Δημιουργηθηκε στο Βερολινο.

Μία ματιά στο εργοστάσιο της HP4 RACE.

Μπορεί ένας κατασκευαστής μοτοσικλετών να κυκλοφορήσει μία αγωνιστική μοτοσικλέτα μέσα σε 14 μήνες; Εννοείται. Αλλά ο συνδυασμός των λέξεων απόδοση και παραγωγή δεν είναι εύκολη υπόθεση. Ένας αγώνας με αντίπαλο το χρόνο ξεκινά στο εργοστάσιο της BMW Motorrad.

Αυτοί κατασκευάζουν τις HP4 RACE στο εργοστάσιο στο Βερολίνο (από αριστερά): Alexander Fulmek, Süleyman Aktepe και Reiko Petter.

Ένας μηχανικός, μία μοτοσικλέτα, μία ημέρα. Αυτή είναι η διαδικασία παραγωγής της HP4 RACE. Τρεις από αυτές τις μοτοσικλέτες κατασκευάζονται καθημερινά στο εργοστάσιο της BMW Motorrad στο Βερολίνο. Τρεις άνδρες είναι υπεύθυνοι γι' αυτήν την εργασία: ο Reiko Petter, ο Süleyman Aktepe και ο Alexander Fulmek. Επιλέχτηκαν από τους σχεδόν 500 υπάλληλους παραγωγής που εργάζονται στη συναρμολόγηση του οχήματος εδώ στη μητρική μονάδα. Για να τους δείτε να εργάζονται, πρέπει να περπατήσετε στη γραμμή παραγωγής της RR στην άλλη άκρη του εργοστασίου. Μια ανασυρόμενη πόρτα είναι και η πόρτα για έναν άλλον κόσμο. Εδώ, στο εργαστήρι των αγωνιστικών μοτοσικλετών, υπάρχει μόνο ένα προϊόν στο οποίο εστιάζουν προς το παρόν: η HP4 RACE.  

+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Δεν ειναι ωρα για βιασυνες

Ο Reiko Petter ταξινομεί την καρδιά της HP4 RACE, τον κινητήρα 215 hp.  

Τεράστια πανό με την πολυτελή μοτοσικλέτα καλύπτουν τους τοίχους. Μπλε πινακίδες με μεγάλα λευκά χρώματα κρέμονται από την οροφή, προσδιορίζοντας τα διαφορετικά βήματα παραγωγής για τη διαδικασία παραγωγής μικρής κλίμακας. Ο Reiko Petter είναι απασχολημένος με τις "προετοιμασίες του γάμου". Αφαιρεί προσεκτικά τον κινητήρα 215 ίππων από το κιβώτιο. Ο κινητήρας κατασκευάστηκε στο χέρι, δοκιμάστηκε σε σταθερή θέση και σφραγίστηκε από τους συναδέλφους του στο εργαστήρι κινητήρων. Ο Reiko εγκαθιστά εύκαμπτους σωλήνες, πολλαπλές εξαγωγής και άλλα εξαρτήματα προτού "παντρέψει" τον κινητήρα με το πλαίσο, αυτό που ονομάζεται "γάμος".  

+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Το πλαίσιο από ανθρακονήματα βιδώνεται μαζί με τον κινητήρα – αυτό που ονομάζεται "γάμος".  

Σφίγγει τις βίδες τιτανίου, κοιτώντας συνεχώς στην οθόνη για να επιβεβαιώνει ότι η ροπή σύσφιξης είναι σωστή. "Όλα πρέπει να ταιριάζουν απόλυτα. Είμαι πολύ σχολαστικός", λέει ο Reiko. "Μεταχειριζόμαστε κάθε μοτοσικλέτα σαν να ήταν δική μας: πρέπει να κατασκευαστεί καλά, να μοιάζει όμορφη και να τρέχει γρήγορα". Κοιτάζει με υπερηφάνεια στο κέντρο της μοτοσικλέτας που κατασκευάζει σήμερα, της HP4 RACE αριθμός 032. Ένα προς ένα, εγκαθιστά περισσότερα εξαρτήματα στο πλαίσιο: αεριοφυλάκιο με σύστημα ψεκασμού καυσίμου, πιρούνι upside-down Öhlins FGR 300, στήριγμα ελατηρίου Öhlins TTX 36 GP από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike. Στη συνέχεια, η μοτοσικλέτα περνάει στον πάγκο δοκιμής.

+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

δοκιμη στο δυναμομετρο

"Τζάκποτ!", λέει ο Süleyman Aktepe. "Είναι πολύ διασκεδαστικό να εργάζεται κανείς σε αυτήν την αγωνιστική μοτοσικλέτα και να την προετοιμάζει για το ρόλο της."  

Ο Süleyman Aktepe έχει ήδη προετοιμάσει τον κύλινδρο για τη δοκιμή. Τρέχει με την HP4 RACE για περίπου πέντε χιλιόμετρα στο μικρό δωμάτιο με τη μεγάλη βιτρίνα ενώ παρακολουθεί όλες τις λειτουργίες – όχι μόνο στον υπολογιστή αλλά και κατά την κρίση του. Πριν επισπευσθεί το project HP4 RACE, ο Süleyman εργαζόταν ως εκπαιδευτής αρχαρίων για νέα project οχημάτων και, συνεπώς, είναι ειδικός στην τοποθέτηση νέων μοντέλων στη γραμμή παραγωγής. Τώρα επενδύει όλη την εμπειρία του στην τελειοποίηση της πιο πολυτελούς μοτοσικλέτας BMW που κατασκευάστηκε ποτέ. "Τζάκποτ!", λέει. "Είναι τόσο διασκεδαστικό να εργάζεται κανείς σε αυτήν τη μοτοσικλέτα. Αφιερώνω πολλή ενέργεια σε αυτήν. Απλώς θέλω να γίνει όσο το δυνατόν καλύτερη και μόνο το καλύτερο θα είναι αρκετό."

