Πίσω στη Βαυαρία μετά την Ινδία.

Συνέντευξη με τον Edgar Heinrich, προϊστάμενο σχεδιασμού στην BMW Motorrad

Μετά από μια σύντομη περίοδο στην Ινδία, ο Edgar Heinrich επέστρεψε στο Μόναχο για να διευθύνει την ομάδα σχεδιασμού της BMW Motorrad. Ήταν μια ευτυχής επιστροφή για τον φανατικό μοτοσικλετιστή, ο οποίος ξεκίνησε την καριέρα του στην BMW το 1986. Ηγήθηκε του σχεδιασμού πολλών μοτοσικλετών BMW: της αγωνιστικής μοτοσικλέτας για το ράλι Παρίσι-Ντακάρ, των K 1200 S και R, της HP2 Enduro, των R 1150 GS και R 1200 GS και πιο πρόσφατα της S 1000 RR. Πριν τη θητεία του στον ινδικό κατασκευαστή αυτοκινήτων Bajaj, είχε επίσης εμπλακεί και στο σχεδιασμό των μοτοσικλετών τουρισμού K 1600 GT και GTL καθώς και στα C 600 Sport και C 650 GT maxi scooter. Όλα ήταν επιτυχημένα προϊόντα που διεύρυναν τους ορίζοντες του υπάρχοντος τμήματος της αγοράς και προσέλκυσαν πολλούς νέους πελάτες στη εταιρεία. Σε αποκλειστική συνέντευξη με την BMW Motorrad, ο Edgar Heinrich μιλά για το πάθος του για το σχεδιασμό, τη συλλογή και αναπαλαίωση μοτοσυκλετών όλων των ειδών.

Η R 1200 GS είχε μόλις σχεδιαστεί όταν πήγες στην Ινδία. Ολοκληρώθηκε ακριβώς τη στιγμή πριν την επιστροφή σου. Και τώρα συμμετείχες στα αποκαλυπτήρια της νέας μοτοσικλέτας. Είσαι χαρούμενος με το αποτέλεσμα;
Ναι, ήμουν πολύ χαρούμενος, αλλά δεν είναι έκπληξη. Ήμουν πολύ ικανοποιημένος με την ανταπόκριση των μέσων ενημέρωσης, όταν παρουσιάστηκε στην Intermot. Είχε τόση πολύ θετική υποδοχή. Ούτε μια αρνητική κριτική. Η μοτοσικλέτα άρεσε σε όλους. Δεν μπορούσα να είχα εύχηθει καλύτερη επιστροφή στην BMW.
+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Δεν είναι παράξενο να εργάζεσαι τόσο πολύ πιο μπροστά από τον "πραγματικό κόσμο"; Και να προβλέπεις και να καθορίσεις τις τάσεις του μέλλοντος;
Η στρέβλωση αυτή του χρόνου είναι ακριβώς μέρος του σχεδιασμού. Είναι σαν να εργάζεσαι σε έναν άλλο κόσμο, έναν μελλοντικό. Αλλά θα πρέπει επίσης να μένεις στο παρόν και εργάζεσαι στο εδώ και τώρα. Συχνά φαίνεται τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα μέχρι να κυκλοφορήσει μια νέα μοτοσικλέτα. Αλλά όταν το "μωρό" σου τελικά αποκαλυφθεί και δεις ανθρώπους να το οδηγούν στο δρόμο, είναι το ωραιότερο συναίσθημα στον κόσμο. Οι σχεδιαστές έχουμε πραγματικά ένα είδος παράλληλης ζωής. Και δεν είμαστε ποτέ ικανοποιημένοι. Μόλις κυκλοφορήσει μια μοτοσικλέτα, σκεφτόμαστε ήδη πώς μπορούμε να βελτιώσουμε το επόμενο μοντέλο.
+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Πως ήταν με την GS; Πόσο δύσκολο είναι να βελτιώσεις ένα σχέδιο χωρίς να αποκοπείς εντελώς από την παράδοση;

