GS TROPHY 2012.

Διασχίζοντας την Νότια Αμερική σε 7 ημέρες.

Στο τέλος το γερμανικό τρίο των αναβατών κέρδισε με καθαρή διαφορά 18 βαθμών απέναντι στους Γάλλους, όλοι φυσικά ταλαντούχοι αθλητές που σίγουρα θα μετανιώσουν για τη χαμένη ευκαιρία να κερδίσουν βαθμούς, όταν δεν κατάφεραν να υποβάλουν συμμετοχή για τον πρώτο διαγωνισμό φωτογραφίας. Οι Ιταλοί πήραν τελικά την τρίτη θέση με σταθερές επιδόσεις όλη την εβδομάδα. Πάντως η δεοντολογία του τροπαίου GS Trophy στην πραγματικότητα δεν είναι το ποιός θα κερδίσει και ποιός θα χάσει, αλλά εστιάζει στο ομαδικό πνεύμα, στη συντροφικότητα και στην κοινή περιπέτεια με ομοϊδεάτες από όλον τον πλανήτη. 

+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Όταν οι αναβάτες έφτασαν στο θέρετρο Trailanqui κοντά στην πόλη Temuco, μετά από εφτά μέρες δοκιμασιών και ταλαιπωριών σε δύο τροχούς, η αίσθηση της ανακούφισης και τα συναισθήματα χαράς ήταν προφανή, με υψηλές συγκινήσεις ανάμεσα σε αυτήν τη διεθνή παρέα που μοιράζεται την αγάπη για τις μοτοσικλέτες GS και τον τρόπο ζωής της BMW. 

Ανάμεσα στους αναβάτες ήταν μερικοί ειδικοί καλεσμένοι, όπως ο Heiner Faust, αντιπρόεδρος του τμήματος πωλήσεων και μάρκετινγκ της BMW Motorrad, που είπε: "Η Νότια Αμερική ήταν ο τέλειος τόπος για το τρίτο GS Trophy. Αν κοιτάξεις γύρω και δεις όλους τους ανθρώπους, είναι τόσο ευτυχισμένοι που είναι εδώ και μοιράζονται αυτήν την περιπέτεια. Αυτό είναι ένα ταξίδι ζωής για αυτούς που συμμετείχαν και είμαι πολύ περήφανος για τον θεσμό GS Trophy που φτιάξαμε."

Στο περιπλανώμενο τσίρκο των αναβατών των F 800 GS ήταν και ο επικεφαλής του μουσείου της BMW, ο Ralf Rodepeter, που επίσης οδηγούσε μια BMW GS twin 800cc, αλλά μια πολύ ειδική που κατασκευάστηκε στο Βερολίνο πριν από 28 χρόνια. Αυτή η έκδοση R 80 G/S Paris Dakar κανονικά βρίσκεται στο φημισμένο μουσείο της BMW στο Μόναχο, και αποτελεί τμήμα της συλλογής κλασσικών BMW. Αν και δεν συμμετείχε στον διαγωνισμό, ο Ralf είχε αποφασίσει να διανύσει όλα τα χιλιόμετρα του GS Trophy με αυτήν την εμβληματική GS της πρώτης γενιάς που αποτελεί την έμπνευση για όλα τα υπόλοιπα μοντέλα από τότε. Σχολιάζοντας την εμπειρία του στο GS Trophy, ο Ralf είπε πως η εκδήλωση του 2012 "ήταν μάλλον η καλύτερη οδηγητική εμπειρία της ζωής μου, με αναμνήσεις που θα μου μείνουν για πάντα."

Αυτή ήταν μια άποψη που ασπάζονται πολλοί από τους συμμετέχοντες, όπως ο Shinichi Yamashita από την Ιαπωνία, που είπε: "Λοιπόν ουσιαστικά τελείωσε αλλά θα ήθελα να ξανάρθω και να το ξανακάνω. Πραγματικά απόλαυσα όλες τις σχέσεις και τις ειδικές διαδρομές, ειδικά τις ορεινές διαδρομές και την πέμπτη μέρα στο τροπικό δάσος, που η βροχή νότιζε τη σκόνη και εμείς ανταμειβόμαστε με φανταστική θέα και οδήγηση. Έχω μια BMW F 800 GS στην Ιαπωνία και είναι μια καλή μηχανή για ταξίδια περιπέτειας, αλλά αυτό εδώ το ταξίδι ήταν για να συναντήσουμε σπουδαίους ανθρώπους από όλον τον κόσμο. Υπήρξε η καλύτερη ανάμνηση της ζωής μου μέχρι σήμερα." 