Ο συνάδελφος του Süleyman Alexander Fulmek έχει την ίδια στάση. "Κάθε μοτοσικλέτα θα είναι άψογη όταν φύγει από το εργοστάσιο. Διαφορετικά θα στενοχωρηθώ πολύ". Ο Alexander (όλοι τον προσφωνούν Sascha) έχει ανεβάσει τη μοτοσικλέτα του με γρύλο για τελικό έλεγχο. Τώρα το φέρινγκ έχει συναρμολογηθεί, ο αριθμός της μοτοσικλέτας περιορισμένης έκδοσης εμφανίζεται με υπερηφάνεια σε μια ετικέτα με ανθρακονήματα στα ζυγώματα. "Επιθεωρούμε κάθε μοτοσικλέτα ως ομάδα τρεις φορές: πριν τον κύλινδρο, μετά τον κύλινδρο και μετά την ολοκλήρωση", λέει ο Sascha. "Έτσι είναι η ομαδική εργασία, και δεν υπάρχει άλλος τρόπος εργασίας. Αλλά ταυτόχρονα, λέω με υπερηφάνεια ότι κατασκεύασα κάθε τρίτη μηχανή".

+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

απολυτες επιδοσεισ

215
HP (158kW) στις 13.900 σ.α.λ.
999
ccm κυβισμός
120
Nm ροπή
14.500
Max σ.α.λ.

αντισυμβατικοι αγωνες δρομου

"Το να πάρει κανείς μία μοτοσικλέτα από τη μονάδα εξομοίωσης για παραγωγή μόλις σε 14 μήνες – αυτός είναι αγώνας δρόμου", λέει ο σχεδιαστής συναρμολόγησης Michael Weinkauf.

Ο μηχανικός αφιερώνει οκτώ ώρες για κάθε μοτοσικλέτα. Αυτός είναι αρκετός χρόνος για να έχουν τα εξαρτήματα ανώτατου επιπέδου την προσοχή που αξίζουν. Αφετέρου, το project κυκλοφόρησε με ταχύτητα που θα μπορούσε να συμβαδίσει με την HP4 RACE στη διαδρομή. "Το να πάρει κανείς μία μοτοσικλέτα από τη μονάδα εξομοίωσης για παραγωγή μόλις σε 14 μήνες – αυτός είναι αγώνας δρόμου", λέει ο σχεδιαστής συναρμολόγησης Michael Weinkauf. "Συνδυάζουμε απόδοση και αθλητική οδήγηση με ικανότητα σχεδιασμού και αναπαραγωγιμότητα". Είκοσι επτά νέοι προμηθευτές προστέθηκαν για την παραγωγή της σειράς της HP4 RACE. Πολλοί από αυτούς είναι ειδικοί στους αγώνες. Ξαφνικά, διαπιστώνουμε ότι η κατασκευή περιορισμένων και υψηλά εξειδικευμένων μηχανών έρχεται σε αντίθεση με τις διαδικασίες παραγωγής μιας μεγάλης εταιρείας όπως η BMW Motorrad.  

+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Οι άνθρωποι πίσω από την HP4 RACE (από αριστερά): Alexander Fulmek, Michael Weinkauf, Reiko Petter, Süleyman Aktepe, Christian Gonschor, Reno Reppin και Josef Mächler.

Αλλά αυτή είναι η συναρπαστική πρόκληση: να δημιουργήσουμε μια υπερβολικά μικρή παρτίδα μοτοσικλετών προσαρμοσμένη στις ανάγκες των φιλόδοξων οδηγών αγώνων και να καταστήσουμε εφικτή την "αντισυμβατική οδήγηση". Ο επικεφαλής του project Christian Gonschor, ο διευθυντής προϊόντων Josef Mächler και ο διαχειριστής έργου της εγκατάστασης Reno Reppin άδραξαν την ευκαιρία να δημιουργήσουν την HP4 RACE στη μητρική μονάδα της BMW Motorrad στο Βερολίνο. "Οτιδήποτε άλλο θα ήταν μια χαμένη ευκαιρία", συμφωνούν όλοι. "Εξάλλου, κατασκευάζουμε την πολυτελέστερη και την καλύτερη μοτοσικλέτα BMW όλων των εποχών". Για το Reiko, το Süleyman και το Sascha, είναι και η δική τους προσωπική ευκαιρία ζωής. Ο Reiko φοράει λευκά γάντια και τοποθετεί την ετικέτα από ανθρακονήματα με τον μοναδικό αριθμό της συγκεκριμένης HP4 RACE. "Είναι απίστευτο συναίσθημα στο τέλος της ημέρας όταν δένεις τον αριθμό, κοιτάζεις την HP4 RACE και λες στον εαυτό σου: μπράβο!”

+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Ρίξτε μια ματιά στο εργοστάσιο.

Παρακολουθήστε τη συναρμολόγηση της HP4 RACE στη μονάδα της BMW Motorrad στο Βερολίνο.

Στο βίντεο

HP4 Race

HP4 RACE

Η Απόλυτη Μοτοσικλέτα

Μαθε περισσοτερα
Περισσότερες ιστορίες που μπορεί να σε ενδιαφέρουν.
spinner