Τα νέα σχέδια είναι συχνά μια πράξη εξισορρόπησης. Δεν θέλεις να αποξενώσεις τους υπάρχοντες ιδιοκτήτες GS. Αλλά ως σχεδιαστής θέλεις πάντα να δημιουργείς κάτι νέο. Το να αλλάζεις μια τόσο επιτυχημένη σχεδίαση μπορεί να είναι λίγο τρομακτικό. Πόσο μακριά πάτε; Πόσο μακριά πρέπει να πάτε; Το καλό είναι ότι πολλά μέλη της ομάδας – και εγώ επίσης – είμαστε οδηγοί GS και ήδη βιώνουμε τον τρόπο ζωής της GS. Έτσι ξέρουμε τι θέλουμε από μια GS. Αυτό δούλεψε τέλεια με τη νέα R 1200 GS. Ήταν πολύ σημαντικό να δημιουργήσουμε μια αυθεντική GS. Μία που είναι πιστή στις ρίζες της, με την κλασική εμφάνιση και τον σχεδιασμό, αλλά με νέα και δυναμική ερμηνεία.

+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Και τι γίνεται με νέους τομείς, όπως η αστική κινητικότητα;
Είναι πολύ αναζωογονητικό να είσαι τώρα μέρος αυτού του νέου τομέα. Αυτό που είναι πραγματικά συναρπαστικό είναι ότι μπορούμε να φέρουμε τη δική μας ερμηνεία για αυτόν τον τομέα. Είναι τέλειο να κάνεις μια σχεδιαστική ανακοίνωση. Όπως κάναμε με τις C 600 Sport και C 650 GT. Ήταν καταπληκτική εμπειρία για μένα να παρουσιάσω το ηλεκτροκίνητο σκούτερ C evolution στους δημοσιογράφους και τους VIP το περασμένο καλοκαίρι. Ήμουν στο Λονδίνο, όταν το πρωτότυπο παρουσιάστηκε και έκανε δοκιμαστική οδήγηση. Όπως αναμένονταν, και τα δύο λειτούργησαν απίστευτα καλά, τόσο από τεχνική άποψη όσο και από σχεδιαστική.
+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Ποιες μοτοσικλέτες BMW έχεις απολαύσει ιδιαίτερα όλα αυτά τα χρόνια που εργάζεσαι;
Κάθε μοτοσικλέτα BMW είναι ιδιαίτερη και είναι ευχάριστο να την δημιουργείς. Μου αρέσει πραγματικά να εργάζομαι στις μοτοσικλέτες για το Ντακάρ, πιθανώς επειδή η οδήγηση σε ανώμαλο δρόμο και οι αγώνες είναι ένα πάθος μου. Και είναι επίσης η ουσία, τι σημαίνει για μένα GS, dual-sport. Μια από τις πιο ενδιαφέρουσες μοτοσικλέτες που δημιούργησα ήταν η K 1200 R. Σίγουρα δεν είναι μια λογική ή προφανής επιλογή. Και βέβαια δεν είναι "τυπική" BMW για την εποχή. Αλλά την κάναμε, παρά το ότι ήταν λίγο εκτός – και μου άρεσε.
+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Οι μοτοσικλέτες κατέχουν επίσης μεγάλο μέρος του ελεύθερου χρόνου σου. Είναι συναρπαστικό για σένα να ασχολείσαι με παλιές μοτοσικλέτες;
Αναμφίβολα. Μου αρέσει να ανακατασκευάζω μοτοσικλέτες, να τις διαλύω και να τις συναρμολογώ ως κάτι διαφορετικό – ακόμη και παλιές BMW. Αυτό δεν είναι πολύ δημοφιλές εδώ, επειδή οι περισσότεροι πιστεύουν ότι οι παλιές μοτοσικλέτες πρέπει να παραμείνουν στην πρωτότυπη μορφή τους, εγώ όμως έχω ανακατασκευάσει και τροποποιήσει όλα τα παλιά μου μοντέλα BMW. Τη μόνη που αναπαλαίωσα ήταν τη Honda CB 500, μια εμβληματική μοτοσικλέτα από την εποχή της νεότητάς μου. Επίσης έχω μία BMW 51/3 του 1954 την οποία έχω μετατρέψει. Ήταν η έμπνευση για την πρότυπη μοτοσικλέτα Lo Rider. Το να βρεις μια μοτοσικλέτα, να την επανασχεδιάσεις ακόμη και να την δεις διαφορετικά – ακριβώς όπως κάνουν οι βελτιωτές– είναι πολύ τέλειο. Μου αρέσει πάρα πολύ. Ακόμη και η 58-χρονη BMW μου, την οποία χρησιμοποιώ καθημερινά, ήταν πάντα αξιόπιστη.
+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Επομένως τι υπάρχει αυτή τη στιγμή στο γκαράζ σου;

