Η μεγαλη αποδραση.

VISION NEXT 100: Η μοτοσικλέτα του μέλλοντος

Το φουτουριστικό δίτροχο γλιστράει μέσα από την αίθουσα, το χρώμα jet-black του τριγωνικού πλαισίου φωτίζει το μπλε και άσπρο λογότυπο της BMW. Η γυναίκα αναβάτης φορά μόνο μια μάσκα, που μοιάζει με ζευγάρι γυαλιά από τον επόμενο αιώνα αντί για κράνος. Σταματά και σηκώνεται από το κάθισμα, χωρίς να σηκώσει κάποιο από τα πόδια της από τα υποπόδια. Το φουτουριστικό όχημα παρουσιάστηκε στην έκθεση "Εμβληματικοί παλμοί". Η "BMW Group Future Experience" που γιορτάζει την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Λος Άντζελες, μεταφέρει τον θεατή στο έτος 2130.

+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Μια εποχή όπου η κινητικότητα θα είναι ακόμη πιο ποικιλόμορφη και διασυνδεδεμένη. Μια εποχή κατά την οποία η ψηφιοποίηση θα έχει μορφή που σήμερα την θεωρούμε αλλόκοτη. Μια εποχή που η μοτοσικλέτα θα γίνεται μια αναλογική και ταυτόχρονα εξαιρετικά συναισθηματική εμπειρία. "Η μοτοσικλέτα είναι η απόδρασή μου από την καθημερινότητα. Από τη στιγμή που ανεβαίνω επάνω της, βιώνω μόνο την απόλυτη ελευθερία – Η μεγάλη απόδραση", λέει ο Edgar Heinrich, επικεφαλής σχεδιασμού της BMW Motorrad.

+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Απόλυτη ελευθερία.

Απόλυτη ελευθερία.

Μαζί με την ομάδα σχεδιασμού του, ο Edgar Heinrich συνέλαβε αυτό το μελλοντικό σενάριο και σχεδίασε το φουτουριστικό όχημα της BMW Motorrad VISION NEXT. "Όταν σχεδιάζουμε μια μοτοσικλέτα, σκεφτόμαστε συνήθως περίπου πέντε με δέκα χρόνια μετά. Το να κοιτάξουμε τόσο μακριά στο μέλλον ήταν ιδιαίτερα συναρπαστικό για εμάς και ιδιαίτερα ελκυστικό", εξηγεί ο Edgar Heinrich. Οι σχεδιαστές υποθέτουν ότι σε 30 χρόνια, τα περισσότερα οχήματα θα κινούνται αυτόνομα. Οι άνθρωποι θα συνωστίζονται στις πόλεις και θα είναι οργανωμένοι μέσω ψηφιακών υπηρεσιών. Όλο και περισσότερο ψηφιοποιημένοι, διασυνδεδεμένοι, αυτοματοποιημένοι. Στην παρουσίαση αυτή, γίνεται φανερή η σημασία αναλογικών "οάσεων", που θα ξαναδίνουν στους ανθρώπους την αίσθηση ελευθερίας.

+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Ελευθερία σημαίνει να βιώνεις το περιβάλλον με όλες σου τις αισθήσεις και να αισθάνεσαι τις φυγόκεντρες δυνάμεις, την επιτάχυνση και τον άνεμο. Ιδανικά χωρίς κράνος ή ρουχισμό ασφαλείας. Και η BMW motorcycle VISION NEXT 100 δεν τα χρειάζεται αυτά. Επειδή ο "ψηφιακός συνοδηγός" – μια λειτουργική μονάδα που περιλαμβάνει τη μοτοσικλέτα και τη δική μας εκδοχή εξοπλισμού του αναβάτη – διασφαλίζει υψηλό βαθμό ασφάλειας. Ο ψηφιακός συνοδηγός λειτουργεί αδιόρατα στο παρασκήνιο και πάντα παρεμβαίνει όταν απαιτείται ή όταν εσύ θέλεις. "Ήταν σημαντικό για μας να παραμείνει ανεπηρέαστη η εμπειρία της αναλογικής οδήγησης. Η οθόνη και ο τρόπος λειτουργίας να είναι τόσο διακριτικά ώστε να δημιουργείται φυσική και οικεία κίνηση", εξηγεί ο Holger Hampf, επικεφαλής σχεδιασμού, εμπειρίας πελατών, στην BMW Group.

+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
«
Η μοτοσικλέτα είναι η απόδρασή μου από την καθημερινότητα. Από τη στιγμή που θα ανεβώ, βιώνω την απόλυτη ελευθερία - τη μεγάλη απόδραση.
»

Edgar Heinrich

Επικεφαλής σχεδιασμού της BMW Motorcycle

Παραμένει ένα roadster.

Παραμένει ένα roadster.