+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ


Ο Βρετανός αναβάτης Cameron Thompson δεν έβρισκε λόγια όταν προσπάθησε να συνοψίσει την εμπειρία του, αλλά συγκεντρώθηκε αρκετά για να εξηγήσει τη φύση του GS Trophy που αλλάζει ζωές: "Γίνανε τόσα πολλά που σχεδόν είναι δύσκολο να τα εξηγήσεις," είπε. "Αυτό το ταξίδι κατά μήκος της Παταγονίας ήταν το καλύτερο που έχω κάνει ποτέ – αλλά πρέπει να καβαλήσεις μια GS για να καταλάβεις τι σημαίνει αυτό το ταξίδι. Η εμπειρία σε εκείνους τους δρόμους και εκείνο το είδος οδήγησης σημαίνει μια άλλη διάσταση ικανοτήτων για τους αναβάτες. Βρέθηκα με την 800 GS σε μερικές αρκετά ζόρικες καταστάσεις όλη τη βδομάδα αλλά με έβγαλε εύκολα από αυτές. Η ομάδα UK ήρθε εδώ ως πρωταθλήτρια, αλλά δεν αισθανόμαστε καθόλου απογοητευμένοι που δεν κρατήσαμε τον τίτλο – εδώ υπάρχουν αρκετοί πολύ ταλαντούχοι αναβάτες. Πριν φτάσω στην Νότια Αμερική η γυναίκα μου μού είπε πως και μόνο το να είμαι εδώ με κάνει νικητή – και τώρα καταλαβαίνω τι εννοούσε." 

+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Η ομάδα της Νότιας Αφρικής δήλωσε συμμετοχή καθυστερημένα, αλλά ήταν πολύ δημοφιλής αυτή τη χρονιά, ειδικά όταν δίδαξε όλες τις ομάδες του Trophy να "ολολύζουν" (κάτι σαν πολεμική κραυγή). Κάνοντας έτσι βοήθησαν να αυξηθεί η ένταση σε όλα τα επόμενα δείπνα και ειδικά από την τέταρτη μέρα και μετά. Για τον Wayne, μέλος μιας ομάδας, η συμμετοχή στο Trophy ήταν η πραγματοποίηση ενός ονείρου, ειδικά μετά το 2010 που η Νότια Αφρική φιλοξένησε ένα τόσο φανταστικό γεγονός: "Ήταν μια υπέροχη περιπέτεια που ξεπέρασε τις προσδοκίες μου" είπε. "Στην πραγματικότητα δεν ήξερα στην αρχή τι να περιμένω και υπήρξαν τόσα πολλά σημαντικά στοιχεία για αυτό το ταξίδι – συναντήσεις με ανθρώπους από διαφορετικές χώρες και κουλτούρες, το φαγητό, η διοργάνωση και τόσα άλλα. Η οδήγηση ήταν καταπληκτική. Μερικές περιοχές στην Παταγονία ήταν παρόμοιες με την περιοχή Karoo, στη Νότια Αφρική, και η F 800 GS που οδηγούσα ήταν η τέλεια για την περίπτωση. Στη χώρα μου έχω μία R 1200 GS Adventure, οπότε ήταν σπουδαίο να δοκιμάσω αυτήν την όμορφη, μιρκότερη GS." 

+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Όπως οι ομάδες Ιαπωνίας, Ιταλίας και Γερμανίας, οι Αμερικανοί είναι μια ομάδα που συναγωνίστηκε σε όλους τους αγώνες του GS Trophy μέχρι σήμερα. Μέλος ομάδας και αναβάτης μιας F 800 GS ο Carlo Boffi ήταν πανευτυχής να είναι μέρος του σόου: "Φυσικά λυπάμαι που τελείωσε" μας είπε. "Ευχαριστήθηκα τόσο πολύ με ομοϊδεάτες και ειδικά το διασκέδασα που έλαβα μέρος σε όλες τις ειδικές. Πραγματικά δεν περίμενα να μου αρέσει τόσο και για αυτό είναι που θα ευχόμουνα να συνέχιζε για άλλη μια βδομάδα. Λυπάμαι που θα αποχωριστώ τη μηχανή μου εδώ, ακόμη και αν έχω μία F 800 GS του 2009 που ήδη με πήγε στην Παταγονία και πάλι πίσω στη Νέα Υόρκη πριν από λίγα χρόνια. Αυτή η τελευταία έκδοση κρατάει πολύ καλά παρά τα λίγα χτυπήματα καθοδόν, αλλά είναι πολύ καλή. Ο Ryan, ο Chad και εγώ από την ομάδα των ΗΠΑ ξοδέψαμε πολύ χρόνο να επιδιορθώνουμε τρυπήματα – δύο δικά μας και έξι άλλων ομάδων, και ακόμη ένα του τρέιλερ του φορτηγού υποστήριξης – αλλά μας άρεσε πολύ αυτή η συντροφικότητα στο GS Trophy. Επένδυσα $200 στον προκριματικό αγώνα και κοιτάζω τις εμπειρίες και τις αναμνήσεις που πήρα από εκεί – είναι μια φανταστική ανταπόδοση των χρημάτων μου!"