Αυτή τη στιγμή έχω 16 μοτοσικλέτες. Περιλαμβάνονται και μερικές αναπαλαιωμένες κλασικές μοτοσικλέτες. Μπορεί κάποιος να έχει κάποια στιγμή τόσες που να μην θέλει άλλες; Έχω HP2, R 51/3, R 24, το μοντέλο R 100 GS Παρίσι-Ντακάρ, μερικές Ducati, μια παλιά Matchless και μια Enfield από την εποχή που ήμουν στην Ινδία, που την έχω κάνει scrambler. Υπάρχει επίσης μια Vespa του '61, πολύ τέλεια και σε αυθεντική μορφή. Ακόμη έχω μια Gas Gas όταν οδηγούσα trial. Επίσης έχω μια CB 650, μια CB550, και μια Honda Dominator.

+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Βοήθησαν την καριέρα σου ως σχεδιαστής οι μηχανολογικές σου γνώσεις;
Συνήθιζα όταν ήμουν παιδί να μαστορεύω και να τροποποιώ τη μοτοσικλέτα μου. Δεν είχα τα χρήματα να πάω σε συνεργείο. Ήταν ο καλύτερος τρόπος να τα μάθω όλα. Πάντα μου άρεσε να χαζεύω με τις μοτοσικλέτες, έτσι σίγουρα με βοήθησε. Τώρα μπορώ να μιλώ με τους μηχανικούς και αυτοί συνειδητοποιούν ότι τους κατανοώ και τους σέβομαι. Με αυτόν τον τρόπο μπορούμε να παίρνουμε μαζί εμπεριστατωμένες αποφάσεις. Οι μοτοσικλέτες είναι ιδιαίτερα πολύπλοκες. Σχεδόν όλα τα τεχνικά στοιχεία τους είναι ορατά εξωτερικά. Γι' αυτό πρέπει επίσης να κατανοούμε και να σχεδιάζουμε το προϊόν από την οπτική της τεχνολογίας.
+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
«
Πρέπει επίσης να κατανοούμε και να σχεδιάζουμε το προϊόν από την οπτική της τεχνολογίας.
»

Edgar Heinrich, προϊστάμενος σχεδιασμού στην BMW Motorrad

Ποιες είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις για την εταιρεία στο μέλλον;
Τώρα κυκλοφορούν πολλές μοτοσικλέτες, καθαρό σημάδι των καιρών. Αλλά παγκοσμίως θα πρέπει να ξεχωρίσεις από τους πολλούς. Χρειαζόμαστε ισχυρές, υποβλητικές μοτοσικλέτες που να λειτουργούν τέλεια και πάντα να προσφέρουν το κάτι επιπλέον.
Άλλες συναρπαστικές προκλήσεις περιλαμβάνουν τα νέα ρυθμιστικά πρότυπα και η ζήτηση για πιο πράσινες, πιο φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις κινητικότητας. Τα δίτροχα οχήματα μπορούν να διαδραματίσουν εδώ σημαντικό ρόλο. Στη BMW Motorrad, θέλουμε να κάνουμε τη δουλειά μας επιτυγχάνοντας καινοτόμες λύσεις.
Edgar, ευχαριστούμε πολύ για την συνέντευξη.
+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Περισσότερες ιστορίες που μπορεί να σε ενδιαφέρουν.
Κατάλληλες μοτοσικλέτες.