Sepp Mächler
Πολλές φορές μπορεί να πιστεύεις ότι με το να απομακρύνεσαι από την ιδανική “γραμμή” οδήγησης δεν είναι και η καλύτερη επιλογή. Αλλά αυτό ακριβώς θα είναι το κλειδί της επιτυχίας σου. Πρέπει να απομακρυνθείς από τη ζώνη ασφαλείας σου και να προχωρήσεις μπροστά. Οι επιαγκωνίδες και οι επιγονατίδες έρχονται μαζί με την μοτοσικλέτα σου στις στροφές.
Για εμένα είναι ένα παιδικό όνειρο να φτιάξω τη δική μου μοτοσικλέτα αγώνων. Ήμουν τόσο ενθουσιασμένος όταν ανέβηκα πάνω της για πρώτη φορά. Ένιωσα σαν παιδί τα Χριστούγεννα. “Πότε θα είναι έτοιμη;” “Πότε θα την οδηγήσω για πρώτη φορά;” ελεγα όλη την ώρα.
Από την πρώτη φορά που την οδήγησα, κατάλαβα ότι ήταν ό,τι ακριβώς είχα στο μυαλό μου. Αυτό έγινε πριν μισό χρόνο περίπου.
Sepp Mächler
Το να οδηγείς μοτοσικλέτα είναι σίγουρα μια τρελή ιδέα και σαν διαδικασία είναι γεμάτη συναισθήματα. Είναι συναρπαστικό να αγωνίζεσαι με άλλους μοτοσικλετιστές στην πίστα. Πάντα θα υπάρχουν σκέψεις όπως “Θέλω να τον περάσω αλλά δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια-θα προσπαθήσω!”. Είναι τρελό το ξέρω.
Η πρόκληση έγκειται στο γεγονός ότι η αγωνιστική μοτοσικλέτα είναι φτιαγμένη για έναν επιβάτη. Για παράδειγμα για τον Peter Hickman και τη Valentina Rossi. Με το HP4 RACE έχει την αίσθηση ότι η μοτοσικλέτα είναι φτιαγμένη για εσένα. Ανεξάρτητα με το αν κάνετε ένα καινούριο ρεκόρ ή όχι. Αυτή είναι η βασική διαφορά ανάμεσα σε μια μοτοσικλέτα αγώνων και την HP4 RACE.
Το θέμα είναι πως όλοι οι δρομείς έχουν τις δικές τους προσωπικές προτιμήσεις. Κάποιος θέλει ένα σκληρό πιρούνι ή μία “επιθετική” ουρά ή πιο δυνατά φρένα. Αλλά κάποιες φορές ένας μοτοσικλετιστής πηγαίνει προς λάθος κατεύθυνση γιατί δεν είναι προετοιμασμένος να αφήσει την κανονική του πορεία και να δοκιμάσει κάτι καινούριο. Κάθε δρομέας που έχει οδηγήσει την HP4 RACE λέει ότι πρόκειται για μία εξαιρετική μοτοσικλέτα.
Τον άνθρακα μπορούμε να τον φανταστούμε σαν ένα κομμάτι ύφασμα. Το πρώτο στρώμα άνθρακα είναι προς μία κατεύθυνση ενώ το δεύτερο στρώμα παρουσιάζει μια ελαφριά κλίση συγκριτικά με την πρώτη στρώση. Αυτό μας επιτρέπει να ρυθμίζουμε με ακρίβεια την κάμψη και τη στρέψη του πλαισίου. Αυτό είναι που το κάνει πιο στιβαρό και πιο άκαμπτο. Αυτό είναι και το πλεονέκτημά μας. Ότι δηλαδή μπορεί να κάνει ακριβώς αυτό που ελπίζαμε.
Για τους τροχούς το πιο σημαντικό είναι το βάρος. Με τον άνθρακα, τα πάντα γίνονται πιο ελαφριά και η μείωση του βάρους είναι αισθητή καθώς υπάρχει λιγότερη ταλάντωση. Έτσι όταν επιταχύνεις δεν χρειάζεται να επιταχύνεις τον τροχό και κατά το φρενάρισμα, δεν χρειάζεται να φρενάρεις τον τροχό. Αυτό σε βοηθάει να επιταχύνεις πιο γρήγορα, να επιβραδύνεις αργότερα και να στρίβεις πολύ πιο γρήγορα. Επιπλέον ο τροχός έχει καλύτερη απόσβεση από έναν σφυρήλατο ή έναν κλασικό τροχό.
