP4 RACE αποκαλύπτεται στο κοινό για πρώτη φορά. Από τότε που η BMW Motorrad παρουσίασε ένα "Προηγμένο πρότυπο" της ειδικής έκδοσης μοτοσικλέτας στην EICMA τον Νοέμβριο του 2016, όλη η κοινότητα αδημονεί για περισσότερες λεπτομέρειες. Αυτό ακριβώς τους περιμένει στην Κίνα. Η HP4 RACE αριθμός 001 θα είναι στο κέντρο της σκηνής. Μία από τις 750 συνολικά χειροποίητες μοτοσικλέτες από το εργοστάσιο της BMW Motorrad στο Βερολίνο. Με πλαίσιο και ζάντες από 100% ανθρακονήματα, η HP4 RACE Υψηλής Απόδοσης βρίσκεται σε ένα νέο επίπεδο και προβάλλει το μέλλον του superbike εδώ και τώρα. 

+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

βαρος; ποιο βαρος;

146 κιλά ισχύος.

146 κιλά ισχύος.

Με την HP4 RACE, η BMW Motorrad βασίζεται στην τεχνολογία carbon drive και είναι ο πρώτος κατασκευαστής μοτοσικλετών στον κόσμο που ξεκίνησε τη βιομηχανική παραγωγή μικρής κλίμακας πλαισίου από 100% ανθρακονήματα. Καταρχάς, οι ίνες άνθρακα συνεπάγονται οικονομία στο βάρος. Έτσι η HP4 RACE, που βασίζεται στην Double R, ζυγίζει μόνο 146 κιλά. Πλήρως γεμάτη με καύσιμα στα 171 κιλά, είναι ελαφρύτερη από τις τελευταίες εργοστασιακές αγωνιστικές μοτοσικλέτες που χρησιμοποιούνται στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike και ελάχιστα βαρύτερη από τις εργοστασιακές μηχανές του MotoGP. Αυτό οφείλεται αρχικά στο πλαίσιο από ανθρακονήματα με μονοκόμματο σχέδιο, το οποίο προσθέτει απλώς 7,8 κιλά στο συνολικό βάρος. Οι ζάντες από ανθρακονήματα επίσης συμβάλλουν σημαντικά στο χαμηλό βάρος: είναι περίπου 30% ελαφρύτερες από τους τροχούς που έχουν σφυρηλατηθεί με ελαφρό κράμα, ενώ διατηρούν το ίδιο επίπεδο ακαμψίας. Σε συνδυασμό με τα 158 kW (215 HP) ισχύος, αυτό καθιστά την HP4 RACE τη γεννήτρια παλμών στη διαδρομή.

+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

40% λιγότερη γυροσκοπική δύναμη.

40% λιγότερη γυροσκοπική δύναμη.

Εκτός από το βάρος της μηχανής, οι ίνες άνθρακα αλλάζουν επίσης την αίσθηση οδήγησης και χειρισμού. Με την HP4 RACE η BMW Motorrad βασίζεται στην τεχνολογία "Carbondrive". Η κατηγορία περιλαμβάνει μη υφασμένα υφάσματα με συνεχείς ίνες που παράγονται με τη διαδικασία RTM. Η γυροσκοπική δύναμη σε ένα ζεύγος τροχών κατασκευασμένων από ίνες άνθρακα είναι περίπου 40% μικρότερη από ότι στους τροχούς που έχουν σφυρηλατηθεί με ελαφρό κράμα. Αυτό, σε συνδυασμό με το χαμηλότερο συνολικό βάρος, βελτιώνει το χειρισμό, τις πιο γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης, την επιτάχυνση και την απόδοση πέδησης. "'Ένα πλαίσιο από ίνες άνθρακα επιτρέπει τη βέλτιστη σχέση μεταξύ ακαμψίας, στρέψης, κάμψης, εγκάρσιας ακαμψίας και βάρους, γεγονός που επιδρά άμεσα στη δυναμική της οδήγησης", εξηγεί ο διευθυντής προϊόντων Josef Mächler. "Με το πλαίσιο αλουμινίου, είστε σημαντικά πιο περιορισμένος". Ακόμη και μετά από χρόνια συνεχούς φορτίου, το πλαίσιο παραμένει σταθερό και άρα ανώτερο στη μεγαλύτερη πλειοψηφία των αγωνιστικών μηχανών αναφορικά με την αντοχή. 

+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ανθρακας στη δοκιμη αντοχης

Σκληρό σαν ατσάλι.

Σκληρό σαν ατσάλι.

Οι ανθρακοΐνες, δέκα φορές πιο λεπτές από την ανθρώπινη τρίχα, είναι το βασικό συστατικό του άνθρακα. Τυλίγονται σε δέσμες και υποβάλλονται σε επεξεργασία μαζί με ρητίνη στα άκαμπτα εξαρτήματα. Παράγεται το ενισχυμένο με ανθρακικές ίνες πλαστικό (CFRP) ή εν συντομία ο άνθρακας. Είναι άκαμπτο σαν ατσάλι αλλά η πυκνότητά του είναι περίπου 80% μικρότερη. Ο Όμιλος BMW αναγνώρισε τη σημασία των ανθρακονημάτων στην κατασκευή οχημάτων σε πρώιμο στάδιο και συνεργάστηκε με τον παγκόσμιο πρωτοπόρο παραγωγό, την SFG Carbon, που παρέχει τις πρώτες ύλες για την HP4 RACE. Ήδη από το 2003, τα ανθρακονήματα χρησιμοποιούνταν σε μεγάλη κλίμακα στον Όμιλο BMW. Εκείνη την περίοδο, η εταιρεία εκβιομηχάνιζε τη διεργασία κατασκευής ανθρακοϊνών για χρήση σε μεγάλη κλίμακα με την κυκλοφορία στην αγορά της BMW M3 CSL. Η BMW i3, η BMW i8 και η BMW σειράς 7 περιλαμβάνει επίσης ανθρακοΐνες ως μέσο ενός έξυπνου μίγματος υλικών.

