90 χρονια BMW Motorrad.

Είναι η σειρά μας να πούμε ευχαριστώ.

Η BMW Motorrad είνα 90 ετών – αυτός είναι πραγματικός λόγος για να γιορτάσουμε. Αλλά δεν δικαιούμαστε όλα τα εύσημα. Δεν θα μπορούσαμε να τα έχουμε κάνει όλα αυτά χωρίς όλους τους φίλους της BMW Motorrad που παρέμειναν πιστοί σε μας όλα αυτά τα χρόνια και αντιπροσώπευαν με πάθος το όνομα της BMW. Ξαναζήστε 90 χρόνια πάθους, 90 χρόνια καινοτομίας και 90 χρόνια προόδου εδώ στο ειδικό αφιέρωμα. Απολαύστε το!

Η δεκαετια του '20

Η προκαταρκτική εργασία έγινε.

Προσφορες διαδικτυου

Max Friz – ο εφευρέτης του κινητήρα boxer.

Max Friz – ο εφευρέτης του κινητήρα boxer.

Η 2α Ιανουαρίου 1917 σημαδεύει τη γέννηση της πρώτης μοτοσικλέτας BMW. Την ημέρα αυτή, ο 33-χρονος μηχανικός Max Friz έρχεται στην BMW. Ο γεννημένος στη Σουηβία (Swabia) είχε μόλις παραιτηθεί από την προηγούμενη δουλειά του μετά από διαφωνία με τον πρώην εργοδότη του Paul Daimler στη Στουτγάρδη. Μια ευτυχής εξέλιξη για την BMW, όπως αποδεικνύεται.

Η συνθήκη των Βερσαλιών, που υπογράφτηκε στις 28 Ιουνίου του 1919, απαγόρευε στη Γερμανία να κατασκευάζει αεροπλάνα και κινητήρες αεροπλάνων. Το μέλλον της BMW ήταν αβέβαιο, για να το πούμε κομψά. Αλλά ο Max Friz, υπεύθυνος σχεδιασμού πλέον στη BMW, αντιλαμβάνεται μια ευκαιρία και επικεντρώνεται στις μοτοσικλέτες. Τον Δεκέμβριο 1922, σε μόλις λιγότερο από 4 μήνες από την ανάληψη της εργασίας του, ο Friz ολοκληρώνει ένα πλήρες σχέδιο της πρώτης μοτοσικλέτας BMW. Το κύριο στοιχείο του μηχανήματος ήταν ένας νέος σχεδιασμός του κινητήρα: ο κινητήρας boxer της BMW.

+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Η δεκαετια του '30

Η BMW προκαλεί αίσθηση στις πίστες αγώνων της Ευρώπης.

Προσφορες διαδικτυου

Η δεκαετια του '40

Προχωρώντας με πρωτοπόρο πνεύμα.

Προσφορες διαδικτυου

Επανοδος με την R 24

Η πρώτη μεταπολεμική μοτοσικλέτα της BMW σχεδιάστηκε στο Μόναχο με βάση μια προπολεμική μοτοσικλέτα. Η εταιρεία κάνει μια νέα αρχή – αλλά σκληρή και δύσκολη – χρησιμοποιώντας μηχανολογικό εξοπλισμό από άλλες εταιρείες. Η άδεια κατασκευής που δόθηκε από τις Συμμαχικές Δυνάμεις επιτρέπει στην εταιρεία να κατασκευάσει μια μονοκύλινδρη μοτοσικλέτα που να μην ξεπερνά τα 250 cc. Τα σχέδια είναι έτοιμα το καλοκαίρι του 1948, αλλά η πρώτη BMW R 24 θα βγει από τη γραμμή παραγωγής λίγο πριν τα Χριστούγεννα του ίδιου χρόνου. Είναι 247 cc, με κινητήρα 12 ίππων. Η BMW Motorrad θα κατασκευάσει την επόμενη χρονιά σχεδόν 10.000 από αυτές. Ο αριθμός μια χρονιά αργότερα αυξάνει στις 17.000.

