Μια ματια στα επομενα 100 χρόνια

Πως θα είναι η μοτοσικλέτα στο μέλλον;

Η 100η επέτειος της BMW Group είναι μια ευκαιρία να κοιτάξουμε πίσω στα ιστορικά πρώτα χρόνια των μηχανοκίνητων δίτροχων και εμπρός στο μέλλον, όπου ο ρόλος της μοτοσικλέτας θα έχει εντελώς επανακαθοριστεί σε έναν όλο και περισσότερο ψηφιακό κόσμο. Είναι η 7η Μαρτίου, 1916. Η εταιρεία Bayerische Flugzeugwerke AG (Βαυαρικό εργοστάσιο αεροπλάνων) ξεκινά τη λειτουργία της στην οδό Lerchenauer Strasse βόρεια του Μονάχου. Τρία χρόνια αργότερα, ο Zeno Diemer δημιουργεί το παγκόσμιο ρεκόρ ύψους πτήσης στα 9.760 m με τον εξακύλινδρο εν σειρά κινητήρα αεροπλάνου BMW IV. Η μικρή εταιρεία θα συνεχίσει και θα φτάσει σε άλλα μεγέθη σε άλλους κλάδους οχημάτων. Αμέσως μετά την αλλαγή του ονόματός της σε Bayerische Motoren Werke AG (Βαυαρικό εργοστάσιο κινητήρων), η εταιρεία ξεκινά με τη δημιουργία της πρώτης μοτοσικλέτας, πολύ πριν εισέλθει στον κλάδο των αυτοκινήτων.

Ο κινητήρας ως κεντρικό στοιχείο.

Ενάντια σε κάθε κανόνα, η μοτοσικλέτα BMW δεν είχε όμως τη γεωμετρία ενός ποδηλάτου. Ο κινητήρας ήταν το κεντρικό στοιχείο. Ο Max Friz και η ομάδα του σχεδίασαν την BMW R 32 εντελώς γύρω από τον κινητήρα.
Τα καλύτερα σημεία: δικύλινδρος κινητήρας boxer τοποθετημένος εγκάρσια στο πλαίσιο, χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων κατευθείαν επάνω στον κινητήρα και μετάδοση κίνησης με άξονα. Όλα αυτά είναι ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των μοτοσικλετών BMW με κινητήρες boxer έως σήμερα.
+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Η BMW R 32 – η πρώτη μοτοσικλέτα BMW.

Η BMW R 32.

Μια σπορ μοτοσικλέτα για τους σκληρούς δρόμους της δεκαετίας του '20. Η BMW R 32 είχε μεγάλη επίδραση στη βιομηχανία. Στους οδηγούς άρεσε πολύ ο άξονας μετάδοσης κίνησης με λίγες φθορές και μικρή ανάγκη συντήρησης, τέλειος για τους γεμάτους σκόνη χαλικόδρομους της εποχής. Από τότε ακόμη, οι μοτοσικλετιστές εκτιμούσαν τη ασφαλή της αλλά και σπορ οδήγηση.
Χάρη στον προηγμένο σχεδιασμό της, η BMW R 32 αναγνωρίστηκε ως υψηλής ποιότητας προϊόν και η BMW ως κατασκευαστής μοτοσικλετών τουρισμού και σπορ κορυφαίας ποιότητας. Από τις ΗΠΑ έως τη Νότια Αμερική και την Ασία, η ζήτηση για τη μοτοσικλέτα αυξήθηκε παγκόσμια. Σχεδόν 5.000 μοτοσικλέτες είχαν κατασκευαστεί στο Μόναχο το 1928.
+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Τα πρώτα μετάλλια αγώνων άρχισαν να έρχονται σύντομα. Το Φεβρουάριο 1924, ο Rudolf Schleicher νίκησε στην ανάβαση "Mittenwalder Gsteig" με BMW R 32. Το 1937, ο αναβάτης Ernst Henne της ομάδας εργασίας της BMW δημιουργεί το τελευταίο από τα πολλά ρεκόρ του με μοτοσυκλέτα BMW με πλήρες φέρινγκ και υπερσυμπιεστή: το ρεκόρ ταχύτητας με σχεδόν 280 km/h δεν έσπασε παρά μόνο μετά από 14 χρόνια. Το 1939, ο Georg "Schorsch" Meier οδήγησε στη νίκη μια αγωνιστική μοτοσικλέτα BMW με υπερσυμπιεστή στον θρυλικό αγώνα Tourist Trophy στο νησί του Μαν, τον παλαιότερο αγώνα ταχύτητας μοτοσικλετών στον κόσμο.
Ο Βρετανός αναβάτης BMW Jock West ήρθε δεύτερος. Τα επόμενα χρόνια, η BMW Motorrad πανηγύρισε νίκες στο Γερμανικό Πρωτάθλημα Μοτοσικλετών, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα με Καλάθια, και το ράλλυ Paris-Dakar. Καθώς η αγωνιστική μοτοσικλέτα γίνονταν όλο και πιο δημοφιλής, η οδήγηση μοτοσικλέτα έγινε αγαπημένη δραστηριότητα αναψυχής, η μοτοσικλέτα BMW R 80 G/S dual-sport κατέλαβε την πρώτη θέση στις πωλήσεις. Η μοτοσικλέτα ήταν το προηγούμενο μοντέλο της δημοφιλούς σειράς GS μοτοσικλετών dual-sport, που παραμένει η κορυφαία μοτοσικλέτα εντός και εκτός δρόμου μέχρι σήμερα.
+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Οι καινοτομίες τις προηγούμενες δεκαετίες δείχνουν το όραμα της εταιρείας για τα επόμενα 100 χρόνια. Κατασκευαστική επιδεξιότητα, δημιουργικότητα και πρωτοπόρο πνεύμα είναι η βάση για βιώσιμες μορφές προσωπικής κινητικότητας που πάντα προσαρμόζονται στις ανάγκες των ανθρώπων. Η BMW Motorrad έχει ήδη περισσότερα από 20 μοντέλα που προσφέρουν μια γεύση από το μέλλον. Η BMW C evolution, ένα ηλεκτροκίνητο maxi scooter, είναι ένα παράδειγμα.
Πως θα είναι τελικά η μοτοσικλέτα στο μέλλον; Οι σχεδιαστές της BMW Motorrad θα παρουσιάσουν το όραμά τους όταν θα αποκαλύψουν το φουτουριστικό τους όχημα στις 11 Οκτωβρίου στο Λος Άντζελες. Το κοινό ήδη έχει μια γεύση της φουτουριστικής μοτοσικλέτας στην εκδήλωσης για την εκατοστή επέτειο "ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ 100 ΧΡΟΝΙΑ" στις 7 Μαρτίου στην Ολυμπιακή αίθουσα. Το πρώτο από τα φουτουριστικά οχήματα έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του στην εναρκτήρια εκδήλωση.
+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Περισσότερες ιστορίες που μπορεί να σε ενδιαφέρουν.
Κατάλληλες μοτοσικλέτες.