+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Παρά το γεγονός πως τα μέλη της αμερικανικής ομάδας δεν είχαν συναντηθεί μέχρι την άφιξή τους στο Σαντιάγο, στη Χιλή, κόλλησαν εξαιρετικά καλά ως ομάδα και συνεισφέρανε στη μοναδική ατμόσφαιρα του αγώνα. Συνοψίζοντας την εμπειρία του, ο Chad Yoshitomi από την Αλάσκα είπε: "Είμαι απλά συγκλονισμένος από όλη την εκδήλωση, ήταν απλά υπέροχη. Η BMW Motorrad διοργάνωσε ένα σπουδαίο γεγονός που ξεπέρασε τις προσδοκίες σε βαθμό ικανοποίησης πέρα από ότι είχα φανταστεί. Η μηχανή ήταν άψογη. Έχω στην Αλάσκα μια R 1200 GS Adventure, και έτσι βρήκα την F 800 GS ελαφριά, εύκολη στην οδήγηση και καλή στα καύσιμα. Με λίγα λόγια το GS Trophy δεν θα μπορούσε να γίνει καλύτερο – όλη η παράσταση ήταν θαυμάσια." 

+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Η αλληλεγγύη ανάμεσα στα διάφορα έθνη ήταν προφανής καθ΄όλη τη διάρκεια του αγώνα, ένα γεγονός που δεν έλειψε από το μέλος της ομάδας της Ρωσίας Andrey Sokolov: "Θα ήθελα να γυρίσω πίσω και να το ξανακάνω όλο πάλι. Πραγματικά είμαι έτοιμος για έναν ακόμη γύρο," είπε "Είναι φυσικά σκληρό να διαπιστώνεις ότι αυτό είναι το τέλος ενός τέτοιου μεγάλου ταξιδιού και πως κάναμε φίλους τόσους νέους ανθρώπους από χώρες από όλον τον κόσμο. Ελπίζω πολλοί από εμάς να συναντηθούμε πάλι στο μέλλον – ίσως σε ένα επόμενο GS Trophy!" 

+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
«
Είμαι απλά συγκλονισμένος από όλη την περιπέτεια του Trophy, ήταν απλό φανταστικά. Η BMW Motorrad διοργάνωσε ένα σπουδαίο γεγονός που ξεπέρασε τις προσδοκίες σε βαθμό ικανοποίησης πέρα από ότι είχα φανταστεί.
»

Chad Yoshitomi από την Αλάσκα

Φυσικά δεν ήταν μόνο τα μέλη των ομάδων που απόλαυσαν το Trophy. Ένας δημοσιογράφος συνόδευε κάθε ομάδα καθ΄όλη την εβδομάδα λαμβάνοντας μέρος σε μερικές ειδικές και βοηθώντας με συμπαράσταση τα τρίο των αναβατών σε μια πληθώρα από κοπιαστικές δουλιές. Αν και περιορίστηκε σε εμπειρίες εκτός δρόμου, ο Βρετανός δημοσιογράφος Martin Fitz-Gibbons οδήγησε μια απότομη καμπύλη σε όλη τη διαδρομή μέχρι τον τερματισμό στο Trailanqui και αισθάνθηκε οπωσδήποτε ανακούφιση που ξαναεμφανίστηκε τελείως άθικτος μετά από μια βδομάδα σκληρής οδήγησης: "Βεβαίως δεν ήταν διακοπές, ήταν ένας πραγματικός αγώνας εδώ στην Νότια Αμερική – και είμαι απίστευτα ανακουφισμένος που τερμάτισα", είπε ο αρθρογράφος του περιοδικού BiKE. "Πριν φτάσω στην εκκίνηση ήμουν αγχωμένος επειδή είχα κάνει μόνο έξι μέρες προπόνηση στο σχολείο της BMW για ικανότητες εκτός δρόμου στην Νότια Ουαλία με τον Simon Pavey και την ομάδα του. Με προετοίμασαν όμως καλά και είμαι περίφανος που ήμουν στη μοτοσικλέτα όλη τη βδομάδα! Η F 800 GS είναι μια ειλικρινά καλή μοτοσικλέτα. Στην αρχή δεν είναι εύκολο να ανέβεις επάνω της, αλλά αξίζει πραγματικά. Δεν μπορώ να φανταστώ μια καλύτερη μοτοσικλέτα για περιπέτειες."