Το πλαίσιο της παλιάς R 23 έχει τώρα έναν εκσυγχρονισμένο μονοκύλινδρο κινητήρα με αβάνς ανάφλεξης με φυγοκεντρικό έλεγχο. Ένα άλλο νέο χαρακτηριστικό ήταν το κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων με έλεγχο αναστολέα στο πόδι. Η BMW κάνει πολύ επιτυχημένη επανεκκίνηση με την R 24 και στη μοτοσικλέτα γρήγορα προσφέρεται ιδιαίτερη τιμή: η πομπή συνοδείας του Γερμανού προέδρου Theodor Heuss είναι ένας στόλος από R24.

+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Η δεκαετια του '50

R 68 – η αγωνιστική μοτοσικλέτα των 100 μιλίων.

Προσφορες διαδικτυου

Η δεκαετια του '60

Μοτοσικλέτες BMW στο γύρο του κόσμου.

Προσφορες διαδικτυου

Η δεκαετια του '70

Μια καινοτομία: ολόσωμο φέρινγκ

Προσφορες διαδικτυου

Γεννημένη σε αεροδυναμική σήραγγα: η R100 RS.

Γεννημένη σε αεροδυναμική σήραγγα: η R100 RS.

Η R 100 RS ήταν η πρώτη μοτοσικλέτα παραγωγής της BMW με ολόσωμο φέρινγκ στο βασικό εξοπλισμό που αναπτύχθηκε σε αεροδυναμική σήραγγα. Ο κύριος σκοπός του φέρινγκ ήταν να βελτιώνει την αεροδυναμική ενώ προστάτευε τον αναβάτη από τον άνεμο και τον κακό καιρό. Επιπλέον, η R 100 RS ήταν η πρώτη μοτοσικλέτα BMW με κυβισμό 1 λίτρο. Με μέγιστη ταχύτητα 200 km/h, η μοτοσικλέτα αριστεύει και όσον αφορά την ταχύτητα. Όμως, αντίθετα από τις μοτοσικλέτες άλλων κατασκευαστών, ο αναβάτης της R 100 RS μπορεί να κάθεται σε χαλαρή όρθια θέση πίσω από το φέρινγκ, ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες. Για την BMW, το μοντέλο αυτό αντιπροσωπεύει την γέννηση της σπορ μοτοσικλέτας τουρισμού.

+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Η δεκαετια του '80

Μια νέα κατηγορία: enduro τουρισμού.

Μια νέα κατηγορία: enduro τουρισμού.

Μετά την είσοδό της στην αγορά των αγωνιστικών ανωμάλου δρόμου, η BMW τροποποιεί την επιτυχημένη μοτοσικλέτα ανωμάλου δρόμου και παρουσιάζει την dual-sport μοτοσικλέτα το 1980: την BMW R 80 G/S. G από το "Gelände" (= ανωμάλου δρόμου), S από το "Strasse" (= δρόμου). Ένα χαρακτηριστικό προκάλεσε ιδιαίτερη αίσθηση: το πρώτο στον κόσμο μονόμπρατσο ψαλίδι, το monolever της BMW, με τον πίσω τροχό τοποθετημένο στην μία πλευρά. Το μοντέλο αυτό γεννά μια νέα κατηγορία μεγάλων, άνετων τουριστικών μοτοσικλετών περιπέτειας, τον ακρογωνιαίο λίθο στις πωλήσεις μοτοσικλετών της BMW μέχρι σήμερα.

Στις αρχές του '80, η BMW στέλνει το πακέτο με τον boxer κινητήρα. Το στέλνει στην έρημο. Η BMW νικά στο σκληρότερο ράλι του κόσμου με τη βοήθεια του Γάλλου Hubert Auriol, με το ψευδώνυμο "ο Αφρικανός" λόγω του ταλέντου του να βρίσκει το δρόμο του. Ο Auriol επαναλαμβάνει την επιτυχία του το 1983. Το 1984 και 1985, ο Βέλγος Gaston Rahier προσθέτει το όνομά του στη λίστα των νικητών αναβατών BMW.

+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Η γέννηση μιας νέας κατηγορίας.

Προσφορες διαδικτυου

Η δεκαετια του '90

BMW Motorrad: εντυπωσιακές καινοτομίες.

Προσφορες διαδικτυου

Μετα το 2000

Επιστροφή στις πίστες αγώνων.

Προσφορες διαδικτυου

Σημερα

Δες τη ζωή σαν βόλτα με μοτοσικλέτα.

Προσφορες διαδικτυου
Περισσότερες ιστορίες που μπορεί να σε ενδιαφέρουν.
Κατάλληλες μοτοσικλέτες.