Όλα είναι νέα – ωστόσο η BMW Motorrad VISION NEXT 100 εξακολουθεί να διατηρεί στοιχεία από την διαχρονική παράδοση της BMW Motorrad: μαύρο τριγωνικό πλαίσιο, λευκές γραμμές, κλασικός μπόξερ κινητήρας. Στην πλευρική όψη, το φουτουριστικό όχημα φαίνεται γυμνό. Αντίστοιχα, η εργονομία και η θέση του καθίσματος είναι σχεδιασμένα όπως σε ένα roadster. Ο σχεδιασμός του μπροστινού τμήματος είναι μινιμαλιστικός και κομψός με υψηλής ποιότητας λεπτομέρειες. Πάνω από τον μπροστινό τροχό, ένας μεγάλος μεταλλικός ανακλαστήρας είναι ενσωματωμένος στο πλαίσιο. Χρησιμεύει ως αεροδηγός και μαζί με το ενσωματωμένο παρμπρίζ διασφαλίζει την αεροδυναμικά βελτιστοποιημένη ροή του αέρα.

+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Στοιχεία του σώματος της μοτοσικλέτας όπως το κάθισμα, το επάνω κάλυμμα πλαισίου και το φτερό του εμπρός τροχού είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα. Δύο κομψά κόκκινα φώτα κάτω από το σώμα χρησιμεύουν ως οπίσθιο φως και φλας. Τα ελαστικά έχουν και λειτουργία απόσβεσης και προσαρμόζονται ενεργά στο έδαφος. Το κόκκινο ζύγωθρο στο δεξιό τμήμα του τιμονιού ξεχωρίζει. Σχεδιασμένο συνειδητά ως μηχανικό στοιχείο, σταθεροποιεί τη λαβή του γκαζιού ή την ελευθερώνει.

+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Το πλαίσιο ακολουθεί τον τροχό.

Το μαύρο τριγωνικό πλαίσιο θυμίζει οπτικά την R 32 από το 1923 – την πρώτη μοτοσικλέτα της BMW. Ωστόσο, το πλαίσιο έχει λειτουργικά ελάχιστη σχέση με το πρωτότυπο. Το Flexframe είναι εύκαμπτο και επιτρέπει χειρισμούς οδήγησης χωρίς τις αρθρώσεις που γνωρίζουμε σήμερα. Αν το τιμόνι κινηθεί, ολόκληρο το πλαίσιο θα αλλάξει σχήμα και θα διευκολύνει την αλλαγή κατεύθυνσης. Ανάλογα με τις κυκλοφοριακές συνθήκες, οι δυνάμεις που απαιτούνται γι' αυτό ποικίλλουν: οι χειρισμοί οδήγησης είναι ιδιαίτερα εύκολοι στην ακινησία, ενώ το πλαίσιο σκληραίνει σε υψηλές ταχύτητες. Οι επιφάνειες είναι προσαρμοσμένες έτσι ώστε να προσφέρουν την προστασία από τον άνεμο και τις καιρικές συνθήκες μιας πλήρως κλειστής μοτοσικλέτας. Η επιφάνεια του πλαισίου είναι από ματ μαύρο ύφασμα.

+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Κινητήρας boxer μηδενικής εκπομπής ρύπων.

Κινητήρας boxer μηδενικής εκπομπής ρύπων.

Ένας ιδιαίτερος κινητήρας είναι τοποθετημένος στη μέση του πλαισίου. Είναι ταυτόχρονα στιλιστικό στοιχείο και μνήμη συμβάντων του παρελθόντος. Σε μορφή και συμπεριφορά μοιάζει με τον παραδοσιακό κινητήρα μπόξερ της BMW, αλλά περιέχει τον κινητήρα μηδενικών εκπομπών ρύπων. Ανάλογα με την κατάσταση οδήγησης, το εξωτερικό σχήμα του κινητήρα μπόξερ αλλάζει. Σε κατάσταση ακινησίας είναι μαζεμένος.

+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Μόλις η μοτοσικλέτα ξεκινήσει, το μπλοκ του κινητήρα εκτείνεται και από τις δύο πλευρές. Με αυτόν τον τρόπο, βελτιστοποιείται η αεροδυναμική και η προστασία της μοτοσικλέτας από τις καιρικές συνθήκες κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Γυαλισμένο αλουμίνιο στο τμήμα αυτό εκπέμπει υψηλής ποιότητας πολυτέλεια.

+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Αυτόματη εξισορρόπηση: καμία πιθανότητα ανατροπής.

Μια μοτοσικλέτα δεν χρειάζεται σταντ. Όχι όταν υπάρχουν υποστηρικτικά συστήματα που εξασφαλίζουν την τέλεια ισορροπία. Η αυτόματη εξισορρόπηση επιτρέπει στην BMW Motorrad VISION NEXT 100 να παραμείνει σταθερή τόσο κατά τη διάρκεια της οδήγησης όσο και σε στάση. Αυτό αυξάνει την ασφάλεια του οδηγού. Επίσης, διευκολύνει τους αρχάριους, επειδή οδηγούνται με ασφάλεια μέσα από κάθε κατάσταση κατά την οδήγηση και δεν μπορούν να πέσουν. Αλλά και οι έμπειροι οδηγοί μπορούν να επωφεληθούν από την αυτόματη εξισορρόπηση. Επειδή η μοτοσικλέτα γίνεται ακόμα πιο ευέλικτη, κάνοντας την εμπειρία οδήγησης ακόμη πιο δυναμική. Τα υποστηρικτικά συστήματα διευρύνουν επίσης τις δυνατότητες του αναβάτη. Ανεξάρτητα από ικανότητα και πρακτική εξάσκηση, οι αναβάτες είναι σε θέση να διευρύνουν συνεχώς τα όριά τους και να αυξάνουν συνεχώς τις εμπειρίες οδήγησης. Κάνοντας κάθε βόλτα μια εμπειρία απόλυτης ελευθερίας από την αρχή μέχρι το τέλος.