Αν και εμφανίστηκαν πιο σοβαροί από άλλους αγωνιζόμενους, τελικά οι νικητές της γερμανικής ομάδας απόδειξαν την εύθυμη πλευρά τους όταν έβγαλαν κάποια ρούχα για να δείξουν τις κολλητές, μονόχρωμες φανέλες τους ο καθένας με ένα από τα χρώματα της γερμανικής σημαίας, όταν πήγαν μπροστά για να παραλάβουν τα μετάλλιά τους: "Ήταν υπέροχο να φτάσουμε πάλι πίσω στην αφετηρία όλοι μαζί," είπε το μέλος της ομάδας Tobias Weiser όταν τελείωσε η τελετή απονομής. "Αυτό το GS Trophy ξεπέρασε τις προσδοκίες μου. Περάσαμε τόσο καλά, ειδικά με όλους τους Βραζιλιάνους και τους Αργεντινούς. Στην πραγματικότητα ήταν όλοι αυτοί οι άνθρωποι που έκαναν αυτό το ταξίδι τόσο ξεχωριστό για μένα. Στο σπίτι έχω ένα HP2, αλλά πραγματικά απολαμβάνω να οδηγώ την F 800 GS, ακόμη κι αν είμαι πραγματικά ψηλός. Με λίγα λόγια είχα μια σημαντική στιγμή για τη ζωή μου εδώ στη Νότια Αμερική." 

+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Για τον αλυτάρχη και κύριο διοργανωτή, Tomm Wolf, υπήρχε ένα τεράστιο αίσθημα ανακούφισης και ικανοποίησης που το τρίτο διεθνές GS είχε τέτοια επιτυχία: "Για μένα ήταν σπουδαίο να δουλεύω και να παίζω με όλους τους αντιπάλους και την ομάδα υποστήριξης. Σχεδιάζαμε αυτό το τρόπαιο για μεγάλο διάστημα και είμαι πολύ ευχαριστημένος – και ανακουφισμένος – που ήρθαν όλοι πίσω ασφαλείς και ακέραιοι! Υπήρξαν τόσοι πολλοί άνθρωποι που ήταν σημαντικοί για την οργάνωση αυτού του γεγονότος – πραγματικά δεν θα μπορούσαμε να το κάνουμε χωρίς αυτούς. Αλλά ήδη σκεφτόμαστε το επόμενο. Σε δύο χρόνια θα έχουμε ένα άλλο GS Trophy, και ίσως να δούμε μερικούς από αυτούς τους φανταστικούς τύπους να επιστρέφουν..." 

+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Συνοψίζοντας την εκδήλωση, ο Michael Trammer επανέλαβε το αίσθημα πως το στοιχείο συναγωνισμού του Trophy δεν ήταν τόσο σημαντικά όσο η αίσθηση ενότητας και πάθους σε αυτό το πλήθος οπαδών της GS από όλον τον κόσμο: "Ο καθένας ήταν νικητής στο GS Trophy, επειδή μετά από τη βδομάδα που περάσαμε μαζί γίναμε μια μεγάλη οικογένεια," διαπίστωσε. "Αυτή η εμπειρία θα κρατήσει για πάντα – και αυτό είναι το καλύτερο έπαθλο που μπορούμε να δώσουμε στον καθένα."

+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
«
Για μένα το GS Trophy ήταν σαν μια μεγάλη οικογενειακή συγκέντρωση.
»

Hans de Visser, BMW Motorrad επικεφαλής μάρκετινγκ

Και το τελικό ευχαριστώ ήρθε από τον επικεφαλής μάρκετινγκ της BMW Motorrad, τον Hans de Visser, που είπε: "Για μένα το τρόπαιο GS ήταν σαν μια μεγάλη οικογενειακή συνάθροιση. Αν και ήμασταν στη Νότια Αμερική, υπήρχαν πάρα πολλοί άνθρωποι που παρακολουθούσαν online και έστελναν μηνύματα υποστήριξης για όλες τις ομάδες εκεί. Αυτό ήταν σαν τις παλιές καλές ημέρες όταν συνήθιζες να στέλνεις ταχυδρομικές κάρτες σε αυτούς που αγαπάς."  

+ ΜΑΘΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Δες το βιντεο με τα καλυτερα
Περισσότερες ιστορίες που μπορεί να σε ενδιαφέρουν.
Κατάλληλες μοτοσικλέτες.