Τα πάντα μειώθηκαν στο ελάχιστο και προσαρμόστηκαν στο πρότυπα αγώνων. Σκοπός μας ήταν να φτιάξουμε μια εξαιρετικά ελαφριά μοτοσικλέτα. Αν είχαμε περισσότερο χρόνο, θα ήταν ακόμα πιο ελαφριά αλλά κάποια στιγμή έπρεπε να τελειώσει (γελάει). Τοποθετήσαμε βίδες τιτανίου οπού ήταν εφικτό. Τα γρανάζια του τροχού κατασκευάστηκαν τελείως διαφορετικά. Χρησιμοποιήθηκαν λεπτές αλυσίδες. Στόχος μας ήταν να δημιουργήσουμε μία μηχανή εξαιρετικά ελαφριά. Τέθηκε η ερώτηση γιατί τα προστατευτικά στα αριστερά και στα δεξιά του κίνητρα δεν κατασκευάστηκαν από άνθρακα. Το πλαστικό είναι εξίσου ελαφρύ οπότε το νόημα είναι να χρησιμοποιούμε τον άνθρακα οπουδήποτε υπάρχει λόγος και δημιουργεί πλεονέκτημα.
Σε λιγότερο από 2 χρόνια δεν είχαμε πολύ χρόνο. Παρόλο αυτά το αποτέλεσμα αγγίζει την τελειότητα καθώς όλη η ομάδα έδωσε τον καλύτερο της εαυτό. Κανένας δεν είχε την δυνατότητα να κάνει κάποιο διάλειμμα και όλοι εργαζόμασταν χωρίς διακοπή. Όλοι στην ομάδα είναι πρωταθλητές. Είναι σαν κάποιος να προσπαθεί να τρέξει σε μαραθώνιο και να προπονείται μία εβδομάδα πριν. Με απόλυτο συντονισμό, εργατικότητα και συνεργασία τα καταφέραμε.
Ναι, αρκετοί από εμάς φτάσαμε στα όριά μας αρκετές φορές. Το γεγονός όμως ότι είμασταν τόσο καλά οργανωμένοι, μας έκανε να ξεπεράσουμε κάθε δυσκολία. Το να έχεις πάντα κάποιον δίπλα σου είναι το πιο σημαντικό σε τέτοιες περιπτώσεις.
Είναι πολύ ωραίο αλλά και πολύ κουραστικό ταυτόχρονα. Είναι πραγματικά πολύ διασκεδαστικό αλλά υπάρχουν φορές που χρειάζεσαι στα αλήθεια ένα διάλειμμα. Είναι όπως μια ομάδα πρωταθλητών. Μετά από ένα πρωτάθλημα χρειάζεται λίγο χρόνο μέχρι να αγωνιστεί ξανά.
Εξετάσαμε πως να κάνουμε κάτι πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά. Όλοι οι τομείς επωφελούνται από μια τέτοια κατασκευή. Η προϋπόθεση για την πρώτη RR ήταν να φτιάξουμε κάτι που θα μας έκανε ταχύτερους. Έτσι για κάθε απόφαση έπρεπε να αναρωτηθούμε αν θα μας έκανε ταχύτερους και μόνο αν η απάντηση ήταν θετική προχωρούσαμε στη διαδικασία. Πάντα πρέπει να έχεις έναν στόχο για να πετύχεις.
Φανταστικά. Στα αλήθεια είναι υπέροχο το συναίσθημα. Νιώθεις ότι βγαίνεις βόλτα με τον εργοστασιακό δρομέα. Είναι σαν να επιλέγεις να πετάς στις διακοπές σου χωρίς να χρησιμοποιείς αεροπλάνο.
Η ευκολία στην οδήγηση. Ο έλεγχος πρόσφυσης σου μιλάει στην καρδιά και έτσι γνωρίζεις ότι μπορείς να πατήσεις τέρμα τα γκάζια. Αυτό που με συναρπάζει στο συγκεκριμένο όχημα είναι ότι σε βοηθάει να φτάσεις στα όριά σου. Οδηγώντας την νιώθεις την άσφαλτο. Πάντα μπορείς να πεις στη μοτοσικλέτα ότι θέλεις λίγο παραπάνω γεγονός που δεν ισχύει για άλλες μοτοσικλέτες.