+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
«
Όταν σχεδιάζουμε μια μοτοσικλέτα, σκεφτόμαστε συνήθως περίπου πέντε με δέκα χρόνια μετά. Κοιτάζοντας πολύ πιο μακριά είναι ιδιαίτερα συναρπαστικό και πολύ ελκυστικό για μας.
»

Edgar Heinrich

Επικεφαλής σχεδιασμού της BMW Motorcycle

Γυαλιά αντί για κράνος.

Γυαλιά αντί για κράνος.

Με την BMW Motorrad VISION NEXT 100, ο αναβάτης και η μοτοσικλέτα βρίσκονται σε απευθείας ανταλλαγή. Σχετικές πληροφορίες συλλέγονται από το περιβάλλον, τις οποίες η μάσκα - ένα είδος γυαλιού προβολής δεδομένων που καλύπτει το πεδίο όρασης του οδηγού και προστατεύει από τον αέρα - προβάλλει απευθείας στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Όταν ο οδηγός κοιτάζει ευθεία, δεν προβάλλονται δεδομένα, ώστε να μην επηρεάζεται η εμπειρία οδήγησης. Μόνο όταν απαιτείται δράση – για παράδειγμα σε περίπτωση κινδύνου – ή αν ο οδηγός ζητήσει πληροφορίες, ενεργοποιείται η μάσκα. Στην περίπτωση αυτή, το σύμβολο του ψηφιακού συνοδηγού εμφανίζεται στο κάτω τρίτο τμήμα των γυαλιών: ένα ανεστραμμένο τρίγωνο που σχηματίζει δύο οριζόντιες γραμμές. Η οθόνη είναι παρόμοια με αυτή σε ένα πιλοτήριο αεροσκάφους. Δείχνει την τρέχουσα γωνία κλίσης και την ιδανική γραμμή. Εάν υπάρχει απόκλιση, ο οδηγός μπορεί να την διορθώσει. Εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει ή το κάνει πολύ αργά, η μοτοσικλέτα διορθώνει μόνη της. Κοιτάζοντας προς τα επάνω η μάσκα θα έχει τη λειτουργία καθρέφτη πίσω θέασης. Αν ο αναβάτης χαμηλώσει το βλέμμα του λίγο κάτω από το κανονικό σημείο θέασης, ανοίγει μενού όπου μπορεί να ενεργοποιήσει κάθε λειτουργία με κινήσεις των δακτύλων. Αν χαμηλώσει το βλέμμα του ακόμα περισσότερο, ανοίγει η προβολή του χάρτη, δείχνοντας στον αναβάτη την επιλεγμένη από τον ίδιο διαδρομή.

+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Μοδάτη εμφάνιση αντί για βαριά προστατευτικά ρούχα.

Μοδάτη εμφάνιση αντί για βαριά προστατευτικά ρούχα.

Λεπτά υφάσματα αντί για δέρματα και αξεσουάρ. Η ενδυμασία αναβάτη από την BMW Motorrad VISION NEXT 100 είναι μια δήλωση μόδας και προσφέρει προστασία από τον άνεμο και τον καιρό, συμβάλλοντας έτσι σημαντικά στη συνολική εμπειρία οδήγησης. Διαθέτει και λειτουργία κλιματισμού που είτε ψύχει είτε θερμαίνει τον αναβάτη κατά την επιθυμία του. Τα βαριά ρούχα που είναι πολύ ζεστά ή πολύ κρύα είναι κάτι που θα ανήκει στο παρελθόν. Η εύκαμπτη δομή των ιμάντων των ενδυμάτων και των υποδημάτων είναι εμπνευσμένη από τις ίνες των μυών. Υποστηρίζει ενεργά τον αναβάτη ανάλογα με την κατάσταση οδήγησης και με τον τρόπο αυτό τον ανακουφίζει. Η περιοχή του λαιμού στην ενδυμασία του αναβάτη μπορεί να γεμίζει με αέρα σε υψηλότερες ταχύτητες. Τότε ανακουφίζει την αυχενική μοίρα της σπονδυλικής στήλης και αυξάνει το επίπεδο άνεσης. Με στοιχεία που δονούνται στους βραχίονες και τα πόδια, τα ρούχα παρέχουν σήματα πλοήγησης ή υποδεικνύουν πότε προσεγγίζεται μια οριακή γωνία κλίσης. Η ενδυμασία του αναβάτη δεν απαιτείται να προσφέρει λειτουργία ασφαλείας λόγω των ευφυών συστημάτων υποστήριξης.

+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Περισσότερες ιστορίες που μπορεί να σε ενδιαφέρουν.
Κατάλληλες μοτοσικλέτες.