+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
«
Η HP4 RACE είναι η πιο πολυτελής μοτοσικλέτα που κατασκεύασε ποτέ η BMW Motorrad.
»

Christian Gonschor

Επικεφαλής του Project HP4 RACE

Δοκιμασμένη και ελεγμένη συμπεριφορά σε πρόσκρουση.

Για να ελέγξουν την ασφάλεια του υλικού υψηλής τεχνολογίας, οι μηχανικοί υπέβαλαν την HP4 RACE σε τρία ολόκληρα χρόνια σκληρής δοκιμασίας: οι τροχοί οδηγούνταν συνεχώς σε ψηλά κράσπεδα και η συμπεριφορά πρόσκρουσης βελτιώθηκε. Ως αποτέλεσμα, η ενέργεια της πρόσκρουσης μεταφέρεται στη βάση της ζάντας και στη συνέχεια το υλικό λυγίζει ξανά στο αρχικό του σχήμα. "Δεν υπάρχει ξαφνική απώλεια αέρα όπως με τους τροχούς που έχουν σφυρηλατηθεί με ελαφρό κράμα", λέει ο Mächler. "Ο αναβάτης μπορεί ακόμη και να επιστρέψει στα pit με μειωμένη ταχύτητα". Στο εσωτερικό του μονοκόμματου σχεδίου, τα διαφράγματα εμποδίζουν τη ζημιά να εξαπλωθεί στο πλαίσιο. Αρκετό καιρό προτού απειληθεί η λειτουργικότητα του πλαισίου, θα εμφανίσουν φθορά τα ορατά εξαρτήματα καθιστώντας το πρόβλημα προφανές. Αυτό σημαίνει ότι η αλυσίδα ζημιών της HP4 RACE έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε το πλαίσιο και οι τροχοί να είναι τα τελευταία εξαρτήματα της μοτοσικλέτας που θα χαλάσουν σε περίπτωση πτώσης. 

+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Το παθος δεν γνωριζει ορια

Σε επίπεδο Παγκόσμιο Πρωταθλήματος.

Σε επίπεδο Παγκόσμιο Πρωταθλήματος.

Η HP4 RACE δεν έχει κανένα λόγο να φοβηθεί μια σύγκριση με τις τελευταίες εργοστασιακές αγωνιστικές μηχανές superbike. Ο κινητήρας, το ηλεκτρονικό σύστημα και τα ελατηριωτά εξαρτήματα έχουν εφάμιλλη ποιότητα με την αντίστοιχη του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος. Το πιρούνι upside-down Öhlins τύπου FGR 300, the Öhlins spring strut τύπου TTX 36 GP, ο κρεμαστός κινητός βραχίονας από ελαφρό κράμα που έχει κατασκευαστεί από κατεργασμένα στοιχεία και μεταλλικά ελάσματα - ο εξοπλισμός της πολυτελούς μοτοσικλέτας είναι επαγγελματικού αθλητικού επιπέδου από κάθε άποψη. Όσον αφορά την ανάρτηση, η HP4 RACE προχωρά ακόμη ένα βήμα μπροστά με την τεχνολογία "Carbondrive". Επειδή οι περισσότερες μηχανές αγώνων κατασκευάζονται ακόμη και σήμερα με το χέρι. Ένα πλαίσιο όπως αυτό της HP4 RACE θα είχε κρατήσει τέσσερις εργάτες απασχολημένους για μία εβδομάδα. Αντίθετα, με τη σύγχρονη τεχνολογία αυτοματισμού, χρειάζονται μόλις λίγες ώρες για την κατασκευή του πλαισίου, χωρίς να επηρεάζεται δυσμενώς η ποιότητα. 

+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Κατασκευασμένες στο χέρι στο Βερολίνο.

Η HP4 RACE έχει κατασκευαστεί στο εργοστάσιο της BMW Motorrad στο Βερολίνο. Μια μικρή ομάδα ειδικών κατασκευάζει και επιθεωρεί τον κινητήρα. Το ίδιο ισχύει για ολόκληρη τη μοτοσικλέτα. Η ομάδα εξασφαλίζει ότι η HP4 RACE παράγεται με τις ελάχιστες ανοχές και το υψηλότερο επίπεδο ακρίβειας. Το πάθος δεν γνωρίζει όρια – αυτή η αξία υποστηρίχτηκε από την ομάδα δημιουργίας και παραγωγής της HP4 RACE και εφαρμόστηκε στη μοτοσικλέτα ειδικής έκδοσης. "Καμία μοτοσικλέτα πρότυπης παραγωγής δεν είχε εξοπλιστεί ως τώρα με υλικά τόσο υψηλής ποιότητας", δηλώνει ο Reno Reppin, διαχειριστής έργων στο εργοστάσιο στο Βερολίνο. Με αυτόν τον τρόπο, η HP4 RACE ικανοποιεί τις απαιτήσεις για υψηλή απόδοση και οδηγεί χωρίς συμβιβασμούς τα όρια της τεχνολογίας motorsport στο μέλλον. 

+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αυξημένη ασφάλεια. Βελτιωμένη εμπειρία.

Πάντα καινοτομίες.

μαθε περισσοτερα
Περισσότερες ιστορίες που μπορεί να σε ενδιαφέρουν.
Κατάλληλες μοτοσικλέτες.